آزمون چلی – مدرک CELI زبان ایتالیایی

آزمون چلی – مدرک CELI زبان ایتالیایی

آزمون چلی – مدرک CELI زبان ایتالیایی

آزمون چلی – مدرک CELI زبان ایتالیایی

گواهی های دانش زبان ایتالیایی (CELI)، گواهی های عمومی زبان هستند که مربوط به دانش آموزان مدارس بزرگسالان می باشند. این گواهی ها، مهارت های زبانی، توانایی به کارگیری زبان در محیط کار و زمینه تحصیلی فرد را تصدیق می کنند.

CELI به نوبه خود انواع مختلفی همچون گواهی چلی مربوط به مهاجران و یا گواهی چلی نوجوانان تقسیم می شود. این تقسیم بندی مخصوصا بر اساس انواع مختلف متن و Task هایی که بر پایه ویژگی های شخصیتی و نیازهای هر کاربر انتخاب شده اند ساخته می شوند و اجازه می دهد ساختار متدهای برگزیده شده در برگه های امتحانی تغییر نکنند.

آزمون ها و گواهی های زبان ایتالیایی چلی (CELI)، در چهارچوب مرجع مشترک اروپایی زبانها (CEFR)، متدهای تصدیق دانش زبانی (متدهای سنتی که در زمینه صدور گواهی هستند) و دشواری هایی مرتبط با مراحل آماده سازی آزمون دارای وجوه اشتراک هستند.

انواع گواهی زبان ایتالیایی چلی (CELI)

وزارت آموزش، دانشگاه ها و تحقیقات ایتالیا، مدرک چلی 3 (CELI 3) را به عنوان یک گواهی معتبر برای تایید دانش زبان ایتالیایی مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا مربوط به سهمیه در نظر گرفته شده برای دانشجویان خارجی، تصدیق کرده است.
گواهی های چلی 4 (CELI 4) و چلی 5 (CELI 5) نیز به عنوان گواهی های معتبر برای تصدیق دانش زبان ایتالیایی و با شرایط برابر با دانشجویان ایتالیایی در نظر گرفته شده اند. بدیهی است که هر دانشکده می تواند آزمون ورودی خاص خود را درخواست کند.
وزارت کار و سیاست های اجتماعی گواهینامه های CELI را در زمینه مهاجرت به رسمیت می شناسد و به ترویج گسترش آن از طریق مشارکت در برنامه های یادگیری دانش زبان ایتالیایی برای بزرگسالان و افراد خردسال همت می گمارد.
همچنین کشورهای یونان و ترکیه گواهینامه های CELI را به عنوان عناوین معتبر زبانی در مدیریت عمومی، به رسمیت می شناسند.

آزمون CELI (چلی) زبان ایتالیایی سطح A1-C2

گواهی های CELI (چلی) ها بر اساس چهارچوب مرجع مشترک اروپایی زبانها (CEFR) به 6 سطح تقسیم می شوند و در سه مقطع و جلسه امتحانی برگزار می شوند. آزمون های چلی برای برگزاری در سه مقطع از سال شامل ماه مارس (تنها برای CELI Impatto – A1، CELI 1، CELI 2 و CELI 3)، ماه ژوئن و ماه نوامبر برگزار می شوند.

سطح CELI Impatto – A1

سطح A1 چلی (CELI Impatto – A1) آشنایی با زبان ایتالیایی در سطح A1 چهارچوب مرجع مشترک اروپایی زبانها (CEFR) را تصدیق می کند.

سطح CELI 1 – A2

سطح A2 چلی (CELI 1 – A2) آشنایی با زبان ایتالیایی در سطح A2 چهارچوب مرجع مشترک اروپایی زبانها (CEFR) را تصدیق می کند.

سطح CELI 2 – B1

سطح B1 چلی (CELI 2 – B2) گواهی دانش زبان ایتالیایی در سطح B1 چهارچوب مرجع مشترک اروپایی زبانها (CEFR) می باشد.

سطح CELI 3 – B2

سطح B2 چلی (CELI 3 – B2) به منزله تایید دانش زبان ایتالیایی در سطح B2 چهارچوب مرجع مشترک اروپایی زبانها (CEFR) می باشد.

سطح CELI 4 – C1

سطح C1 چلی (CELI 4 – C1) اشراف به زبان ایتالیایی در سطح C1 چهارچوب مرجع مشترک اروپایی زبانها (CEFR) را مورد تایید قرار می دهد.

سطح CELI 5 – C2

سطح C2 چلی (CELI 5 – C2) اشراف شرکت کننده آزمون چلی به زبان ایتالیایی در سطح C1 در چهارچوب مرجع مشترک اروپایی زبانها (CEFR) را تصدیق می کند.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *