زبان آموز دیپلما در حال استفاده از فضای کافی شاپ جهت مطالعه

آموزش زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی

زبان آلمانی، یا German Deutsch، زبان رسمی کشور آلمان و اتریش است و یکی از سه زبان رسمی سوئیس هم هست. زبان آلمانی به خانواده زبان‌های ژرمنی تعلق دارد و یکی از زبان‌های خانواده هندواروپایی است و در کنار زبان انگلیسی، فریسی و هلندی قرار می‌گیرد. اولین قومی که زبان آلمانی را صحبت کردند، بعد از ارتباط آن‌ها با رومی‌ها و در قرن اول قبل از میلاد مسیح بوده است. تا قرن‌ها فقط یک زبان «ژرمنی» وجود داشت و زبان‌های مرتبط دیگر فقط گویش‌های مختلف این زبان بودند. کمی بعد از قرن ششم بعد از میلاد مسیح، زبان آلمانی به صورت زبانی مستقل مورد استفاده قرار گرفت.

آموزش زبان آلمانی

زبان آلمانی زبان رسمی و بومی بیش از 90 میلیون نفر است و به همین دلیل رتبه ششم را در جدول زبان‌های زنده دنیا به خود اختصاص داده است (زبان چینی، اسپانیایی، انگلیسی، هندی-اردو و روسی زبان‌های اول تا پنجم هستند). زبان آلمانی به عنوان یکی از زبان‌های خارجی مهم در نظر گرفته شده است و یکی از زبان‌های اصلی و فرهنگ غالب در دنیای غرب و اروپاست.

همانطور که زبان انگلیسی در انگلستان و ایالات متحده آمریکا با لهجه، گویش و لغات متفاوتی صحبت می‌شود، زبان آلمانی هم در کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس با گویش و لهجه‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. زبان آلمانی در دو نوع آلمانی فرازین (High German) و آلمانی فرودین (Low German) صحبت می‌شوند. آلمانی بالا یا فرازین گویش‌های آلمانی در جنوب و مرکز آلمان و زبان آلمانی فروزین یا پایین، زبانی است که انگلیسی، هلندی و زبان‌های دیگر از آن مشتق شده‌اند. تفاوت اصلی این زبان‌ها در سیستم آوایی، به خصوص تلفظ مصوت‌هاست. زبان رسمی نوشتاری آلمانی، زبان آلمانی فرازین یا همان آلمانی بالاست.

زبان آلمانی برای کسانی که می‌خواهند در آلمان یا کشورهای دیگر آلمانی‌زبان زندگی یا تحصیل کنند، یک باید است و با اینکه در دانشگاه‌های آلمان رشته‌هایی وجود دارند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، اما برای زندگی راحت در آلمان باید این زبان را بلد باشید.

در ایران و کشورهای غیرآلمانی‌زبان دیگر زبان آلمانی در دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسات آموزشی زبان‌های خارجی به متقاضیان تدریس می‌شود.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *