یادگیری زبان دوم در کلاس فرانسوی در رشت در حال یادگیری زبان فرانسه

بهترین زبان دوم برای یادگیری چه زبانی است؟

بهترین زبان دوم برای یادگیری چه زبانی است؟

1.از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام تصمیم‌گیری برای یادگیری یک زبان جدید باید مدنظر داشته باشید، امکان پیشرفت شغلی و تحصیلی شما در زبان موردنظر است. با یاد گرفتن زبانِ درست، نمرات بهتری کسب می‌کنید، حقوق و مزایای بالاتری خواهید داشت و شانس بالاتری برای کسب‌وکار و تحصیل در کشور دیگر خواهید داشت.

بهترین زبان دوم برای یادگیری چه زبانی است؟

2.اگر علاقه و یادگیری زبان را با هم تلفیق کنید، موفقیت خود را در یادگیری زبان موردنظر را تضمین کرده‌اید. این علاقه می‌تواند از طریق موسیقی و فیلم در شما ایجاد شده باشد و با یادگیری زبان موردنظر بخواهید با فرهنگ زبان موردنظر بیشتر آشنا و درگیر شوید. به‌این‌ترتیب با علاقه نشان دادن به زبان موردنظر و دیدن فیلم و موسیقی به زبان‌اصلی راحت‌تر و سریع‌تر زبان را یاد خواهید گرفت.

3.یادگیری یک زبان جدید انرژی، انگیزه و زمان زیادی می‌برد؛ بنابراین با انتخاب زبانی که از قبل با آن آشنایی دارید می‌تواند برای راحت‌تر باشد تا شروع یادگیری یک زبان جدید از صفر. ببینید کدام زبان، زبان دوم تدریس شده در مدارس و دانشگاه‌های کشور شما است (در ایران انگلیسی) و با انتخاب آن برای یادگیری یک قدم جلوتر باشید.

4.مسافرت و مهاجرت یکی از مهم‌ترین دلایل و انگیزه‌های یادگیری یک زبان جدید می‌تواند باشد. با یادگیری زبان جدید با یک فرهنگ جدید نیز آشنا می‌شوید، می‌توانید با افراد جدیدی ارتباط برقرار کنید و حتی در سفرهای کاری موفق‌تر ظاهر شوید. دانستن زبان کشور مقصد و در کل زبان انگلیسی در مسافرت‌های خارج از کشور یک حس امنیت را در فرد ایجاد می‌کند. به‌اضافه اینکه خارجی‌ها به کسانی که زبان خوب بلندند احترام بیشتری می‌گذارند و طرف را بیشتر تحویل می‌گیرند مخصوصا اگر صحبت کردنتان خوب باشد و به خودتان زحمت یادگیری اصطلاحات رایج را نیز داده باشید.

5.قبل از اینکه یادگیری یک زبان جدید را آغاز کنید باید توجه داشته باشید که ابزارهای یادگیری لازم موجود باشند. برای یادگیری یک زبان جدید به کتاب‌های آموزشی زبان، محتوای دیداری و شنیداری (ویدئو، فیلم و پادکست) و اپلیکیشن‌های آموزش زبان نیاز دارید. بنابراین قبل از شروع یادگیری زبان مطمئن شوید که به ابزارهای لازم دسترسی کامل دارید.

6.در یادگیری یک زبان جدید باید محبوبیت و تعداد افرادی که به زبان موردنظر گویش می‌کنند را در نیز نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که همیشه زبانهای پرگویش گزینه‌ی بهتری نیستند و برخی از زبانهای کم‌گویش از سطح تقاضای بالاتر و سطح رقابت پایین‌تر بهره می‌برند که البته یادگیری آن‌ها زمان و انرژی بیشتری می‌طلبد؛ بنابراین صِرف اینکه یک زبان تعداد بالای گویش را دارد دلیل کافی برای یادگیری یک زبان جدید نیست.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *