آموزش زبان ایتالیایی در رشت

آموزش زبان ایتالیایی در رشت || 6 روش‌برای یادگیری این زبان

آموزش زبان ایتالیایی در رشت

 

زبان ایتالیایی همانند دیگر زبان های رومی ریشه لاتین دارد. بیش از ۸۵ میلیون نفر در جهان به زبان ایتالیایی سخن می گویند. فارغ از اینکه زبان رسمی کشور ایتالیا محسوب می شود، زبان غیررسمی مناطقی همانند سن مارینو، سوئیس، اسلوونی و واتیکان سیتی نیز هست.

گویش وران این زبان در ایتالیا، بعضی از مناطق کشور سوئیس که با ایتالیا مرز مشترک دارند، اتیوپی، واتیکان، ونزوئلا، کرواسی آمریکا، کانادا، استرالیا ، بخش‌هایی از کشور آرژانتین و قسمت‌هایی از برزیل و بسیاری از کشورهای دیگر زندگی می‌کنند.

پدر زبان ایتالیایی را دانته الیگیری می دانند. درست است که مردم ایتالیا از ابتدا به زبان ایتالیایی سخن می گفته اند اما تا پیش از آمدن دانته آلیگیری این زبان استانداردهای لازم را نداشته است.

دانته خالق کتاب «کمدی الهی» می باشد و در این کتاب سفر خیالی خود به دوزخ، برزخ و بهشت را تعریف می‌ کند. دانته کتابش را در سال ۱۳۰۸ آغاز کرد و در سال ۱۳۲۰ یعنی یک سال پیش از مرگش تکمیل کرد. بسیاری از نویسنده ها و شاعران آن دوره، نوشته های خود را به زبان لاتین می نوشتند اما دانته زبان ایتالیایی را برای کتابت اشعار و کتاب هایش برگزید.

ایتالیایی پنجمین زبان محبوب دنیا برای یادگیری است و پس از زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی در رتبه پنجم قرار دارد. در کشور آمریکا نیز رتبه چهارم را دارد.

در الفبای ایتالیایی فقط ۲۱ حرف وجود دارد. حروف انگلیسی همانند جی، کی، دبلیو، اکس و وای در ایتالیایی وجود ندارند. بنابراین، اگر یکی از این حروف را در نوشته های ایتالیایی مشاهده کردید، باید بدانید که از زبان های دیگر همانند انگلیسی یا اسپانیایی گرفته شده است.

ایتالیایی اوج قدرت خود را در دوران رنسانس تجربه کرد ولی تا اواخر قرن هفدهم میلادی نیز، همچنان زبان قدرتمندی محسوب می‌شده و بعد از زبان فرانسه، در مقام دوم قرار داشته است. در ادامه، دلایلی برای آموختن این زبان را بررسی می‌کنیم.

بدون شک، یادگیری زبان ایتالیایی جزو علایق بسیاری از افراد است؛ اما اکثر افراد اعتقاد دارند که این زبان بسیار دشوار است. با این حال، روش‌هایی وجود دارند که می‌توانند این مسیر را برای شما بسیار ساده‌تر کنند. همراه ما باشید.

چرا باید به دنبال بهترین روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی باشیم؟

 

بدون شک، آموختن یک زبان جدید نیازی به دلیل خاصی ندارد! پاسخ اول من به این سوال این است که یادگیری یک زبان تازه، چشمان فرد را به دنیای جدیدی باز می‌کند و هیچ نیازی به دلیل مشخصی ندارد.

با این حال، اگر هدف شما از یادگیری زبان ایتالیایی محدود به برقراری ارتباطات ساده در سفرهای کوتاه باشد، شاید چند جمله هم کفایت کند و نیازی به یادگیری روش‌های پیچیده نباشد.

اما یادگیری اصولی زبان ایتالیایی می‌تواند به آشنایی شما با فرهنگ غنی و پربار این کشور کمک کند. یک بار که به ایتالیا سفر کنید، مطمئناً علاقه‌مندتر به یادگیری درباره زبان و فرهنگ آن خواهید شد. همچنین، یادگیری زبان ایتالیایی به عنوان زبان دوم، دلایل مختلفی دارد؛ به عنوان مثال، شاید نیاز داشته باشید در آزمون‌های زبان ایتالیایی شرکت کنید.

 

جهت ثبت نام در کلاس های حضوری زبان ایتالیایی کلیک کنید.

 

یادگیری زبان ایتالیایی برای مهاجرت شغلی یا تحصیلی

 

ایتالیا، با فرصت‌های تازه‌ای که ارائه می‌دهد، می‌تواند مقصدی بسیار مناسب برای مهاجرت تحصیلی یا شغلی باشد، به خصوص در حوزه‌های هنری! در این کشور، شما با فرصت‌های جدیدی روبه‌رو خواهید شد و اگر از نوعی فرد چالش‌طلب هستید، ایتالیا برای شما بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

قبل از اقدام به مهاجرت به هر کشوری، ضروری است که با زبان و فرهنگ آن کشور به صورت دقیق و اصولی آشنا شوید تا بتوانید بلافاصله پس از ورود به محیط جدید، ارتباط برقرار کنید. حتی اگر به زبان انگلیسی به طور کامل مسلط باشید، در صورتی که قصد دارید در ایتالیا تحصیل کنید یا کار کنید، حتماً باید به خوبی زبان این کشور را یاد بگیرید؛ زیرا هیچ کشوری فعالیت‌های آموزشی و تجاری خود را به صورت مداوم با زبان خارجی انجام نمی‌دهد، بنابراین انگلیسی تنها به شما برای برقراری ارتباط اولیه در ایتالیا کمک خواهد کرد و نه بیشتر از آن.

بدون شک، مکالمه ساده در ایتالیایی در حد خرید کردن، پرسیدن احوال و صحبت کردن روزمره تنها برای سفر و گشت و گذار مفید است و نمی‌تواند برای اقامت دائمی کمک‌کننده باشد. به همین دلیل، متمرکز شدن بر روش‌های درست یادگیری و انتخاب بهترین راه بسیار ضروری است.

 

آموزش زبان ایتالیایی در رشت

 

آموزش زبان ایتالیایی در رشت : بهترین روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی

 

هنگام یادگیری یک زبان جدید، روش‌های گوناگونی وجود دارد و این امر بستگی به شرایط زمانی، نیازها و بودجه مالی شما دارد. با توجه به این همه عوامل، شما می‌توانید از چندین روش مختلف برای یادگیری اصولی زبان ایتالیایی استفاده کنید.

 

۱- کلاس خصوصی زبان ایتالیایی

 

در کلاس‌های خصوصی زبان ایتالیایی، تنها شما و استادتان حضور دارید. این کلاس‌ها می‌توانند به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار شوند. یکی از مزیت‌های کلاس خصوصی، این است که به راحتی می‌توانید با استاد در ارتباط باشید و عوامل حواس‌پرتی در کلاس وجود ندارد؛ در این نوع کلاس، می‌توانید مشکلات خود را به راحتی مطرح کنید و با کمک استاد، اشکالات تمرین‌ها را رفع کنید.

یک مزیت دیگر کلاس خصوصی، این است که بخش زمان قابل توجهی از استاد، به شخص شما اختصاص دارد. به همین دلیل، معمولا استاد در فرآیند تدریس و حل تمرینات، به دقت و حوصله بیشتری از خود نشان می‌دهد.

 

۲- یادگیری زبان ایتالیایی با کتاب

 

الف) مطالعه کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی

یکی از منابع آموزشی مهم برای یادگیری زبان ایتالیایی، کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی برای افرادی است که زبان اصلی و مادری آن‌ها به غیر از ایتالیایی است. این کتاب‌ها به طور کلی به تدریس زبان در سطوح مختلف، از مبتدی تا پیشرفته می‌پردازند. هر کتاب معمولاً تمرکز خاصی روی مهارت‌های خاصی دارد؛ به عنوان مثال، یک کتاب ممکن است تمرکز خود را بر روی یادگیری گرامر قرار دهد، در حالی که کتاب دیگر تمام مهارت‌ها را به صورت کامل آموزش می‌دهد. در صورت شرکت در کلاس خصوصی زبان ایتالیایی، کتابی که مناسب سطح شماست، به شما معرفی می‌شود. در لیست زیر، بهترین منابع کتابی برای یادگیری زبان ایتالیایی را می‌توانید مشاهده کنید:

 

– کتاب Nuovo Espresso از سطح ۱ تا ۵: کتاب ایتالیایی اسپرسو، یکی از معروف‌ترین منابع آموزشی است که بیشتر برای آموزش به بزرگسالان نوشته شده است.

– کتاب Progetto italiano از سطح ۱ تا ۳: این کتاب در مقایسه با اسپرسو، سطح آسان‌تری دارد و برای شروع یادگیری زبان ایتالیایی مناسب است.

– کتاب Italian Grammar: Barron’s Grammar Series: این کتاب به توضیح اصول گرامری زبان ایتالیایی می‌پردازد.

– کتاب La lingua italiana per stranieri

– کتاب Italian Made Simple

– کتاب Parlo italiano

 

ب) مطالعه کتاب داستان به زبان ایتالیایی

در زمینه ادبیات، ایتالیا یکی از کشورهای بسیار غنی است. با خواندن آثار معروف این کشور، علاوه بر افزایش دایره لغات، با یک گنجینه غنی از هنر و ادبیات جهانی آشنا می‌شوید. گرچه در ابتدا ممکن است فهم این کتاب‌ها کمی سخت باشد، اما پس از اینکه به زبان ایتالیایی عمومی تسلط پیدا کردید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را به زبان اصلی تهیه کرده و به تدریج مطالعه کنید:

 

– کتاب “Storie di due Minuti”: نام فارسی این کتاب “دو دقیقه داستان” است و شامل داستان‌های کوتاه می‌باشد.

– کتاب “Omicidio nel castello”: با نام فارسی “قتل در قلعه”، در ژانر جنایی نوشته شده است.

– کتاب “Topolino”: این کتاب برای رده سنی کودکان و نوجوانان مناسب است و از سری داستان‌های میکی ماوس است.

 

3- بررسی وب سایت‌های ایتالیایی زبان

 

برای بهترین یادگیری زبان ایتالیایی، می‌توانید کمی وقت خود را صرف خواندن اخبار ایتالیایی کنید. این اخبار ممکن است مربوط به حوزه مد، تکنولوژی، سرگرمی، رویدادها و یا سیاست باشند.

در این مورد می‌توانید به تناسب نیاز خود عمل کنید. به عنوان مثال، اگر شغل شما مهندسی برق است، خواندن اخبار مرتبط با تکنولوژی به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات روز آشنا شوید. در ادامه، سه وب سایت که اخبار ایتالیایی را منتشر می‌کنند آورده شده است و می‌توانند به شما در یادگیری تکمیلی زبان ایتالیایی کمک کنند:

 

ANSA.it: این سایت به عنوان خبرگزاری ایتالیایی فعالیت می‌کند و اخبار متنوعی را منتشر می‌کند.

Gazzetta.it: این سایت، اخبار ورزشی را به زبان ایتالیایی منتشر می‌کند.

Repubblica.it: این سایت، یک خبرگزاری عمومی به زبان ایتالیایی است و اخبار متنوعی را پوشش می‌دهد.

 

4- گوش دادن به پادکست‌های ایتالیایی زبان

 

گوش دادن به پادکست‌ها به علت کوتاه بودن و تمرکز بر صوت، تأثیر بسزایی در تقویت مهارت‌های شنیداری در یادگیری بهتر زبان ایتالیایی دارد. در دسترس بودن پادکست‌های ایتالیایی با موضوعات متنوع، شما می‌توانید آن‌ها را گوش کنید و همچنین از موضوعات آن‌ها لذت ببرید و در عین حال مهارت شنیداری و دایره لغات خود را تقویت کنید.

 

زبان ایتالیایی

 

5- یادگیری زبان ایتالیایی با فیلم

 

الف) مشاهده فیلم‌های به زبان ایتالیایی

بهترین روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی، شامل تماشای فیلم‌های به زبان ایتالیایی است. این روش به شما کمک می‌کند تا زبان ایتالیایی یا هر زبان دیگری را بهبود ببخشید. تماشای فیلم‌ها و سریال‌های به زبان ایتالیایی برترین فیلم‌ها را برای شما ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا تلفظ محاوره‌ای را بهتر درک کنید و مهارت شنیداری خود را تقویت کنید.

 

این فیلم‌ها به عنوان منابع عالی برای یادگیری ایتالیایی شناخته می‌شوند و در سایت IMDb امتیازات خوبی را دریافت کرده‌اند:

 

– فیلم “Suburra”: در ژانر هیجانی و جنایی و مربوط به سال ۲۰۱۵ می‌باشد.

– فیلم “Gomorrah”: در ژانر جنایی و درام و مربوط به سال ۲۰۰۸ می‌باشد.

– فیلم “Malena”: در ژانر درام، عاشقانه و جنگ جهانی و مربوط به سال ۲۰۰۰ می‌باشد.

– فیلم “Cinema Paradiso”: در ژانر عاشقانه و درام و مربوط به سال ۱۹۸۸ می‌باشد.

 

ب) یادگیری زبان ایتالیایی از طریق مشاهده فیلم‌های آموزشی

در اینترنت، منابع زیادی برای یادگیری زبان ایتالیایی وجود دارند؛ این فیلم‌ها ممکن است به زبان فارسی باشند، اما گاهی آموزش‌های زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. بنابراین، برای استفاده کامل از آموزش‌های متنوع، ممکن است نیاز به آشنایی با زبان انگلیسی نیز داشته باشید.

فیلم‌های آموزشی موجود در یوتیوب یکی از منابعی هستند که به شما کمک می‌کنند به طور مرحله به مرحله پیشرفت کنید. البته، استفاده از این روش توصیه می‌شود فقط در صورتی که پیش زمینه‌ای در زبان ایتالیایی داشته باشید و می‌خواهید دانش خود را تکمیل کنید. در غیر این صورت، ممکن است با سوالات بدون پاسخ مواجه شوید و به سردرگمی بیفتید.

 

6- یادگیری زبان ایتالیایی با اپلیکیشن

 

با پیشرفت فناوری، اپلیکیشن‌های موبایل به عنوان جایگزینی عالی برای آموزش مهارت‌های مختلف ظهور کرده‌اند. استفاده از برنامه‌های قابل نصب بر روی تلفن همراه یا تبلت، یکی از روش‌های موثر برای یادگیری زبان ایتالیایی است. این روش برای افرادی که تمایل دارند از وقت خالی در مسیر خانه، دانشگاه یا محل کار خود بهره‌برداری کنند، بسیار مناسب است.

از جمله نرم افزارها و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان ایتالیایی که میتوانید از آن‌ها استفاده کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کلاس زبان از خانه
  2. Learn Italian Words Free: این برنامه برای آموزش لغات ایتالیایی از سطح مبتدی تا پیشرفته طراحی شده است و نسخه رایگان آن برای سیستم عامل Android و iOS در دسترس است.

  3. Busuu: این برنامه نیز به صورت کاملا رایگان برای سیستم عامل Android و iOS در دسترس است و علاوه بر آموزش لغات، به ابعاد مختلف زبان ایتالیایی پرداخته شده است. همچنین امکان ارتباط با دیگر افراد و تمرین با آن‌ها نیز وجود دارد.

  4. Babbel: این برنامه امکان ارتقا مهارت‌های زبان ایتالیایی را از سطح مبتدی تا پیشرفته فراهم می‌کند. هرچند که این برنامه رایگان نیست، اما طراحی جذاب و کاربردی آن باعث شده است که مورد استقبال کاربران قرار بگیرد.

  5. In 24 hours learn italian: این برنامه‌ی رایگان، تنها برای افراد مبتدی مناسب است و نکات موجود در آن به سطحی و اولیه می‌پردازد.

  6. Memrise: این برنامه یکی از محبوبترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان ایتالیایی است. در این برنامه می‌توانید به یادگیری لغات، گرامر و مهارت‌های مختلف زبان ایتالیایی بپردازید و مزیت آن، طراحی ساده و شباهت آن به بازی است که استفاده از آن را بسیار آسان می‌کند.

هر یک از این برنامه‌ها می‌توانند به عنوان روشی تکمیلی در کنار شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان ایتالیایی، به رشد بهتر شما در کسب مهارت‌های این زبان کمک کنند. سعی کنید یک برنامه را انتخاب کنید و به مطابقت با آن پیش بروید.

یادگیری زبان ایتالیایی

بایدها و نبایدهای یادگیری زبان ایتالیایی

 

حالا که روش‌های کلی یادگیری زبان زیبای ایتالیایی را آموختید، بهتر است بدانید که انجام دادن و انجام ندادن چه کارهایی در روند آموزش به شما کمک خواهد کرد. به یاد داشته باشید که روش، تنها بخشی از راه است و رعایت اصول در کنار یکدیگر، شما را به بهترین نتیجه خواهد رساند.

برخی افراد برای انتخاب بهترین روش آموزش زبان ایتالیایی روزها و ساعت‌های زیادی را صرف جستجو می‌کنند، اما در نهایت، نتیجه آنقدرها هم مطلوب نیست! دلیل این موضوع، قدم‌های کوچکی است که باید در راه آموزش این زبان بردارید.

برای یادگیری این زبان، حتماً موارد زیر را رعایت کنید:

 

  1. در یادگیری خود مداومت داشته باشید.

  2. خود را در معرض تمرین و تکرار قرار دهید و از اشتباه کردن نترسید.

  3. به صورت روزمره، سعی کنید از دانش خود استفاده کنید، حتی اگر کامل نیستید.

  4. متناسب با نیاز خود آموزش ببینید، ایتالیایی در سفر با ایتالیایی برای کار، زمین تا آسمان تفاوت دارد!

  5. اشتباهات خود را یادداشت کنید و روند پیشرفت خود در رفع آن‌ها را ثبت نمایید.

  6. صدا و فیلم خود را حین صحبت کردن ضبط کرده و مجدداً آن را بررسی کنید تا ایرادتان مشخص شود.

 

در حین آموزش دیدن به زبان ایتالیایی، به هیچ وجه کارهای زیر را انجام ندهید!

 

  1. بهتر است همزمان، یادگیری زبان دیگری را شروع نکنید.

  2. روند آموزش را به تاخیر نیندازید و زمان آن را جز به ضرورت، تغییر ندهید.

  3. هرگز از چند منبع، روش یا کلاس مختلف استفاده نکنید، اگر روش موثر نبود، آن را تغییر دهید.

  4. با اشتباه کردن، آموزش را رها نکنید، هر قدر که می‌خواهد بزرگ باشد!

  5. تمام روز خودتان را درگیر نکنید، این کار باعث خستگی مفرط خواهد شد، آهسته پیش بروید.

آموزش زبان ایتالیایی از صفر به کمک دیپلما

 

اگر به فکر یادگیری زبان ایتالیایی هستید اما هیچ پیش زمینه‌ای ندارید، اصلاً نگران نباشید. ما در مرکز زبان دیپلما بستری را فراهم کرده‌ایم تا شما بتوانید با بهترین مدرس‌ها شروع به یادگیری زبان مورد نظر کنید.

ادبیات، هنر و تاریخ، بهانه یادگیری زبان ایتالیایی

 

شهر رم، پایتخت کشور ایتالیا، مهد فرهنگ و تمدن در اروپای قدیم بوده است. این کشور، شناسنامه‌ای پربار در زمینه هنرهای زیبا دارد. به همین دلیل، اگر به هنر و فرهنگ علاقمند باشید، یادگیری زبان ایتالیایی شما را با جهانی تازه آشنا خواهد کرد.

در زمینه موسیقی، نام افرادی همچون پوکینی، وردی، روسینی و بلینی در تاریخ ایتالیا می‌درخشد. در حیطه نقاشی، لئوناردو داوینچی و بوتچیلی پریماورا از نام‌آوران هستند. یادگیری زبان این کشور، شما را بیشتر و عمیق‌تر با این هنرمندان و آثارشان آشنا خواهد کرد.

در زمینه ادبیات، هیچ چیز بهتر از این نیست که متون را به زبان اصلی بخوانید؛ حتی بهترین ترجمه‌ها نیز دچار دخل و تصرف اندکی می‌شوند و هرگز زیبایی اصلی اثر را منتقل نخواهند کرد. به همین جهت، آموزش دقیق و اصولی زبان ایتالیایی، می‌تواند لذت شما را از خواندن آثار دانته، ایتالو کالوینو، النا فرانته و دیگر نویسندگان نام‌آور این کشور، دو چندان کند.

فهم ادبیات هیچ کشوری با آشنایی دست و پا شکسته با زبان آن کشور و دانستن حروف الفبا میسر نمی‌شود. زیرا هنر و ادبیات، والاترین قسمت فرهنگ هر کشور هستند و تنها مطالعه لایه‌های عمیق فرهنگی، به ما در فهم این آثار کمک خواهد کرد.

 

نتیجه‌گیری

 

یادگیری زبان جدید، از جمله زبان ایتالیایی، یک فرآیند زمان‌بر است و ممکن است برای هر فرد، با یک روش خاص موثر باشد. در این مقاله از وبلاگ دیپلما، درباره اهمیت انتخاب روش صحیح یادگیری، انواع روش‌ها، روش‌های تکمیلی، بایدها و نبایدها و عوامل موثر بر سرعت یادگیری زبان ایتالیایی صحبت کردیم. امیدواریم که پس از خواندن این متن، اطلاعات موردنیازتان را کسب کرده و قدمی مثبت در راستای یادگیری برداشته باشید.

 

یادگیری زبان ایتالیایی

 

آیا یاد گرفتن زبان ایتالیایی سخت است؟

بر طبق تحقیقات، زبان ایتالیایی جزو زبان هایی است که آسان تلقی می شوند. این زبان حدود ۲۳ تا ۲۴ هفته وقت برای آموزش لازم دارد. یعنی حدود ۶ ماه که به هیچ عنوان مدت زیادی به حساب نمی آید. از نظر تلفظ می توان گفت که زبان ایتالیایی کار زیادی ندارد و می توانید سریع قوانین تلفظ ایتالیایی را یاد بگیرید.

اما مانع اصلی بر سر راه شما را می توان افعال ایتالیایی یا صرف فعل دانست. اگر تا حدودی به زبان انگلیسی آشنا باشید متوجه خواهید شد که این زبان از نظر گرامری بسیار آسان است اما زبان ایتالیایی کمی شما را از لحاظ گرامر اذیت خواهد کرد.

خبر خوب دیگر این است که اگر شما ایتالیایی را یاد بگیرید بعد از آن می توانید زبان فرانسه ، اسپانیایی و پرتغالی را نیز به راحتی آموزش ببینید. شاید خیلی شنیده باشید که شخصی می توانید ۵ یا ۶ زبان با ریشه لاتین را به راحتی صحبت کند.

اگر علاقه مند به یادگیری زبان ایتالیایی هستید آموزشگاه زبان دیپلما این امکان را برای شما در مدت کوتاه فراهم کرده است. به شما پیشنهاد می کنیم در کلاس های زبان ایتالیایی ما شرکت کنید.

 

در صورت تمایل برای ثبت نام در این کلاس ها با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *