یادگیری زبان ایتالیایی و گردشگردی در ایتالیا

آیا یادگیری زبان ایتالیایی مشکل است؟

یادگیری زبان ایتالیایی به چقدر زمان نیاز دارد؟ این یک سوال رایج میان زبان‌آموزان است و اگر در حال یادگیری ایتالیایی هستید یا به شروع آموزش آن فکر می‌کنید، لازم است که پاسخ آن را بدانید. اگر می‌خواهید زبان ایتالیایی را به سرعت یاد بگیرید و در حین انجام آن سرگرم شوید، می‌توانید مرکز آموزش زبان دیپلما را انتخاب کنید. ایتالیایی را می‌توان جزو زبان‌های نسبتا آسان طبقه‌بندی کرد.

تسلط پایه در زبان ایتالیایی

طبق استاندارد، هر زبان‌آموز برای رسیدن به تسلط اولیه در زبان ایتالیایی نزدیک به 600 ساعت را باید آموزش ببیند. اگر کمی انگلیسی بدانید، ایتالیایی را راحت‌تر خواهید آموخت. در واقع یادگیری این زبان بسیار سریع‌تر از زبان روسی یا چینی انجام می‌پذیرد. طبق این فرضیه اگر شما دوازده ساعت در هفته برای زبان ایتالیایی وقت بگذارید در مدت کمتر از یک سال به تسلط اولیه در ایتالیایی دست خواهید یافت. طبیعتا در دوره‌های فشرده با شش ماه آموزش هم می‌توانید به این میزان تسلط برسید.

آموزش زبان ایتالیایی در بهترین آموزشگاه ایتالیایی در رشت

سوالی که ممکن است به ذهن مخاطب برسد این است که «تسلط پایه» به چه معنا است؟ بحث‌های زیادی در مورد آنچه که به عنوان تسلط در یک زبان تعریف می‌کنیم وجود دارد. تسلط پایه را می‌توان این‌گونه معنی کرد که شخص بتواند به اطلاعاتی که دریافت می‌کند واکنش مناسب نشان دهد. یعنی درک درستی از آنچه در محیط اطرافتان می‌گذرد دارید، خواه به صورت مکالمه باشد یا به درک خلاصه اخبار تلویزیون یا رادیو خلاصه شود.

یادگیری زبان به تمرین منظم دارد

هر چه مدت طولانی‌تری از زبان ایتالیایی به‌طور مداوم استفاده کنید، بیشتر در ذهن‌تان باقی می‌ماند و احتمالا سال‌ها پس از شروع مطالعه این زبان هم می‌توانید به‌طور موثر از آن استفاده کنید. برای مثال اگر به مدت سه ماه بدون وقفه در یادگیری زبان ایتالیایی زیاده‌روی کنید و پس از آن تا سال‌ها به سراغ آن نروید، زمانی که بخواهید به این زبان صحبت کنید، احتمالاً با مشکلاتی مواجه خواهید شد. حتی سطح زبانی شما نیز در سطح زمانی که آموزش خود را متوقف کردید، نخواهد بود.

از طرف دیگر، اگر چند ساعت در هفته به‌طور مداوم در طول سالیان متمادی مطالعه کنید، احتمالاً به سطح بالایی خواهید رسید که در صورت توقف آموزش نیز چیزی را از دست نخواهید داد. ناپایداری یکی از عوامل شکست در آموزش زبان است که به‌ویژه برای رسیدن به تسلط در ایتالیایی باید آن را از بین ببرید.

تمرین‌های روزانه برای یادگیری زبان ایتالیایی

چند ساعت در روز را صرف استفاده از زبان ایتالیایی می‌کنید؟ مدت زمانی که صرف مطالعه ایتالیایی می‌کنید و همچنین نحوه استفاده از آن زمان، تأثیر زیادی بر مدت زمان یادگیری شما خواهد داشت. مهم است که زمان خود را بین چهار مهارت اصلی زبان یعنی گوش دادن، صحبت كردن، خواندن و نوشتن متعادل کنید. به خاطر داشته باشید که محیط کلاس یک محیط مصنوعی است. اگر در مورد یادگیری ایتالیایی جدی هستید، باید زمانی را هم در خارج از کلاس ایتالیایی به آموزش ایتالیایی اختصاص دهید.

کلاس ایتالیایی در رشت و فرصت سفر به ایتالیا

برای شروع می‌توانید هر روز حداقل بر روی 15 دقیقه از هر نوع فعالیت (شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن) تمرکز کنید. اگر مطالبی را بیابید که از خواندن آنها لذت می‌برید، به یادگیری سریع‌تر کمک می‌کند. بنابراین موضوعاتی را انتخاب کنید که به آنها علاقه دارید و در صورت امکان ترجمه آن را هم مطالعه کنید. با گوش دادن به رادیوهای آنلاین ایتالیایی، اخبار، نمایش‌های رادیویی، پادکست یا هر نوع سرگرمی ایتالیایی دیگری حتی کانال‌های یوتیوب، می‌توانید درک شنیداری خود را نسبت به این زبان افزایش دهید.

صحبت کردن و خواندن به ایتالیایی

صحبت کردن به زبان ایتالیایی شاید کمی مشکل باشد؛ به این دلیل که خارج از کلاس درس، یافتن فردی که بتواند ایتالیایی صحبت کند مشکل است. اپلیکیشن و سایت‌هایی مانند Tandem و Hello Talk برای این کار وجود دارند که می‌توانید با دیگر افراد به زبان مورد نظر خود صحبت کنید. غیر از این موارد حتی برای بهبود لحن و بیان خود، می‌توانید صدایتان را ضبط کرده و آن را پخش کنید. این کار زمانی مؤثر است که قطعه‌هایی از صدا توسط یک سخنران ایتالیایی هم پخش کرده و لحن صدای خود را با وی مقایسه کنید.

مطالبی به زبان ایتالیایی در سطح خود پیدا کنید. اگر مبتدی هستید، کتاب‌های داستان کوتاه تهیه کنید. این گونه کتاب‌ها از لغات کمتر و ساده‌تری استفاده می‌کنند و برای زبان‌آموزان مناسب هستند. ایده‌های دیگر شامل استفاده از اپلیکیشن‌های زبان می‌شوند که با آموزش گام به گام لغت و دستور زبان می‌توانند در تکمیل مراحل یادگیری موثر باشند.

آشنایی با زبان ایتالیایی

نوشتن به زبان ایتالیایی

علاوه بر گوش دادن، صحبت کردن و خواندن، می‌توانید زمانی را صرف نوشتن به زبان ایتالیایی کنید. اگر در کلاس زبان شرکت می‌کنید، احتمالاً معلم شما تکالیفی را تعیین می‌کند که در آن بتوانید دستور زبان و آموزه‌های خود را تمرین کنید. با این حال فقط به آنها تکیه نکنید و به محض پیدا کردن فرصتی جهت یادگیری، از آن زمان بهره ببرید. فراتر از تکالیف حرکت کنید و در مورد زبان کنجکاو باشید.

برای مثال می‌توانید متن‌های کوتاهی را در اپلیکیشن HiNative بنویسید و از افراد بومی بخواهید که ببینند آیا این متون صحیح هستند یا خیر. HiNative یک وب‌سایت و اپلیکیشن است که به شما امکان می‌دهد در مورد زبان‌های مختلف سؤال بپرسید. می‌توانید سوالاتی مانند چگونه این را بیان می‌کنید؟ آیا این جمله طبیعی به‌نظر می‌رسد؟ معنی کلمات، تفاوت در لغات و غیره را بپرسید.

اگر در سطح متوسط تا پیشرفته ایتالیایی هستید، می‌توانید از وب‌سایت yozzi برای ارسال مقالاتی با 500 کلمه یا بیشتر برای گرفتن بازخورد از ایتالیایی زبانان استفاده کنید. Yozzi به شما امکان می‌دهد مقاله را به صورت خصوصی یا عمومی ارسال کنید و راهی عالی و رایگان برای کامل کردن ایتالیایی پس از رسیدن به سطح پیشرفته است.

سخن پایانی

انگیزه‌ای مضاعف برای یادگیری داشته باشید. از خود بپرسید چقدر مطمئن هستید که زبان ایتالیایی را یاد خواهید گرفت؟ چقدر برای یادگیری ایتالیایی انگیزه دارید و اصلا دلیل شما برای یادگیری زبان چیست؟ لحظه‌ای به این فکر کنید که چه چیزی شما را برای یادگیری ایتالیایی ترغیب می‌کند. پاسخ به این سوالات قبل از شروع یادگیری ایتالیایی مهم است زیرا سطح موفقیت شما بیشتر از همه به اعتماد به نفس و انگیزه شما بستگی دارد.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *