یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی با تلفظ فارسی 🇩🇪

آیا یادگیری زبان آلمانی با تلفظ فارسی اشتباه است؟

 

بسیاری از زبان‌آموزان که دوره‌های متوسطه‌ی زبان آلمانی را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون می‌توانند به این زبان صحبت کنند، لهجه‌ای نزدیک به فارسی دارند. اگر یک فرد آلمانی با آنها حرف بزند، ممکن است این تغییر در تلفظ مشهود شود. این افراد نگران لهجه خود هستند و به دنبال تلفظ صحیح زبان آلمانی هستند.

 

اما تلفظ زبان آلمانی با تلفظ فارسی کاملاً طبیعی است. بسیاری از افراد زبان دوم را به نحوی تلفظ می‌کنند که بخشی از کلمات زبان مادری‌شان در آن باقی می‌ماند. به عنوان مثال، هندی‌هایی که انگلیسی صحبت می‌کنند، ممکن است رگه‌های زبان هندی را در تلفظ‌هایشان پیدا کنید. در واقع، داشتن لهجه هیچ‌گونه مشکلی ندارد و معیار یادگیری زبان نیست.

 

همانطور که یک فرد آلمانی نمی‌تواند مانند زبان مادری‌اش به زبان فارسی صحبت کند، شما هم نیازی به تلفظ دقیق مثل یک آلمانی بومی ندارید. اما برای ادا کردن کلمات به درستی و فهمیدن جملاتی که می‌گویید، بهتر است نزدیک‌ترین تلفظ ممکن به تلفظ اصلی کلمات را انجام دهید.

 

در ادامه مطلب، چند راه برای تصحیح تلفظ کلمات به شما معرفی می‌شود. اگر مایل به یادگیری زبان آلمانی هستید یا در حال یادگیری آن هستید، این مطالب برای شما مفید خواهد بود.

 

” در صورت تمایل برای ثبت نام در کلاس های آلمانی مرکز زبان دیپلما با ما تماس بگیرید. “

 

وجود لهجه در زبان آلمانی

 

برخی از افرادی که از لهجه فارسی خود خجالت می‌کشند، ابتدا باید بدانند که بسیاری از مناطق آلمان دارای لهجه خود هستند و مشابه بسیاری از استان‌های ایران که لهجه‌های خود را دارند و با زبان فارسی ترکیب شده‌اند، لهجه شهرهای قسمت جنوبی آلمان نیز با قسمت‌های شمالی این کشور تفاوت دارد.

 

حتی در کشورهای دیگر مانند سوئیس، اتریش و … که به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، لهجه‌های خاص به خود را دارند.

 

پس به هیچ وجه نگران لهجه‌تان نباشید و از صحبت کردن به زبان آلمانی ترس نداشته باشید. در واقع، باید به افتخار بیاورید که لهجه‌ی فارسی دارید. وجود لهجه در صحبت به زبان کشوری دیگر امری طبیعی است؛ حتی لهجه‌های انگلیسی زبان‌ها هم با آمریکایی‌ها متفاوت است و اگر یک فرد انگلیسی با یک فرد آمریکایی آشنا شود، سریعاً متوجه این موضوع خواهد شد.

 

بیشترین چیزی که باید تمرکز کنید همانطور که قبل‌تر هم گفتیم، این است که کلمات را به نحوی ادا کنید که تا حد امکان قابل فهم باشند و در جمله‌بندی‌های خود کلماتی را به کار ببرید که در زبان عامیانه استفاده می‌شود.

تلفظ صحیح زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی : نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی

 

برای یادگیری درست زبان آلمانی، بهتر است با یک فرد آلمانی در تماس باشید یا از فیلم‌هایی با زیرنویس زبان آلمانی استفاده کنید. در فیلم‌ها، بازیگران زبانی مشابه صحبت عامیانه دارند. این امر به راحتی و صراحت کمک می‌کند؛ زیرا در مکالمات آموزشی، جملات بیشتر به شکل ادبی و شاعرانه است که کمتر در مکالمات روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مانند وقتی که یک نفر در خیابان از شما آدرسی می‌پرسد و می‌گوید: “آیا می‌توانید به من بگویید که چطور می‌توانم به این مکان نقل مکان کنم؟” این عجیب به نظر می‌آید، درسته؟! بنابراین، در برخورد با یک فرد آلمانی، باید جملاتی را استفاده کنید که ساده و راحت مفهوم را به فرد مقابل منتقل کند.

 

برای بهبود سطح مکالمه‌تان و داشتن جمله‌بندی روان، از موارد زیر استفاده کنید.

 

بازی‌های کامپیوتری:

امروزه صنعت بازی‌های کامپیوتری یکی از پرمخاطب‌ترین صنایع است و از سراسر دنیا شرکت‌کننده‌های زیادی دارد. وجود بازی‌های چندنفره در این بازی‌ها بسیار مفید است برای کسانی که می‌خواهند زبان آلمانی را یاد بگیرند؛ زیرا می‌توانند با هم‌تیمی‌های خود به زبان آلمانی صحبت کنند و از آنها در جمله‌بندی و لغت کمک بخواهند. مطمئناً افرادی پیدا خواهند شد که شما را راهنمایی کنند. تنها کافیست تا خجالت را کنار بگذارید و با دوستان آلمانی‌تان صحبت کنید.

 

وجود چت‌روم‌های مجازی:

چت‌روم‌های مجازی از دیگر راه‌حل‌هایی است که می‌تواند به کسانی که می‌خواهند یادگیری زبان آلمانی با تلفظ فارسی را به کمترین حد برسانند کمک کند. با استفاده بیشتر از اینترنت و فضای مجازی و اختصاص بیشتر وقت به دوست‌یابی، می‌توانید دوستان آلمانی زبان پیدا کنید و این کار به شما کمک خواهد کرد تا مدت زمان یادگیریتان را کاهش داده و به سرعت به سطحی برسید که بتوانید زبان آلمانی را به راحتی صحبت کنید.

یادگیری زبان آلمانی

سخن آخر

 

یادگیری زبان آلمانی با تلفظ فارسی برای کسانی که به تازگی می‌خواهند شروع به یادگیری زبان آلمانی کنند، امری عادی به شمار می‌رود. در این مورد باید گفت که بهتر است در روند یادگیری بر روی لهجه و تلفظ کلمات کار کرد، اما وجود لهجه عیب نیست و اصلاً نباید بابت آن خجالت بکشید. برای تسریع در روند یادگیری بهتر است تا بی‌پروا شروع به صحبت کردن کنید و از هیچ چیز نترسید. جهت مشاهده مطالب بیشتر به صفحه اصلی ما یعنی مرکز زبان دیپلما مراجعه کنید.

 

سوالات متداول یادگیری زبان آلمانی با تلفظ فارسی

 

آیا داشتن لهجه فارسی هنگام صحبت به زبان آلمانی اشتباه است؟

وجود لهجه در زبان‌های مختلف هیچ ایرادی ندارد. حتی بخش‌هایی از آلمان با لهجه‌های مختلف به زبان آلمانی سخن می‌گویند. اما این که کلمات را به درستی ادا کنید، معیار یک مکالمه خوب می‌باشد.

 

از چه طریق می‌توان مکالمه آلمانی را بهبود بخشید؟

برای بهبود مکالمه زبان آلمانی راه‌های زیادی وجود دارد که چندی از آنها به شرح زیر می‌باشند:

– استفاده از چت‌روم‌ها

– مکالمه با افراد مختلف در دنیای گیم

– استفاده از شبکه‌های اجتماعی

 

چطور می‌توان زبان آلمانی را در کمترین زمان آموخت؟

برای یادگیری زبان آلمانی در زمان کوتاه، بهترین راه این است که خود را در فضایی قرار دهید که انگار در کشور آلمان می‌باشد و مجبور هستید به زبان آلمانی سخن بگویید.

یادگیری زبان آلمانی

 

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *