آشنایی با شباهت های یادگیری زبان ایتالیایی و اسپانیایی

آشنایی با شباهت های یادگیری زبان ایتالیایی و اسپانیایی

اگر زبان اسپانیایی را یاد بگیرید، تقریبا نصف زبان ایتالیایی را نیز یاد گرفته‌اید.

بین زبان اسپانیایی و ایتالیایی هزاران واژگان مشابه وجود دارد. برای شروع بهتر است بدانید که ایتالیایی و اسپانیایی هر دو Romance languages هستند. منظور از Romance languages یا زبان‌های رومی، زبان‌هایی است که از زبان لاتین گرفته شده‌اند و شامل اسپانیایی، پرتغالی،  فرانسه، ایتالیایی و رومانیایی می‌شود. بنابراین، شباهت‌های بین زبان اسپانیایی و ایتالیایی که هر دو Romance هستند، چیزی حدود 80% است. این در حالی است که تفاوت‌های این دو زبان خیلی کم و جزئی است.

آشنایی با شباهت های یادگیری زبان ایتالیایی و اسپانیایی

به بیان ساده‌تر، زبان اسپانیایی و ایتالیایی بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کردید به یکدیگر شبیه هستند. بنابراین این مسئله به شما کمک می‌کند تا اگر یکی از آن‌ها را یاد بگیرید، در یادگیری دیگری نیز تا حد زیادی موفق باشید.

جالب است بدانید ساختار جملات در هر دو زبان یکسان است. این دو زبان در بخش واژگان شباهت زیادی به یکدیگر دارند. برخی از لغات و عبارات اسپانیایی و ایتالیایی، در معنی و مفهوم شبیه یکدیگر هستند و برخی از آن‌ها دقیقا با همان معنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ممکن‌ است برایتان گیج کننده به نظر برسد و تصور کنید که این نکات شبیه به هم، شما را به اشتباه می‌اندازند؛ اما بهتر است از این زاویه به آن نگاه کنید:‌ اگر کلمات زیادی در اسپانیایی آموخته‌اید، یعنی کلمات زیادی از زبان ایتالیایی را نیز بلد هستید. کافی است نگاهی به لیست لغات زبان ایتالیایی بیندازید و به سرعت دایره لغاتتان را در هر دو زبان تقویت کنید.

حتی حروف صدادار ایتالیایی و اسپانیایی شبیه به یکدیگر هستند. بنابراین اگر در تلفظ صحیح لغات و جملات اسپانیایی مهارت دارید، یعنی از همین مهارت در زبان ایتالیایی نیز بهره می‌برید و دیگر نیازی نیست برای یادگیری تلفظ صحیح به خودتان زحمت بدهید.

ولی بطور کلی هر دو زبان را یاد بگیرید و تجربه‌ی یادگیری زبان جدید را در خود بالاتر ببرید. یادگیری چند زبان مختلف شانس شما را در برقراری ارتباطات جهانی بالاتر می‌برد و فرصت‌های شغلی و تحصیلی زیادی را فراهم می‌کند.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *