آمادگی آزمون آیلتس در رشت

آمادگی آزمون آیلتس در رشت || راهنمایی 0 تا 100 آزمون آیلتس

آموزش IELTS در رشت

 

شروع آمادگی برای آزمون آیلتس را با خواندن این 6 مرحله آغاز کنید. درک قالب آزمون آیلتس و پیش‌بینی موارد مورد انتظار در روز آزمون به شما کمک خواهد کرد تا آمادگی بهتری برای آن داشته باشید. و جهت ثبت نام در کلاس های آمادگی آزمون آیلتس در رشت با موسسه دیپلما تماس بگیرید.

 

مرحله 1: نوع مناسب آزمون آیلتس را انتخاب کنید.

 

دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد، یعنی آزمون آیلتس آکادمیک و آزمون آیلتس جنرال. انتخاب نوع آزمون بستگی به نیازهای شما دارد که آیا قصد دارید در یک کشور انگلیسی زبان کار کنید، تحصیل کنید یا مهاجرت کنید.

برای تحصیل در مقاطع بالاتر در یک کشور انگلیسی زبان، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید.

از سوی دیگر، برای شغل یا مهاجرت به کشورهایی مانند استرالیا، نیوزیلند، کانادا یا انگلستان، باید در آزمون آیلتس جنرال یا آزمون آیلتس عمومی شرکت کنید.

به طور خاص، در صورت نیاز به هر یک از موارد زیر در بریتانیا، باید مدرک آیلتس را دریافت کنید:

 

– تحصیل در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد

– ثبت نام شغلی در انگلستان

– درخواست برای ویزای خانواده افراد مقیم

– درخواست تمدید ویزای خانواده یا همسر

– درخواست برای اقامت بلندمدت یا تابعیت نامعین

 

مرحله 2: با آزمون آشنا شوید.

 

پس از تعیین نوع مناسب آزمون آیلتس، باید با آن آشنا شوید. از قالب آزمون گرفته تا بخش‌های مختلف آن و انواع سوالات مورد انتظار. بعد از آشنایی با قالب آزمون و انواع سوالات، با انجام آزمون‌های تمرینی خود را برای روز آزمون آماده کنید.

آزمون آیلتس از چهار بخش صحبت کردن (Speaking یا اسپیکینگ)، خواندن (Reading یا ریدینگ)، گوش دادن (Listening یا لیسنینگ) و نوشتن (Writing یا رایتینگ) تشکیل شده است. هر بخش نیز شامل بخش‌های متفاوتی است.

شما باید بدانید که آیلتس چیست، کدام مهارت‌ها در آن آزمایش می‌شوند و نتایج و نمرات آن چه معنا و اهمیتی دارند. پس از کسب اطلاعات بیشتر درباره آیلتس، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیلتس آکادمیک یا آیلتس عمومی کدام یک برای شما مناسب‌تر است. (البته معمولاً موسسه یا دانشگاهی که شما به آن متقاضیتان را ارائه می‌دهید، این تصمیم را اعلام می‌کند، اما به طور کلی برای زندگی در کشورهای خارجی به آزمون آیلتس عمومی و برای تحصیل در یک کشور به آزمون آیلتس آکادمیک نیاز دارید.)

 

آمادگی برای آزمون آیلتس

 

مرحله 3: انواع سوالات را بشناسید.

 

هر دو آزمون آیلتس آکادمیک و عمومی از چهار بخش Listening، Reading، Writing و Speaking تشکیل شده است. انواع سوالات در هر بخش از آزمون متفاوت هستند.

با انواع سوالات رایج در هر بخش از آزمون آشنا شوید و زمان مخصوصی که برای هر بخش در نظر گرفته شده را بشناسید. دانلود و تمرین کردن آزمون‌های رایگان نیز یکی از روش‌های مؤثر برای آشنایی با انواع سوالات آزمون است.

 

مرحله 4: گروه‌بندی نمرات را بشناسید.

 

نتیجه آزمون آیلتس به صورت نمرات کلی گزارش می‌شود، که از 0 تا 9 می‌تواند باشد. هر نمره کلی با یک سطح خاص از مهارت‌های زبان انگلیسی متناسب است. برای هر بخش از آزمون، شما علاوه بر نمره کلی، نمره جداگانه‌ای نیز دریافت خواهید کرد. نمرات به صورت اعداد کامل یا اعشاری مانند 7.0 یا 8.5 گزارش می‌شوند.

مفهوم هر نمره را برای تشخیص سطح خود بشناسید و همچنین با معیارهای نمره‌دهی برای هر مهارت در آزمون آشنا شوید.

 

مرحله 5: مطالعه کنید و اهداف خود را تعیین کنید.

 

مطالعه برای آزمون آیلتس بسیار حائز اهمیت است و تلاش کنید در زمان نزدیک به آزمون، بیشتر از زبان انگلیسی استفاده کنید. علاوه بر این، تعیین اهداف شما نیز به سرعت پیشرفت شما در آمادگی برای آزمون کمک خواهد کرد.

 

آمادگی آزمون آیلتس در رشت

 

آشنایی و تعیین هدف برای کسب نمره کلی

 

برای هر نمره، مجموعه‌ای از معیارها تعیین شده است. برای ارزیابی مهارت‌های زبان، آزمون آیلتس از این معیارها استفاده می‌کند. بنابراین، بدانید که برای کسب نمره 7 در بخش‌های Speaking و Writing از شما چه انتظاراتی می‌رود و بر اساس آن، اهداف و برنامه مطالعه خود را تنظیم کنید.

 

ارزیابی مهارت‌های انگلیسی

 

وقتی بفهمیدید در حال حاضر در چه سطحی (نمره‌ای) قرار دارید، می‌توانید مطالعه خود را برای رسیدن به نمره و هدف مورد نظرتان برنامه‌ریزی کنید. آزمون آزمایشی IELTS Progress Check، یک آزمون آزمایشی است که نمره کلی هر بخش از آزمون و همچنین بازخورد درباره عملکرد شما را به شما ارائه می‌دهد.

 

تبدیل زبان انگلیسی به عادت

 

تمرین روزانه و منظم زبان انگلیسی تفاوت بزرگی را ایجاد خواهد کرد. حتی صرف 5 دقیقه در روز برای یادگیری زبان می‌تواند نتایج قابل توجهی را به دنبال داشته باشد. انجام تمرین‌های ساده‌ای مانند خواندن اخبار انگلیسی، نوشتن نامه به یک دوست یا تماشای فیلم‌های انگلیسی می‌تواند آن را به یک عادت تبدیل کند.

 

برنامه‌ریزی برای مطالعه

 

برای تمرین هر چهار بخش و مهارت آزمون آیلتس، برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و به هر کدام زمان مشخصی اختصاص دهید:

– خواندن روزنامه، کتاب، مجله و تبلیغات به زبان انگلیسی.

– گوش دادن به کتاب‌های صوتی، پادکست‌ها، رادیو و موسیقی انگلیسی.

– صحبت کردن به زبان انگلیسی با همکاران، دوستان و خانواده.

– یادگیری یک کلمه جدید در هر روز یا هفته و استفاده از آن در جملات خود.

با اجرای این برنامه‌ها، زبان انگلیسی به تدریج به یک عادت در زندگی شما تبدیل خواهد شد و پیشرفت شما در آمادگی برای آزمون آیلتس افزایش خواهد یافت.

 

آمادگی آزمون آیلتس

 

مرحله 6: شرایط روز آزمون را پیش‌بینی کنید.

 

برای آرامش ذهنی قبل از آزمون، به انتظارات خود از روز آزمون فکر کنید. مواردی که باید در روز آزمون رعایت کنید عبارتند از:

– زودتر از موعد مقرر در محل آزمون حاضر شده و سریعاً در مکان خود جا بگیرید.

– مورد بررسی قرار دادن وسایل شخصی مانند گوشی، ساعت، کتاب و یادداشت‌هایتان.

– حتماً کارت شناسایی خود را همراه داشته باشید.

 

این 6 مرحله را به برنامه آمادگی آزمون آیلتس خود اضافه کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید. با رعایت این مراحل، آمادگی خود برای روز آزمون بهبود می‌یابد.

آمادگی آزمون آیلتس در رشت : 

 

اگر به دنبال یک کلاس آیلتس در رشت می گردید و می خواهید مطمئن باشید در مدت کوتاهی به نمره دلخواه خودتان برسید، پیشنهاد می کنم به دوره های آیلتس زبان آموزشگاه دیپلما در رشت نگاهی بیاندازید. با توجه به محبوبیت آزمون آیلتس در رشت، شما با آموزشگاه های زیادی روبرو هستید که همگی دوره های آمادگی آیلتس خاص خودشان را ارائه می دهند و ممکن است انتخاب بهترین کلاس آیلتس در رشت برای شما کمی دشوار باشد.

اگر دوست دارید بدانید در کلاس های آیلتس من چطور مهارت های آیلتس را یاد خواهید گرفت، توصیه می کنم به صفحه کلاس آیلتس مراجعه کنید. در این صفحه جزئیات مفصل تری در مورد هر یک از این مهارت ها در اختیار شما قرار داده شده است تا با مطالعه آن بتوانید با دید بهتری یک دوره آمادگی آزمون آیلتس در رشت را انتخاب کنید.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *