یادگیری زبان آلمانی با آهنگ

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ | معرفی ۱۰ آهنگ برای یادگیری آلمانی 🇩🇪

یادگیری زبان آلمانی ممکن است به طور قابل ناامیدکننده‌ای پیش برود. ممکن است در حین یادگیری، با گرامرهای سنگین این زبان و حفظ کلمات طولانی و سخت آن مشکلاتی داشته باشید؛ اما راه حلی برای شما وجود دارد و آن هم یادگیری زبان آلمانی با آهنگ است.

اما چرا باید از این روش استفاده کنید؟

 

وقتی زبان آموزان مرکز زبان دیپلما به ما می‌گویند که یادگیری بعضی زبان‌ها دشوار است، ما به شدت مخالفت می‌کنیم. چرا؟

چون وقتی از دشواری صحبت می‌شود، فکر می‌کنیم همه زبان‌ها با هم برابر هستند. زبان آلمانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. موسیقی یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند فرایند یادگیری زبان آلمانی را برای شما آسان‌تر کند و در ادامه توضیح می‌دهیم که چرا اینگونه است.

 

موسیقی سرگرم‌کننده است

 

برای بسیاری از زبان اموزان، مطالعهٔ کتاب‌های گرامری می‌تواند گاهی خسته‌کننده باشد. و حفظ جداول افعال به هیچ وجه به شما کمک نمی‌کند تا آنها را به خاطر بسپارید. به‌علاوه، به نظر ما موسیقی یک ابزار مفید برای یادگیری زبان آلمانی است، نه تنها به دلیل اینکه شما لذت ببرید، بلکه به دلیل این است که درصورتی که یک آهنگ را چندین بار گوش کنید، به‌تدریج آن را حفظ خواهید کرد و این عمل باعث افزایش یادرگیری زبان آلمانی شما می شود.

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ

با گوش دادن به آهنگ‌ها آلمانی، لهجه‌ی شما بهبود پیدا می‌کند

 

دلایلی وجود دارد که ما می‌خواهیم شما در یادگیری زبان آلمانی از کتاب‌های درسی فراتر بروید. شما نمی‌توانید تنها با خواندن کتاب، به شکلی صحبت کنید که یک آلمانی اصیل باشد. شما باید در محیط‌هایی قرار بگیرید که مکالمات زبان مادری را بشنوید و گوش دهید. این را می‌توانید به صورت خودآموز، از طریق تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی، انجام دهید. برای تسلط بر یک زبان، باید با آن زبان زندگی کنید؛ بنابراین، اگر می‌خواهید به شکلی مانند یک آلمانی صحبت کنید، باید تلاش کنید که مانند یک آلمانی رفتار کنید.

 

گوش دادن به آهنگ‌های آلمانی، درک عمیقی از فرهنگ آلمانی به شما می‌دهد

 

موسیقی دروازه‌ای است به فرهنگ یک کشور. از طریق آهنگ‌هایی که مردم یک کشور گوش می‌دهند، می‌توانید بسیاری از جوانب مختلفی را درباره آنان یاد بگیرید. در طول قرن‌ها، بشر با استفاده از موسیقی، جشن و شادی را بیان کرده است. بی‌تفاوت نیست که آیا شما به آهنگ‌های محبوب امروز گوش می‌دهید یا آهنگی که به سال‌ها قبل مربوط می‌شود. این کار به شما امکان می‌دهد تا با ارزش‌ها و تاریخچه آن فرهنگ خاص آشنا شوید.

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ

مهارت های حفظی را تقویت می‌کند

 

چرا تبلیغات تلویزیونی در ذهن ماندگار می‌شوند؟ خب، دلیل این امر این است که موسیقی بخش‌های خاصی از مغز را فعال می‌کند که به زبان گفتاری دسترسی ندارد؛ بنابراین، احتمالاً اگر کلمات خارجی را در یک آهنگ شنوا کنید – نه در یک مکالمه – آنها را به خاطر خواهید سپرد. موسیقی به طور خودکار عمل می‌کند و کلماتی را در ذهنتان جا می‌دهد که در غیر این صورت ممکن است سختی در به یاد سپردن آنها داشته باشید. تکرار فعالیت یادگیری از طریق متن آهنگ به تقویت مهارت حفظ شما کمک می‌کند. این به این معناست که در حین تفریح، دایره واژگان خود را نیز گسترش می‌دهید.

 

یادگیری زبان آلمانی با استفاده از آهنگ‌ها

معرفی ۱۰ آهنگ فوق‌العاده برای یادگیری زبان آلمانی

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ : گروه Rammstein – آهنگ Ich Wille

 

گروه Rammstein در دههٔ نود تأسیس شد و در صنعت موسیقی شورشی ایجاد کرد. بیشتر ترانه‌هایشان به زبان آلمانی اجرا می‌شود، اما از زبان‌های دیگر مانند انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی نیز در متن‌هاشان استفاده کرده‌اند. آهنگ Ich Wille برای افراد مبتدی، آهنگی مناسب است. شعر آن کوتاه، ساده و روان است و به زبان آلمانی خوانده می‌شود. این آهنگ به ویژه برای خانواده‌ها بسیار مناسب است.

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ : هلن فیشر – آهنگ Atemlos durch die Nacht

 

هلن فیشر معادل بریتنی اسپیرز برای آلمان است. آهنگ‌های او بسیار جذاب، سرگرم‌کننده و قابل شنیدن هستند و قطعاً با شنیدن آن‌ها در ذهنتان به خوبی ثبت می‌شوند. آهنگ Atemlos durch die Nacht او، پرمخاطب‌ترین آهنگ در تاریخ آلمان است. اگر بفهمید که اکثر آلمانی زبان ها آن را حفظ هستند. مطمئناً اگر در یک باشگاه آلمانی باشید این آهنگ را حتماً خواهید شنید.

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ : O Tannenbaum

 

اگرچه این آهنگ آلمانی بیشتر مناسب فضای جشن است، اما برای شروع خوبی است.

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ : دیوید هاسلهوف – آهنگ Du

 

شاید دیوید هاسلهوف هرگز در ایالات متحده شناخته نشده باشد، اما در اروپا، به ویژه در کشورهای آلمانی زبان، بسیار معروف است. به حدی که او آهنگ نمادین خود با نام “به دنبال آزادی” را در شب سال نوی ۱۹۸۹ کنار دیوار برلین اجرا کرد (این آهنگ در آن سال بهترین آهنگ آلمان شناخته شده بود).

آهنگ Du در میان آهنگ‌های دیگر او منحصر به فرد است، زیرا هاسلهوف یک آلمانی زبان بومی نیست. او خیلی سریع و تند صحبت نمی‌کند، بلکه آوازهایش را واضح می‌خواند؛ و همین باعث می‌شود که این آهنگ یک انتخاب مناسب دیگر برای کسانی باشد که تازه دارند گوششان را به زبان آلمانی عادت می‌دهند.

 

یادگیری زبان آلمانی با استفاده از آهنگ‌ها

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ : مارلین دیتریش – آهنگ لیلی مارلین

 

این آهنگ عاشقانه آلمانی در طول جنگ جهانی دوم بسیار محبوبیت کسب کرد. در واقع، شعر این آهنگ در سال ۱۹۱۵ در دوران جنگ جهانی اول نوشته شده بود و مارلین دیتریش آن را ضبط کرد. جالب است که این آهنگ در طول جنگ جهانی دوم در هر دو طرف جنگ مورد استقبال قرار گرفت و این امر آن را به یکی از مشهورترین آهنگ‌های آلمانی زبان در جهان تبدیل کرد.

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ : ننا – آهنگ 99 Luftballons

 

این ترانه اعتراضی ضد جنگ با انتشار نسخه‌ی انگلیسی آن به یک موفقیت بین‌المللی تبدیل شد. ترجمه‌ی اصلی آلمانی آن داستانی از یک ژنرال ارتش است که خلبانانش را برای شلیک به بالون‌هایی می‌فرستد که در نهایت مشخص می‌شود متعلق به کودکان بی‌دفاعی هستند. این اقدام منجر به شروع یک جنگ طولانی ۹۹ ساله می‌شود که در آن هیچ برنده‌ای وجود ندارد.

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ : استریو توتال – آهنگ Wir Tanzen Im Viereck

 

شما با این آهنگ می‌توانید آواز بخوانید و برقصید! ضرب آهنگ جذابی دارد و بیت‌های آن تکرار می‌شوند. عجیب‌ترین آهنگ در لیست ما احتمالاً همین آهنگ است. این آهنگ متعلق به گروه Stereo Total است که با تولید آهنگ‌هایی به زبان فرانسوی و انگلیسی، جذابیت بیشتری به آهنگ‌ها می‌بخشیدند.

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ : دیسکو پوگو – آهنگ Die Atzen

 

Disco Pogo یک آهنگ جذاب مهمانی دیگر است که شما را در کمترین زمان به حرکت می‌اندازد. این آهنگ به سرعت در ذهن افراد ماندگار می‌شود.

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ : Deichkind – آهنگ So’ne Musik

 

این آهنگ به طور کامل شما را در سطح زبان آموزان متوسط تا پیشرفته قرار می‌دهد. سبک هیپ هاپ شاید برای همه جالب نباشد، اما ما توصیه می‌کنیم حتما به این آهنگ گوش دهید. Deichkind به دلیل آهنگ‌های طنزآمیز خود مشهور است و آهنگ So’ne Musik نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ : Klee – آهنگ 2 Fragen

 

گروه Klee یک گروه پاپ آلمانی است که تحت تأثیر گروه‌های انگلیسی مانند Coldplay و The Cure قرار دارد. آهنگ “2 Fragen” درباره پایان یک رابطه است، جایی که به طرف مقابلتان نگاه می‌کنید و دیگر نمی‌توانید آنها را به خوبی بشناسید. این یک آهنگ کوتاه و شیرین است که خواندن آن نسبتاً آسان است.

 

جمع بندی

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ یک روش فوق‌العاده است و ما امیدواریم از این لیست آهنگ‌ها لذت ببرید؛ اما در گوش دادن فقط منفعل نباشید. متن آهنگ را یادداشت کنید تا زمانی که آن را به طور کامل حفظ کنید. کلماتی را که نمی‌دانید به لیست واژگان خود اضافه کنید. همچنین، نترسید که اشعار را با لهجه‌ی اغراق شده‌ی آلمانی بخوانید. در ابتدا ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما اینطور بیشتر به بومیان آلمان شباهت پیدا می‌کنید و این کار به یادگیری زبان آلمانی شما کمک می کند.

 

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ

 

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *