دوره بحث آزاد با هدف یادگیری زبان دوم

تقویت زبان از طریق دیدن فیلم زبان اصلی

تقویت زبان از طریق دیدن فیلم زبان اصلی

به عنوان یک زبان آموز حتما این توصیه به گوش‌تان خورده است که برای تقویت زبان خیلی خوب است فیلم و سریال به زبان اصلی تماشا کنید. ولی بسیاری از زبان آموزها نمی‌دانند چطور باید این کار را انجام بدهند یا از چه سطحی باید تماشای فیلم را شروع کنند تا واقعا زبان‌شان تقویت شود. برای همین هم بعد از صرف ده‌ها و شاید حتی صدها ساعت وقت برای تماشای فیلم به زبان اصلی ناامید می‌شوند که چرا هیچ پیشرفتی نکرده‌اند و چرا این همه فیلم و سریالی که تماشا کرده‌اند اثرگذار نبوده یا اثرش آن قدر کم بوده است که به چشم نمی‌آید و ارزش آن همه ساعت وقت گذاشتن را نداشته است.

تقویت زبان از طریق دیدن فیلم زبان اصلی

مسئله‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فیلم تماشا کردن به زبان اصلی اصولی دارد که باید یاد بگیرید و اجرا کنید در غیر این صورت وقت‌تان را تلف می‌کنید.

استفاده از فیلم و سریال همواره به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روشهای یادگیری زبان انگلیسی مطرح شده است. این روش به خصوص برای افرادی که خارج از کشورهای انگلیسی زبان مشغول زبان آموزی هستند بسیار توصیه شده است، چرا که آنها را در معرض زبان واقعی که توسط native speaker  ها استفاده می شود، قرار می دهد. در صورتی که روش صحیح استفاده از فیلم و سریال برای تقویت مکالمه، تقویت listening و یادگیری لغات و اصطلاحات را بدانید، میتوانید زبان آموز موفق تری باشید.

اول از همه ژانری را انتخاب کنید که برایتان جذابیت دارد. چرا که قرار است این فیلم یا سریال را چندین بار تماشا کنید.

بار اول فیلم را از اول تا آخر ببینید و از آن لذت ببرید. این به شما فرصت میدهد که با خط داستان آشنا شوید، با شخصیتها ارتباط برقرار کنید و در عین حال چون آخر داستان را فهمیدید، وقتی به هدف یادگیری زبان، فیلم را تماشا میکنید ذهنتان درگیر داستان نخواهد بود.

یک بخش از فیلم ، مثلا بیست دقیقه، را انتخاب و بدون زیر نویس تماشا کنید. در این مرحله هدف، تقویت مهارت شنیداری شماست. حالا با زیرنویس انگلیسی همان بخش را ببینید و میزان درکتان از آن را با زیرنویس چک کنید.

برای بار سوم همان بخش فیلم را با زیرنویس انگلیسی ببینید و لغات و اصطلاحاتش را در یک دفترچه بنویسید و با استفاده از دیکشنری معنی آنها را در بیاورید. سعی کنید جملاتی که در فیلم میشنوید را به ذهنتان بسپارید و عینا در موقعیتهای مشابه از آنها استفاده کنید.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *