بهترین کتاب های خودآموز انگلیسی

با بهترین کتاب های خودآموز انگلیسی آشنا شوید

یکی از سوالات رایج علاقمندان زبان این است که چه کتابی برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی مناسب است. در پاسخ باید اذعان کرد که یادگیری زبان به صورت خودخوان نقص‌هایی را به همراه دارد و قطعا نتیجه‌ی کار عالی نخواهد بود. شرکت در کلاس انگلیسی با خود آورده‌هایی همچون امکان گفتگو، پرسش و پاسخ و افزایش اعتماد به نفس را به همراه دارد که این موارد در فرآیند یادگیری زبان به‌صورت خودآموز از دست می‌روند. در این مطلب به معرفی بهترین کتاب های خودآموز انگلیسی می‌پردازیم.

کتاب Practical English Usage پارت اول: گرامر

یکی از بهترین کتاب‌هایی که می‌توانید برای یادگیری لغت و گرامر از آن استفاده کنید کتاب Practical English Usage است. این کتاب در دو پارت گرامر و لغت عرضه شده است. پارت اول این کتاب شامل ۲۸ بخش است و تمام نکات دستور زبان، قواعد و ساختارهای گرامر را پوشش می‌دهد. نکته‌ی جالب توجه در مورد این کتاب تمرکز آن را نکات گرامری است که زبان‌آموزان در آن دچار ابهام هستند. در واقع، این کتاب یکی از بهترین کتاب های خودآموز انگلیسی است که اگر از زبان‌آموزانی هستید که کلاس زبان می‌روید نیز می‌توانید برای رفع ایرادات خود روی آن حساب کنید.

برای مثال اگر تفاوت بین فعل‌ها را نمی‌دانید یا با کاربرد درست حروف اضافه آشنا نیستید، این کتاب می‌تواند برایتان کارآمد باشد. به تفاوت‌های گرامر آمریکایی و بریتانیایی نیز در این کتاب پرداخته شده است که می‌تواند مبحث جالبی برایتان باشد.

کتاب Practical English Usage پارت اول: لغت

در پارت دوم کتاب Practical English Usage به آموزش لغت‌هایی که اغلب جزو مشکلات رایج زبان‌آموزان است پرداخته شده است. بیش از ۲۵۰ لغت کاربردی در کنار قواعد ساخت و ترکیب کلمات، واژه‌سازی spelling موضوع این کتاب است.

از نقاط قوت این کتاب پرداختن به تفاوت‌های واژگان مشابه است. مثلا  تفاوت بین thankful و grateful به صورت شفاف و با مثال‌های کافی توضیح داده شده است. همین ویژگی کتاب مذکور را در زمره‌ی بهترین کتاب های خودآموز انگلیسی قرار داده است.

کتاب Vocabulary in Use از بهترین کتاب ها خودآموز انگلیسی

واقعیت این است که معمولا یک کتاب لغت برای یادگیری لغات زبان انگلیسی کفایت نمی‌کند. اول به این دلیل که انگلیسی فرار است و باید مدام مرور شود؛ دومین دلیل هم این است که کتاب‌های لغت مختلف به گسترش دایره‌ی واژگان شما کمک می‌کنند.

بهترین کتاب های خودآموز انگلیسی / English Vocabulary in Use

کتاب Vocabulary in Use یک مجموعه چهارسطحی است که زبان‌آموزان مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد. لغات هر درس در مورد یک موضوع خاص هستند. تنوع موضوعی این کتاب باعث می‌شود پس از اتمام آن بتوانید به راحتی راجب موضوعات مختلف صحبت کنید.

در پایان هر درس تمرینات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است که که جواب آن‌ها جهت چک کردن در انتهای کتاب آورده شده است. Vocabulary in Use یکی از بهترین کتاب های خودآموز انگلیسی است.

کتاب خودآموز Tactics for Listening برای تقویت Listening

کتاب Tactics for Listening توسط Jack C. Richards یکی از اساتید برجسته و نویسنده‌ی نام‌دار کتاب‌های انگلیسی نوشته شده است.

این کتاب در سه سطح و به صورت هر سطح ۲۴ درس طراحی شده است. در این کتاب سعی شده است موضوعات قابل فهم و رایج انتخاب شودند و فایل‌‌های صوتی در مورد مسائل رایج در زندگی باشند.

این درست است که در هربخش از زبان‌آموز خواسته می‌شود که با گوش دادن فایل صوتی پاسخ پرسش‌ها را بدهد؛ اما در صورت نیاز متن فایل‌های صوتی در انتهای کتاب آورده شده است.

فایل‌های صوتی این کتاب در قالب گفتگوهای دو یا چندنفره هستند و در سه بخش ارائه می‌شوند. یکی از این بخش‌ها Conversation Corner است که به بیان نکات تلفظ و مکالمه پرداخته است.

بهترین کتاب های خودآموز انگلیسی

کتاب Speakout برای تقویت لهجه بریتیش

این کتاب یک دوره‌ی ۸ سطحی است که با همکاری BBC Learning در انتشارات لانگمن به چاپ رسیده است. این کتاب یک مجموعه کامل آموزش لغات، عبارات و جملات پرکاربرد است که در آن به نکات دستوری جهت تقویت مهارت شنیداری نیز پرداخته شده است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید British بودن لهجه‌ی مکالمه‌ها در این مجموعه است.

هر سطح از این کتاب ۸ سطحی دارای ۱۰ تا ۱۲ درس است.

کتاب Longman Academic Writing Series

این کتاب خودآموز رایتینگ در ۵ سطح از مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد و موضوعات مختلفی را شامل می‌شود. در هر سطح نگارنده تلاش کرده است دانشجو را برای نگارش سبک‌ها مختلف تمرین دهد.

مجموعه Longman Academic Writing مانند یک معلم دلسوز می‌تواند شما را آماده‌ی انواع سناریوها کند. آموزش نحوه organize کردن مطلب اعم از متون ساده و گزارش و ارائه‌ی نکات شفات دقیق از ویژگی‌های این کتاب است.

کتاب ریدینگ inside reading بهترین کتاب خودآموز ریدینگ

این کتاب که توسط انتشارات آکسفورد تهیه و منتشر شده است بر لهجه‌ی بریتیش تأکید دارد. درست است که تمرکز این کتاب بر ریدینگ است؛ اما با مطالعه‌ی آن اطلاعاتی در خصوص نحوه صحبت کردن و لغات جدید و کاربردی به دست خواهید آورد. اینساید ریدینگ به شما کلیه‌ی تکنیک‌های درک مطلب از جمله skimming، scanning، Active Reading و… را آموزش می‌دهد. این کتاب در ۵ سطح است که سطح اول آن مقدماتی بوده و inside reading 4 بالاترین سطح این کتاب برای زبان‌آموزان است. متون آکادمیک این مجموعه، متونی با موضوعات روانشناسی، هنر، تجارت، مهندسی و… را شامل می‌شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *