تابلوی موسسه زبان دیپلما و موسسه اعزام دانشجو راساسیر فردا

دیپلما در سالی که گذشت

هر کدام از ما اتفاقات تلخ و شیرین زیادی را در سال ۱۴۰۲ تجربه کردیم. شکست‌ها، پیروزی‌ها و غم و شادی‌هایی که حالا تبدیل به خاطره شده‌اند. خاطراتی که اگر عمیق‌تر به آن‌ها نگاه کنیم همگی یا روایت پیروزی ما هستند یا پخته‌تر شدن ما را رقم زده‌اند. دفتر خاطرات مجموعه‌ی بزرگ دیپلما در سال ۱۴۰۲ پر از اتفاقات مختلف بود و خوشبختانه برآیند همه‌ی این ماجراها گام‌های مثبت رو به جلویی بود که باعث شد دیپلمای ۱۴۰۳ چندین گام جلوتر از نسخه‌ی پیشین خود باشد. در این مطلب مروری خواهیم داشت بر آن‌چه در سال ۱۴۰۲ برای دیپلما رقم خورد تا به نوعی گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته‌ی موسسه تقدیم حضورتان کرده باشیم.

رویدادهای آموزشی

سال گذشته پر از رویدادهای مثبت آموزشی برای مرکز زبان دیپلما بود. مدیریت موسسه با وجود موفقیت و شهرت چشم‌گیر موسسه در سال ۱۴۰۱ دست از تلاش برای بهبود خدمات مرکز برنداشته و اقدامات گسترده‌ای را در این راستا انجام دادند تعدادی از آن‌ها را در ادامه به اختصار شرح می‌دهیم.

بهبود تقویم آموزشی مرکز

با تلاش زیادی که در تیم برنامه‌ریزی موسسه صورت گرفت، تقویم آموزشی دست‌خوش تغییرات مطلوبی شد. بر اساس تغییرات جدید زمان شروع، آزمون و پایان کلاس‌ها کاملا مشخص بوده و همگی به‌طور هماهنگ صورت می‌گیرد. به این معنی که تمامی دوره‌های گروهی به‌صورت همزمان آغاز و اتمام پیدا می‌کنند. این دستاورد در عین سادگی با توجه به تعداد بسیار زیاد کلاس‌های موسسه، پیچیده و زمان‌بر بود که سرانجام با تلاش مدیریت و کارشناسان موسسه امکان‌پذیر شد.

دقیق‌تر شدن تفکیک رده‌های سنی

یکی از اقدامات آموزشی شایسته‌ی دیپلما در سال ۱۴۰۲ تفکیک دقیق‌تر رده‌های سنی بود. با انجام این تفکیک که برای اولین بار در استان صورت می‌گیرد، زبان‌آموزان از لحاظ سنی غربالگری دقیق‌تری می‌شوند. در نتیجه زبان‌آموزان با هم‌سن و سالان خود هم‌کلاسی می‌شوند. سابق بر این، مثلا رده‌ی نوجوان، زبان‌آموزان ۱۰ تا ۱۵ سال را شامل می‌شدند. با برنامه‌ریزی جدید رده‌ی نوجوان نیز تفکیک سنی شده و حالا زبان‌آموزان این امکان را دارند که با زبان‌آموزانی که نهایتا دو سال با آن‌ها تفاوت سنی دارند همکلاسی شوند.

رونق کلاس‌های کودک آلمانی و فرانسه

دیپلما را می‌توان بدون شک یکی از معدود مراکز زبانی دانست که تمامی دوره‌های زبان‌های خارجی در آن فعال هستند. اکثر موسسات به‌رغم تبلیغات فراوان در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزش زبان‌های مختلف، تنها دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را برگزار می‌کنند و برای سایر زبان‌ها به دلیل کمبود متقاضی دوره‌ی فعالی ندارند. دیپلما که از همان ابتدا علاوه بر انگلیسی، آموزش زبان آلمانی، فرانسوی، روسی و ایتالیایی را نیز با قدرت دنبال می‌کرد، در سال گذشته موفق شد این کلاس‌ها را در دوره‌ی کودک و نوجوان نیز تقویت کند تا هیچ تفاوتی از نظر تنوع دوره بین انگلیسی و سایر زبان‌های خارجی نباشد.

 به‌روزرسانی منابع آموزش فرانسه

دیپلما مدعی است که در کلیه‌ی دوره‌های مرکز جدیدترین متد و منابع آموزشی را به کار می‌گیرد. استفاده از آخرین ادیشن جدیدترین کتاب‌های آموزش زبان در کلیه‌ی دوره‌ها گواهی بر همین مدعاست. بر همین اساس، در سال گذشته کتاب‌های آموزش فرانسه به جدیدترین نسخه، یعنی ۲۰۲۳ بروزرسانی شدند.

تقویت تیم‌های آموزشی مرکز

دیپلما که از روز اول شروع فعالیت خود با بهترین اساتید هر رشته قرارداد امضا کرده بود، در سال گذشته با هدف بهبود خدمات آموزشی خود، در تمامی رشته‌ها اقدام به تقویت تیم آموزشی خود کرد. جذب اساتید نخبه و باتجربه در دیپلما در حالی صورت می‌گیرد که این مرکز در سال ۱۴۰۱ نیز درصد رضایت بالایی را از بازخوردهای زبان‌آموزان دریافت کرده بود.

افزایش قبولی‌های آزمون‌های گوته و آیلتس

قبولی زبان‌آموزان در آزمون‌های بین‌المللی مهر تأییدی بر کیفیت کار آموزش در هر موسسه‌ای است. در سالی که گذشت تعداد زیادی از زبان‌آموختگان مرکز زبان دیپلما موفق شدند در آزمون‌های بین‌المللی زبان آلمانی (گوته) و انگلیسی (آیلتس) با نمره‌ی بالا قبول شوند. افزایش آمار قبولی با توجه به بهبودهایی که در روند کاری موسسه انجام گرفته بود کاملا قابل پیش‌بینی بود. شرح و مستندات این قبولی‌ها متعاقبا منتشر خواهد شد.

رویدادهای مدیریتی در راستای توسعه

دیپلما در سال ۱۴۰۲ نه تنها از نظر کیفی بلکه از نظر کمی نیز شاهد پیشرفت‌هایی بود. به‌طوری که در سایه‌ی لطف و عنایت پروردگار، شاخه‌های جدیدی به فعالیت‌های آموزشی دیپلما اضافه شد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نمای جلو شعبه نوجوان دیپلما / دیپلما در سال ۱۴۰۲

افتتاح مدرسه‌ی فوق‌هوشمند غیرانتفاعی پسرانه‌ی نسل نو

دیپلما که از مدت‌ها پیش برای اخذ مجوز راه‌اندازی یک مدرسه‌ی فوق هوشمند اقدام کرده بود، نهایتا توانست این مدرسه را در مهرماه سال ۱۴۰۲ با نام نسل نو افتتاح کرده و اولین دانش‌آموزان خود را روانه‌ی کلاس کند. این مدرسه که در رشت، گلسار، بلوار سمیه واقع شده است، یکی از مدرن‌ترین مدارس حال حاضر کشور در مقطع ابتدایی محسوب می‌شود. صبحانه‌ی گرم، ویدیو پروژکتور، لاکر روم و… از جمله امکانات برجسته‌ی مدرسه‌ی نسل نو محسوب می‌شوند.

افتتاح شعبه دوم دیپلما در سال ۱۴۰۲

ازدحام زیاد زبان‌آموزن یکی از دغدغه‌های اولیای زبان‌آموزان نوجوان در سال‌های گذشته بود که با راه‌اندازی شعبه‌ی دوم دیپلما برطرف شد. با افتتاح شعبه دوم در بلوار سمیه، کلاس‌های کودک و نوجوان به طور کامل به شعبه جدید منتقل شدند تا عملا ظرفیت خدمت‌رسانی مرکز تا ۲ برابر و کیفیت آن تا چندین برابر افزایش پیدا کند.

گسترش فعالیت‌های راسا سیر فردا

راسا سیر فردا موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور مجموعه‌ی دیپلما است. زبان‌آموزانی که با هدف ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور آموزش زبان را در این موسسه آغاز می‌کنند، خیالشان راحت است که موسسه تا زمان رسیدن آن‌ها به هدفشان کنارشان خواهد بود و صفر تا صد مراحل را برعهده می‌گیرد. سابق بر این، اعزام‌های راساسیر به کشورهای بلاروس و روسیه محدود می‌شد؛ اما نظر به عملکرد مثبت این موسسه، در سال گذشته آلمان نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصدها به کشورها مورد پشتیبانی راساسیر فردا اضافه شد.

مجوز وزارت علوم نهایی شد

از دستاوردهای بزرگ مرکز زبان دیپلما در سال ۱۴۰۲ پیشرفت چشم‌گیر روند اخذ مجوز آموزش عالی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود. با پیشرفت‌های حاصل شده به زودی مراحل پایانی بررسی‌ها توسط بازرسان وزارت انجام و مجوز نهایی صادر خواهد شد. در سایه‌ی این مجوز دیپلما می‌تواند فعالیت‌های آموزشی خود را بیش از پیش گسترش داده و از بند محدودیت‌هایی که تا به امروز داشته رها شود.

این همه دستاورد شایسته‌ی تقدیر است

دیپلما تقارن ماه مبارک رمضان با لحظات پایان سال ۴۰۲ را به فال نیک گرفت و مراسم افطار مفصلی را تدارک دید. علاوه بر این، در رسم هرساله‌ی این موسسه که در آخرین پنج‌شنبه‌ی سال برگزار شد، از پرسنل خدوم و اساتید برجسته‌ی موسسه تقدیر و تشکر به‌عمل آمد که خلاصه‌ای از آن را در ویدیوی زیر شاهد هستید.

 

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *