کلاس زبان بهترین آموزشگاه زبان کودکان در رشت

فواید مهم یادگیری زبان برای کودکان

فواید مهم یادگیری زبان برای کودکان

1.زبان شناسی بهتر

آموختن زبان در سنین پایین تر موجب تسلط بیشتر و درک بهتر زبان در کودکان می شود؛ به گونه ای که در سال های بعدی تا این حد مؤثر نمی باشد. البته بهترین سن برای آموزش زبان به کودکان از سن سه سالگی به بعد است؛ زیرا در این زمان مغز آمادگی فراگیری یک زبان جدید را دارد و کودکان می توانند به راحتی یک زبان جدید را آموخته و به آن زبان صحبت کنند.

فواید مهم یادگیری زبان برای کودکان

2.بهبود توانایی های درونی

تحقیقات نشان می دهد یادگیری زبان بیشتر از جنبه زبان شناختی به بهبود توانایی های درونی افراد می پردازد. برخی از این توانایی ها به شرح زیر است:

  • بهبود مهارت های حل مسئله
  • بهبود مهارت های تفکر انتقادی
  • افزایش خلاقیت
  • افزایش انعطاف پذیری ذهن
  • افزایش حافظه

3.افزایش پیشرفت تحصیلی

کودکان دو زبانه از مهارت های تفکر، حل مسئله و انعطاف پذیری ذهنی بیشتری نسبت به سایر افراد برخودارند و این خود موجب بهبود عملکرد تحصیلی آن ها می شود. همچنین دانش آموزانی که به یادگیری زبان می پردازند از مهارت های ریاضی بالاتری برخوردارند و بر خلاف باور عمومی یادگیری زبان نه تنها تسلط بر زبان مادری را مهار نمی کند بلکه آن را بهبود می بخشد.

4.غنی سازی فرهنگ

با آموختن زبان به یک کودک مهارت سواد آموزی او تقویت می شود؛ زیرا ارتباط مستقیمی بین یادگیری زبان و توسعه سطح سواد کودکان وجود دارد.

هر پدر و مادر مسئولیت پذیری دوست دارند فرزندشان انعطاف و درک بیشتری از فرهنگ های دیگر داشته باشد تا رشد او بهبود یابد و همچنین حضور موفق تری در جامعه داشته باشد. این امر تنها از طریق یادگیری زبان امکان پذیر است و موجب درک بیشتر کودک از افراد، فرهنگ های مختلف و شیوه های تفکر گوناگون می گردد.

یادگیری زبان درهایی را به روی کودک می گشاید که از راه های دیگر ممکن نیست. کودکان دو یا سه زبانه با منابع، افراد، مکان ها و فرهنگ های دیگر کشورها آشنایی بیشتری دارند و این موجب ارائه یک مزیت رقابتی در نیروی کار است. یادگیری زبان همچنین به درک عمیق تر و ارزش نهادن به فرهنگ و بشریت می انجامد که در نهایت یک زندگی غنی و تجربیات شخصی سودمندی را به همراه خواهد داشت.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *