تحصیل در خارج از کشور با موسسه اعزام دانشجو راسا سیر فردا

مزایای یادگیری زبان آلمانی

مزایای یادگیری زبان آلمانی


۱. یادگیری آسان

یادگیری زبان آلمانی کار بسیار دشواری نیست و اگر شما با زبان انگلیسی نیز تا حدودی آشنا باشید، کار آسانتر خواهد بود . به این دلیل که آلمانی و انگلیسی ریشه ی یکسانی دارند. در نتیجه، هزاران کلمه‌ای وجود دارد که مشابه یکدیگر هستند. برای مثال، کلمه انگلیسی chin در زبان آلمانی Kinn  و father به شکل Vater است. پس یادگیری زبان آلمانی خیلی سخت نیست.

مزایای یادگیری زبان آلمانی

۲. زبان مخترعان و نوآوران است.

درصد زیادی از دستاوردهای جهان اولین بار در زبان آلمانی به دست آمده است. بنابراین آشنایی با آثار این افراد و خواندن کتاب های زبان اصلی آن ها از مزایای زبان آلمانی می باشد.
بیش از صد جایزه نوبل برای دستاوردهای فیزیک، پزشکی، شیمی، ادبیات و سایر زمینه‌ها به آلمانی ها تعلق دارد. علاوه بر آن، بسیاری از برندگان جایزه نوبل از کشورهای دیگر، در دانشگاه‌های آلمان آموزش دیده اند.بنابراین اگر به دنبال اضافه کردن یک جایزه نوبل به رزومه خود هستید، یادگیری زبان آلمانی جای بدی برای شروع نیست. شاید شما اهداف کوچکتری داشته باشید، و تنها به دنبال خواندن کتاب های برخی از این نابغه ها به زبان آلمانی باشید.

۳.یک زبان مهم برای اهداف آکادمیک

در حقیقت، آلمانی دومین زبان به عنوان متداول‌ترین زبان علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از دلایل این موضوع این است که بازار کتاب آلمان سومین بازار بزرگ جهان پس از صنایع چاپ و نشر چینی و انگلیسی است. از آنجا که درصد کمی از این کتاب‌ها به زبان‌های دیگر ترجمه می‌شوند، تنها یادگیری زبان آلمانی به شما امکان دسترسی به آن‌ها را می‌دهد ، پس این می تواند یکی از مزایای زبان آلمانی باشد.

۴.راهی به سوی تحصیلات تکمیلی

یکی از دلایلی که زبان آلمانی چنین جایگاه بالایی در جامعه علمی دارد این واقعیت است که دانشگاه‌های آلمان شهرت جهانی بسیار خوبی دارند. در سال ۲۰۱۱، این کشور چهارمین مقصد محبوب برای دانشجویان خارجی بوده که برای دانشگاه های  آلمانی اپلای کرده اند.

علاوه بر آن در کشور آلمان برای تحصیلات تکمیلی، تعدادی دانشگاه‌ با هزینه بسیار پایین یا عدم وجود شهریه وجود دارد. هیچ تعجبی ندارد که محققان و پژوهشگران در آنجا گرد آمده‌اند!  یادگیری زبان آلمانی برای صرفه‌جویی در هزینه های دانشجویی راه حل بسیار خوبی است.

۵.  ارتباط با بزرگترین نیروگاه اقتصادی جهان

آلمان تنها یک گزینه مناسب برای افرادی که به دنبال ادامه تحصیل هستند، نمی باشد، بلکه آن‌هایی هم که در دنیای کسب‌وکار هستند، می توانند این کشور را مورد توجه قرار دهند. آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد در اتحادیه اروپا و چهارمین اقتصاد جهان است. این کشور مهد بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی و خط مقدم فن‌آوری‌های جدید است.

در حالی که سیستم آموزشی در آلمان به گونه‌ای تنظیم شده‌است که هر شهروند آلمانی تا حدودی با زبان انگلیسی آشنایی دارد، اما ارتباط با کسی که به زبان مادری آن ها صحبت می کند، حس خوبی در آن ها ایجاد می کند که همه جا مورد قدردانی قرار می‌گیرد. دانستن زبان شرکای تجاری آلمان می‌تواند به شدت شانس شما را برای ارتباطات موثر و روابط حرفه‌ای موفق افزایش دهد و این از مهمترین مزایای زبان آلمانی می باشد.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *