کلاس تافل در رشت

کلاس تافل در رشت، گلسار، مرکز زبان دیپلما به صورت خصوصی برگزار می‌شود و طول دوره و تعداد جلسات آن متناسب با نیاز متقاضی برنامه‌ریزی می‌شود.

تعداد جلسات کلاس تافل در رشت مرکز زبان دیپلما به طور معمول ۲ روز در هفته است؛ اما در صورت درخواست زبان‌آموز امکان افزایش تعداد جلسات به ۳ جلسه نیز وجود دارد.

به عنوان متقاضی دوره تافل باید ابتدا در مرکز زبان دیپلما تعیین سطح شوید. این تعیین سطح البته هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.
پس از مشخص شدن سطح شما، برنامه‌ریزی لازم از سوی موسسه صورت می‌گیرد و طول دوره به شما اعلام خواهد شد. هزینه کلاس تافل شما نیز از همین طریق تعیین خواهد شد.

مرکز زبان دیپلما سری کتاب‌های مفید و خوشنام Barrons و Cambridge را برای دوره‌ی آمادگی تافل در نظر گرفته است.

منابع آموزش تافل در دیپلما متناسب با نیاز زبان‌آموز انتخاب می‌شوند و این انتخاب‌ها سالانه به‌روز شده و بهترین منابع آزمون تافل برای بهره‌وری هرچه بیشتر زبان‌آموز انتخاب می‌شوند.

توصیه می‌شود زبان‌آموزانی که سطح زبانی بالایی ندارند، ابتدا در دوره جنرال آموزش زبان انگلیسی مرکز زبان دیپلما شرکت کرده و پس از رسیدن به سطح مطلوب در دوره تافل مرکز زبان دیپلما شرکت کنند.

دیپلما یکی از معدود موسسات آموزش تافل در کشور است که به صورت تخصصی مهارت‌های زبانی را آموزش داده و تقویت می‌کند. مدیران دیپلما با هدف ارتقاء سطح کیفی آموزش تافل در استان، از همان ابتدای فعالیت نسبت به جذب اساتید نخبه در امر تدریس تافل اقدام کردند که این مسئله دیپلما را به یکی از قطب‌های آموزش تافل تبدیل کرده است.

بهره‌گیری از اساتید نخبه در کنار برنامه‌ریزی دقیق آموزشی، منتج به قبولی‌های فراوان دیپلمایی‌ها با بالاترین نمرات شده است که این موضوع خود مهر تأییدی بر کیفیت بالای آموزش تافل در دیپلماست.

بهترین آموزشگاه تافل رشت

اگر برای مهاجرت کاری یا تحصیلی نیاز به مدرک تافل با حداقل نمره‌ی مشخص دارید، کلاس تافل مرکز زبان دیپلما دوره‌ای مخصوص شما محسوب می‌شود.

تبلیغات دروغین تافل در ۲ ماه و… را فراموش کنید. برای یادگیری اصولی و حصول نتیجه در آزمون نیاز به آموزش بی‌عیب و نقص دارید. شک نداشته باشید که دیپلما به عنوان بهترین آموزشگاه تافل رشت شما را تا رسیدن به هدفتان همراهی خواهد کرد.

کلاس تافل در رشت

کلاس تافل یا دوره‌ی آمادگی آزمون تافل مرکز دیپلما در حالت عادی ۲ جلسه در هفته به صورت دو جلسه‌ی ۱/۵ ساعته برگزار می‌شود. چنان‌چه متقاضی شرکت در این دوره نیاز به آشنایی بیشتر با مفاهیم ابتدایی زبان انگلیسی داشته باشد، دوره به صورت فشرده و ۳ جلسه در هفته برگزار خواهد شد. همچنین امکان افزایش زمان کلاس به ۳ ساعت نیز وجود دارد.

کلاس تافل در رشت

اخذ نمره بالا در تافل شانس شما را برای پذیرش در دانشگاههای برتر سراسر جهان افزایش میدهد. مدرک تافل در بیش از 11000 موسسه آکادمیک در 150 کشور پذیرفته میشود و جدای از رشته‌ی تحصیلی، تقریبا 90 درصد از قبول شدگان در آزمون تافل در دانشگاههای انتخابی اول یا دوم خود پذیرفته شدهاند. زبان‌آموزان ساکن رشت برای شرکت در کلاس تافل در رشت می‌توانند با کمی جستجو بهترین مرکز زبان را پیدا کنند. 

در برخی دانشگاه‌ها و رشته‌های خاص، حداقل نمره‌ای برای تافل درنظر گرفته می‌شود که از آن جمله می‌توان به رشته‌های داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری و سایر حوزه‌های پزشکی اشاره کرد. مرکز زبان دیپلما با برگزاری کلاس تافل در رشت با کادری مجرب، شما را برای شرکت در آزمون تافل آماده می‌کند. این آموزشگاه مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد و از اساتید نخبه و با تجربه‌ای برای آموزش تافل بهره می‌گیرد. 

کلاس مکالمه تافل

کلمه TOEFL سرواژه‌ی عبارت Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی است. بهدست آوردن نمره بالا در آزمون تافل برای هر فردی میتواند چالشبرانگیز باشد، بنابراین مرکز زبان دیپلما در رشت تلاش می‌کند تا شما را برای شرکت در آزمون تافل به بهترین نحو آماده کند. 

در کلاس مکالمه تافل مرکز زبان دیپلما شما در بخش مهارت Speaking یا همان مهارت گفتاری با نحوه‌ی صحیح استفاده از واژگان کلیدی، اصطلاحات و نوع کاربری آنها در مکالمات آشنا می‌شوید. به این ترتیب می‌توانید بدون صرف انرژی زیاد یا فکر کردن برای یافتن لغت، مکالمه‌ای دلنشین و روان داشته باشید. 

خارج از تافل هم انگلیسی بخوانید و گوش دهید. نیازی نیست که حتما تمام منابع شما مختص به تافل باشند. از آن گذشته، تافل آزمونی است که نه فقط دقت گرامری بلکه انگلیسی واقعی شما را میسنجد. با قرار گرفتن هرروزه در معرض زبان انگلیسی، متوجه خواهید شد که یادگیری‌تان به‌صورت ناخوآگاه افزایش می‌یابد. تمرین‌های بسیاری برای افزایش قدرت مکالمه علاوه بر شرکت در کلاس مکالمه تافل می‌توانید انجام دهید. 

سعی کنید رمان‌ها یا کتاب‌های کمیک بخوانید، ویدیوها و فیلم‌های انگلیسی زبان از یوتیوب تماشا کنید و حتی به آهنگ‌های اصیل انگلیسی گوش دهید. راه دیگر پیش‌بینی دیالوگ است. اگر به تماشای فیلم به زبان اصلی علاقه دارید، سعی کنید پیش از پاسخ شخصیت‌ها در یک مکالمه، خودتان جملات بعدی را حدس بزنید. این کارها نه تنها سرگرم کننده هستند، بلکه موجب می‌شوند تا بهطور غیرفعال، کلمات و اصطلاحات زیادی نیز یاد بگیرید. 

آزمون تافل در رشت

هرچقدر هم که انگلیسی شما عالی باشد، باز هم ممکن است با فرمت جدید یک آزمون، دچار دستپاچگی شوید. دو راه برای شرکت در آزمون تافل در رشت وجود دارد: آزمون مبتنی بر اینترنت یا iBT و روش دوم هم همان آزمون‌های سنتی روی کاغذ است. امروزه نوع اول بسیار محبوب‌تر است و احتمالاً همان چیزی است که شما انجام می‌دهید. اما جهت اطلاع باید دانست که نحوه زمان‌بندی هریک از دیگری متفاوت است. 

شرایط برگزاری آزمون مبتنی بر اینترنت از فرمول زیر پیروی میکند: 

  • بخش خواندن: 36 تا 56 سوال و مدت زمان پاسخگویی 60 تا 80 دقیقه 
  • بخش گوش دادن: 34 تا 51 سوال و مدت زمان پاسخگویی 60 تا 90 دقیقه 
  • بخش صحبت کردن: 6 موضوع با مدت زمان 20 دقیقه 
  • بخش نوشتن: 2 مقاله در مدت زمان 50 دقیقه 

از سوی دیگر، آزمون حضوری و کتبی نیز به شکل زیر است: 

  • بخش گوش دادن: 50 سوال و مدت زمان پاسخگویی 30 تا 40 دقیقه 
  • بخش نوشتن: 40 سوال و مدت زمان پاسخگویی 25 دقیقه 
  • بخش خواندن: 50 سوال و مدت زمان پاسخگویی 55 دقیقه 
  • آزمون زبان انگلیسی نوشتاری: 1 مقاله در مدت زمان 30 دقیقه 

با آشنایی بهتر با طرح آزمون، احساس آمادگی بیشتری خواهید کرد و خواهید دانست که در آن روز انتظار چه چیزی را داشته باشید. دورههای آمادگی آزمون تافل در رشت میتواند به موفقیت شما کمک کند. نوشتن با محدودیت زمانی میتواند استرسزا باشد. حتما شما هم به خاطر دارید که هنگام نوشتن انشاء در مدرسه، بیشتر وقتتان صرف فکر کردن به ایده سپری می‌شد. گاهی اوقات سعی کنید برای تمرین نوشتن در زبان انگلیسی برای خود محدودیت زمانی مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا زمان خود را بهتر مدیریت کنید و مقدار مشخصی برای برنامه‌ریزی نوشتار، شروع نوشتن و به اندازه کافی وقت برای بررسی کارتان پس از اتمام نوشته در نظر بگیرید. 

ثبت نام تافل در رشت

امکان ثبت نام تافل در رشت در مرکز زبان دیپلما فراهم شده است. می‌توانید برای تعیین سطح با موسسه تماس بگیرید و سپس در دوره‌های مختلف تافل که در سطوح مختلف قابل برگزاری است، شرکت کنید. مشاوران این مرکز طبق سطح زبان و نیازهایتان شما را راهنمایی خواهند کرد تا وضعیت مناسبی از دانش زبانی خود و نحوه‌ی شرکت در دوره‌های تافل داشته باشید. 

آموزشگاه زبان دیپلما برگزارکننده دورههای آموزش تافل آنلاین است و با ثبت نام تافل در رشت امکان شرکت در برخی دورهها و آزمون‌ها را بدون مراجعه حضوری برای زبان‌آموزان محترم فراهم کرده است. دوره‌ی آموزش تافل با جدیدترین متد آموزش و با بهترین اساتید زبان ارائه می‌شود که در آن از امکانات آموزشی متنوع استفاده خواهد شد. فرمت برگزاری کلاس‌ها به صورت عادی و فشرده قابل پیاده‌سازی است که در بازه‌های زمانی مختلف برای راحتی زبان‌آموزان طراحی شده است. 

امتحان تافل هوم ادیشن

امتحان تافل هوم ادیشن یا TOEFL iBT Home Edition در اصل همان آزمون تافل است؛ با این تفاوت که در خانه انجام می‌شود. در این آزمون یک مراقب انسانی از طریق دوربین وبکم که معمولاً در لپ‌تاپ‌ها وجود دارد و از طریق اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، شما و کامپیوترتان را تماشا می‌کند. محبوبیت امتحان تافل هوم ادیشن طی همه‌گیری بیماری کرونا افزایش یافت؛ زیرا تنها گزینه‌ی ممکن برای شرکت در آزمون تافل در طول قرنطینه بوده است. 

برای شرکت در نسخه خانگی آزمون تافل به مرورگر اختصاصی ETS نیاز است. هرچند که بسیاری از زبان‌آموزان در طول آزمون با مشکلات فنی یا امنیتی مختلفی روبرو می‌شدند. به عقیده‌ی برخی افراد، مرورگر ETS مورد استفاده برای اجرای آزمون، غیرقابل اعتماد است و افرادی که ارتباطشان به هر دلیلی قطع می‌شود یا امکان استرداد وجه ندارند یا فرصتی برای برنامه‌ریزی مجدد برای شرکت در آزمون جدید به آنها داده نمی‌شود. مستند کردن مشکلات فنی در ETS دشوار است و پردازش یک شکایت به دلیل محبوبیت امتحان تافل هوم ادیشن و تعدد شکایات، زمان‌بر است. در هر حال اگر آزمون بدون مشکل برگزار شود، نتایج توسط اغلب شرکتها و دانشگاههایی که نسخه استاندارد تافل iBT را قبول دارند، پذیرفته میشود. 

در آزمون تافل، قبل از پاسخ دادن به سؤالات یا صحبت در مورد آنها، فقط یک بار فرصت گوش دادن به هر کلیپ صوتی را دارید. با در نظر گرفتن این موضوع باید هنگام پخش کلیپ یادداشت برداری کنید تا یادتان بماند که چه چیزی گفته شده است. سعی کنید خلاصه نویسی از طریق یادداشت کلمات کلیدی را تمرین کنید. برای مثال در جمله «من علی هستم و سی سال سن دارم و در شهر تهران زندگی می‌کنم.» 14 کلمه وجود دارد که اطلاعات کلیدی آن شامل علی، 30، تهران می‌شود. با یادداشت کردن اطلاعات کلیدی میتوانید بقیه مطلب را به طور منطقی در ذهن خود جمع کنید. 

بهترین استاد تافل رشت

با توجه به اهمیت آزمون تافل برای کسانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند، طبیعی است که میتواند یک چشمانداز دلهرهآور باشد. اما با بهترین استاد تافل رشت آنقدرها هم که فکر میکنید ترسناک نیست. یادگیری تافل مانند هر کار دیگری نیاز به آمادهسازی و آشنایی با فرآیند آن دارد. 

تلاش کنید حتی زمانی که بهترین استاد تافل رشت هم در دسترس نبود، صحبت کردن را تمرین کنید. صحبت کردن به یک زبان خارجی برای بسیاری از ما سختترین بخش آموزش زبان است. البته به این معنا نیست که از نظر فنی خیلی دشوار است، اما اگر اعتماد به نفس کافی نداشته باشیم، میتواند خجالتآور باشد. علاوه بر این، وقتی صحبت میکنیم زمان زیادی برای فکر کردن نداریم و میزان اشتباه در گفتارمان ممکن است افزایش یابد. 

به یاد داشته باشید هر گوینده‌ای در جهان بدون توجه به زبانی که صحبت می‌کند، دچار اشتباه خواهد شد. پس سعی کنید صحبت کردن را حتی با خودتان تمرین کنید. اگر در صحبت کردن با شخص دیگری احساس راحتی نمیکنید، می‌توانید صدای خود را ضبط کنید و بشنوید و مکالمات گوناگون با خودتان داشته باشید. 

بهترین آموزشگاه تافل رشت

یکی دیگر از راههای عالی جهت آماده شدن برای آزمون تافل، داشتن راهنمای مطالعه است. یک کتاب خوب تافل به شما در تمام بخش‌ها راهنمایی می‌کند، توصیه‌های صحیح، راهنمایی‌های استراتژی، سوالات تمرینی و پاسخ‌های با مثال ارائه می‌دهد. ایجاد یک روال مطالعه‌ی منظم، خیلی قبل‌تر از آزمون به شما کمک می‌کند. بهترین آموزشگاه تافل رشت تلاش می‌کند همواره با بهترین مراجع و کتاب‌های زبان، آموزش تافل را به پیش ببرد. با تنظیم یک برنامه و پایبندی به آن در زمان صرفهجویی میکنید و کارهایتان شتاب بیشتری می‌گیرد. برای مثال به جای 5 ساعت معطل کردن خود، یکی دو ساعت مطالعه‌ی مفید داشته باشید. اگر چند ماه تا زمان آزمون فرصت دارید، روزهای ابتدایی را با یک ساعت در روز شروع کنید. سپس با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری آزمون، زمان مطالعه را به 2 یا 3 ساعت افزایش دهید. در هفته‌ی آخر پیش از امتحان، میتوانید دوباره برنامه را سبک کنید و فقط یک ساعت یا کمتر برای تنظیم مهارتهای خود صرف کنید. 

کلاس فشرده تافل

نه فقط کلاس فشرده تافل بلکه اغلب دوره‌های فشرده زبان همواره از محبوبیت بالایی نزد زبان‌آموزان برخوردار هستند. معمولا افرادی که زمان یا فرصت کافی برای شرکت در کلاس‌های عادی را ندارند، به شرکت در دوره‌ها و کلاس فشرده تافل رجوع می‌کنند. 

دریافت مدرک زبان انگلیسی بهصورت بینالمللی به‌ویژه در زمانی که می‌خواهید برای ادامه تحصیل یا اشتغال به کار یا حتی کارآفرینی به کشوری دیگر مهاجرت کنید، مورد نیاز است. حال اینکه چرا باید تافل را انتخاب کنید بستگی به عوامل گوناگونی از جمله کشور مقصد، نوع مهاجرت و نیاز شما دارد. اعتبار آزمون تافل بسیار بالا است و اغلب کشورها آن را تأیید می‌کنند. 

کلاسهای آمادگی تافل تنوع زیادی دارند و دوره فشرده تافل بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که سطح زبان آنها بالا باشد و دوره‌های عمومی را تا حد زیادی گذرانده باشند. زبان‌آموزان متقاضی برای شرکت در کلاس فشرده تافل حداقل باید در سطح متوسط زبان را بدانند و پیش از شروع هر دوره نیز تعیین سطح شوند. بدیهی است که طول دوره‌ی کلاس‌ها کوتاهتر از دوره‌های جنرال است و همه با توجه به سطح واقعی زبان طبقه‌بندی می‌شوند؛ زیرا اساتید نمی‌توانند به تمامی جزئیات زبانی بپردازند. در نتیجه کلاس فشرده تافل برای افراد مبتدی تعریف نمی‌شود و اگر سطح زبان متوسط تا پیشرفته دارید می‌توانید برای آن برنامه‌ریزی کنید. 

جمع‌بندی آزمون تافل

بسیاری از کالجها از نمرات تافل به عنوان یک عامل مهم در فرآیند پذیرش خود استفاده میکنند. این در صورتی است که هر دانشگاه یا کورس می‌تواند یک حداقل نمره‌ای برای تافل تعیین کند. حداقل نمرات تافل iBT از 64 تا 110 (برای مثال دانشگاه آکسفورد) متغیر است. غیر از آزمون کتبی و آنلاین، سه دسته آزمون تافل وجود دارد که به صورت خلاصه آنها را بررسی می‌کنیم. 

آزمون تافل ITP

آزمونهای تافل ITP امتحانات کتبی هستند و از محتوای آکادمیک برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد استفاده میکنند. در این آزمون‌ها از ترکیبی از سؤالات جدید و قدیمی استفاده می‌شود و برخلاف آزمونهای تافل استاندارد، توسط مؤسسات آموزش زبان و برای استفاده داخلی برگزار میشود. 

آزمون تافل جونیور

آزمون TOEFL Junior یک ارزیابی کلی از مهارت زبان انگلیسی در سطح متوسطه است. این آزمون برای دانش آموزان بالای 11 سال در نظر گرفته شده است که در دو قالب برگزار می شود. تافل جونیور استاندارد به صورت کتبی و تافل جونیور جامع که از طریق کامپیوتر انجام می‌شود. آزمون TOEFL Junior Standard دارای سه بخش است که شامل خواندن، گوش دادن وLanguage Form and Meaning  می‌شود. آزمون جامع TOEFL Junior نیز چهار بخش خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن دارد. این آزمون در مقیاس 0 تا 900 نمره، بارم‌بندی میشود و حداقل نمره قبولی 600 است. 

آزمون اولیه تافل

آزمون Primary تافل برای دانش آموزان بین سنین 8 تا 11 سال طراحی شده است و به 3 بخش تقسیم میشود. Reading و Listening در دو مرحله و Speaking جداگانه برگزار می‌شود. بسته به میزان تسلط به زبان انگلیسی، انتظار میرود که دانش آموزان در یکی از مراحل Reading و Listening شرکت کنند و در مجموع دو بخش از سه بخش را با موفقیت پشت سر بگذارند. در حالی که سایر نمرات آزمون تافل برای دو سال معتبر است، این آزمون به دلیل سرعت رشد کودکان در تواناییهای ارتباطی فقط برای یک سال اعتبار دارد.