آزمون ترکی TYS

امتیازات مختلف مدرک آیلتس زبان

امتیازات مختلف مدرک آیلتس زبان

آیلتس برای تحصیل

مهم ترین امتیاز مدرک آیلتس جهت تحصیل می‌باشد. بنابراین، چنانچه قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، لازم به توضیح است که تمامی دانشگاه های دنیا، نتایج آزمون آیلتس را قبول دارند. متقاضیان ویزای Tier4 می‌توانند با ارائه آیلتس از تمام مراکز آموزشی بریتانیا درخواست خود را مطرح کنند؛ مگر آنکه از دیگر شروط آن دانشگاه نیاز به مدرک زبان دیگری هم باشد. چنانچه قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد داشته باشید می‌بایست در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت نمایید. همچنین اگر قصد شرکت در مقطع PhD دانشگاه های داخل ایران را دارید، آزمون آیلتس به عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های مصاحبه دکتری شناخته ‌می‌شود.

امتیازات مختلف مدرک آیلتس زبان

آیلتس برای اشتغال

داشتن مدرک آیلتس جهت تأیید مهارت زبان انگلیسی، یکی از مهمترین مدارم لازم برای اخذ ویزا و اشتغال در خارج از کشور است. اکثر سازمان‌ها، مراکز کاری، کاریابی و هم چنین شرکت‌ها در جهان، به آیلتس به عنوان مبنای انتخاب فرد مناسب جهت در اختیار گرفتن شغل اعتماد می‌کنند. در بیشتر کشورهایی که زبان اصلی آن ها انگلیسی است، داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر برای مهاجران و دانشجویان خارج از آن کشور، یکی از شروط اصلی می‌باشد. سطح مهارت زبانی قابل قبول مؤسسات، شرکت ها و سازمان های در بسیاری موارد متفاوت است و حتی نوع مدرک آیلتس جنرال یا آکادمیک و همچنین سقف نمره قبولی را نیز بر حسب نیاز، خود کشورها و سازمان‌ها مشخص می‌کنند.

در بریتانیا، داوطلبان می‌بایست در مهارت‌های مختلف آیلتس (خواندن، نوشتاری، شنیداری و گفتاری) حداقل نمره ۶.۵ را کسب کنند. جهت اشتغال در کشور استرالیا، نمره آزمون ۵، شما را در سطح vocational و نمره آزمون ۶ شما را در سطح competent قرار می‌دهد.

در نیوزلند، داوطلبان  اشتغال باید نمره اورال ۴ یا بیشتر را در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال کسب کنند. البته سایر اطلاعات مربوط به مهارت‌ های زبانی از جمله کشورهایی که در آنها زندگی‌ کرده‌اید، کشور فعلی محل اقامت و مهارت ‌های زبانی خانواده هم امتیاز محسوب می‌شود.

در کانادا، متقاضیان باید نمره ‌های آزمون آیلتس را مستقیماً با سازمانی که می‌خواهند در آن مشغول به کار شوند، چک کنند. کارفرمایان و مؤسسات آموزشی این کشور، سطوح زبان مورد نیاز متقاضیان را مشخص می‌کنند.

در تمام این کشورها، حداقل نمره مورد نیاز به نسبت فرصت شغلی مورد نظر متغیر خواهد بود. برای برخی از تخصص‌ها، متقاضیان باید حداقل نمره ۶ را در تمام بخش‌های آزمون کسب کنند. اما به طور مثال معمولاً برای معلم‌ها، حداقل نمره مورد نیاز ۷ می‌باشد.

آزمون آیلتس برای مهاجرت

بیشترین کاربرد مدرک آیلتس برای امور مهاجرتی است. در بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان، داشتن آیلتس جهت مهاجرت یا اخذ اقامت الزامی است. شاخص‌ترین این کشورها انگلستان، نیوزلند، کانادا و استرالیا است. در کشور انگلیس علاوه بر آیلتس آکادمیک و جنرال، آزمون آیلتس لایف اسکیلز نیز مورد استفاده قرار می گیرد. آزمون آیلتس توسط سازمان های مهاجرت به رسمیت شناخته می شود و نقش مهمی در ارزیابی مهارت‌های زبانی جهت کنترل تعداد مهاجرین دارد. چنانچه قصد مهاجرت به کشور خاصی دارید باید وب سایت ‌ای رسمی و دولتی آن کشور را برای مدارک مورد نیاز زبان انگلیسی بررسی نمایید.

آیلتس برای تدریس زبان انگلیسی

با در اختیار داشتن مدرک آیلتس می‌توانید سطح زبان انگلیسی خود را اثبات کنید و به تدریس زبان بپردازید. مزایای داشتن آیلتس در این بخش بسیار زیاد است زیرا بسیاری از زبان آموزان ترجیح می دهند دوره آموزش آیلتس را با شخصی داشته باشند که خود دارای این مدرک معتبر بین‌المللی است.

مدت اعتبار مدرک آیلتس

مدرک آیلتس در تمامی کشورهای جهان حتی در آمریکا به عنوان معتبرترین مدرک بین المللی در جهان برای سنجش و ارزیابی زبان انگلیسی شناخته می‌شود. این مدرک از زمان صدور به مدت ۲ سال اعتبار دارد.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *