تقویت مکالمه زبان ترکی استانبولی

ترفند های تقویت مکالمه زبان ترکی استانبولی 🇹🇷

ترفند های تقویت مکالمه زبان ترکی استانبولی

 

در این مقاله قرار است به شما چند ترفند برای تقویت مکالمه زبان ترکی استانبولی ارائه کنیم. همانطور که میدانید تقویت مهارت مکالمه و به‌ویژه صحبت کردن به زبان ترکی استانبولی  معمولا از چالش‌های هر زبان‌آموزی محسوب می‌شود. این یک مسئله رایج در حین یادگیری زبان دوم بوده و دلیل آن هم واضح است. وقتی زبان‌آموزان برای اولین بار شروع به یادگیری یک زبان خارجی می‌کنند، معمولا با خواندن شروع می‌کنند.

اغلب افراد مقالات آنلاین، کتاب‌ها و داستان‌های کوتاه می‌خوانند. اگر در کلاس درس حضوری شرکت کنند هم حدود 20 درصد از زمان خود را صرف تکرار کلمات می‌کنند و 80 درصد بقیه را به خواندن کتاب درسی، انجام تکالیف یا فقط گوش دادن به استاد اختصاص می‌دهند. بنابراین اگر بیشتر وقت خود را به خواندن مشغول باشید، ممکن است در این مهارت پیشرفت کنید اما مهارت‌های گفتاری شما به آن اندازه رشد نخواهند کرد.

پس اگر بر یادگیری زبان ترکی استانبولی مصمم هستید و قصد دارید مهارت‌های گفتاری خود را بهبود ببخشید، باید زمان بیشتری از مطالعه را صرف صحبت کردن کنید. این را بدانید که همیشه بر چیزی که روی آن تمرکز می‌کنید پیشرفت خواهید کرد. در ادامه نکات و ترفندهایی برای تقویت مکالمه به زبان ترکی استانبولی بیان کرده‌ایم که می‌توانید با تمرین هرکدام مهارت گفتاری خود را بالا ببرید.

جملات ترکی را با صدای بلند بخوانید

 

اگر در حال گوش دادن به یک درس یا پادکست هستید، پس از خواندن یا شنیدن آن را با صدای بلند تکرار کنید. سپس دوباره بخوانید و سرعت خواندن را افزایش دهید. این کار را بارها و بارها انجام دهید تا زمانی که بتوانید سریع‌تر و بدون تعلل جملات را بخوانید. تمام تلاش خود را بکنید که کلمات را به درستی تلفظ کنید، اما در مورد آن وسواس نداشته باشید.

سریع بخوانید، احساسات خود را به کلمات وارد کنید و سعی‌تان بر این باشید تا جملات را آهنگین بیان کنید. خواندن با صدای بلند به تمرین عضلات گفتاری در دهان و دیافراگم برای تولید کلمات و صداهای ناآشنا کمک می‌کند. این کار در زبان ترکی استانبولی بسیار مهم است زیرا صداهای خاصی در این زبان وجود دارد که ما در فارسی مشابه آن را نداریم.

زبان ترکی استانبولی

دیالوگ‌های احتمالی را از قبل آماده کنید

 

شاید شما هم طبق تجربه بدانید که اغلب زبان‌آموزان به‌ویژه در ابتدای امر یادگیری به دلیل کمبود دایره واژگان، چیزهای زیادی برای گفتن ندارند. اما اگر سعی کنید دیالوگ‌ها را از قبل آماده کنید، در مکالمات آسوده خاطر خواهید بود.

این کار به شما کمک می‌کند نه تنها یاد بگیرید که چگونه از کلمات در جملات استفاده کنید، بلکه معانی مختلف هر کلمه و چگونگی تلفظ آنها را هم فرا خواهید گرفت. یک راه خوب برای آماده شدن در مکالمه، استفاده از فیلم‌های آموزشی دیالوگ‌محور است. سعی کنید ابتدا سوالات رایج روزمره و نحوه‌ی پاسخگویی به هریک را یاد بگیرید.

مکالمات را همان‌طور که می‌شنوید تکرار کنید

 

تکرار مکالمات روشی بسیار مفید برای افزایش تسلط و همچنین بهبود لهجه و توانایی درک کردن کلمات ادا شده توسط سایر افراد است. این کار به ایجاد اتصالات عصبی در مغز کمک می‌کند تا آن کلمات و جملات را سریع، دقیق و بدون نیاز به فکر کردن در ذهن خود ایجاد کنید. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، در زبان ترکی استانبولی صداهای زیادی وجود دارد که ما عادت به تولید آنها نداریم.

هنگام تماشای برنامه‌های تلویزیونی، فیلم، سریال یا گوش دادن به موسیقی می‌توانید از این روش استفاده کنید. بسیاری از درس‌ها در کتاب‌های آموزشی دارای دیالوگ هستند. پس سعی کنید مکالمه را خط به خط مورد بررسی قرار دهید تا در کمترین زمان به آن مسلط شوید.

تقویت مکالمه زبان ترکی استانبولی : مرور و تکرار کلید موفقیت

 

هر کلمه یا عبارت را بارها و بارها مرور کنید. این کلید دست‌یابی به موفقیت است و هرچقدر روی آن تأکید کنیم کم خواهد بود. بسیاری از زبان‌آموزان بخش مرور کردن را فراموش می‌کنند و دوست دارند به سرعت سراغ درس بعدی بروند. اگر تمام خطوط را به اندازه‌ی کافی مرور کنید، بهتر، سریع‌تر و با اطمینان بیشتری مکالمه خواهید کرد.

اگر عاشق کتاب خواندن هستید، داستان‌های کوتاه می‌تواند مفید باشد. منابع مطالعه برای زبان ترکی استانبولی شاید به اندازه‌ی انگلیسی نباشند اما هر داستان کوتاهی که پیدا کردید، بیشترین بهره را از آن ببرید. خواندن این داستان‌ها و تکرار جملات آن به شما کمک می‌کند گرامر ترکی را تمرین کنید و لغات جدیدی یاد بگیرید. لغات جدید را برای خودتان یادداشت کرده و مرتب تکرار کنید. مطمئن باشید که از خواندن ادبیات ترکی لذت خواهید برد.

تقویت مکالمه زبان ترکی استانبولی

تقویت مکالمه زبان ترکی استانبولی : ترس از اشتباه کردن حین مکالمه

 

از اشتباه کردن نترسید. می‌دانیم که در ابتدا صحبت کردن با فردی دیگر مشکل است و خیلی از افراد از حرف زدن اجتناب می‌کنند. بسیاری از افراد برای اینکه اشتباهی مرتکب نشوند از صحبت کردن دوری می‌کنند. اما اگر قصد یادگیری ترکی استانبولی را دارید، هر چه بیشتر صحبت کنید، سریع‌تر یاد می‌گیرید. در هر فرصتی که به دست می‌آورید، صحبت کردن را تمرین کنید حتی اگر اشتباه باشد.

زیرا وقتی اشتباه می‌کنید، آن لحظه را فراموش نخواهید کرد و این باعث می‌شود تا دفعه بعد چنین اشتباهی را مرتکب نشوید. پس وقتی حین مکالمه اشتباه می‌کنید خوشحال باشید!

در زبان ترکی استانبولی غوطه‌ور شوید

 

غوطه‌ور شدن در زبان نه فقط برای ترکی استانبولی بلکه یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری یک زبان جدید است. کاری کنید که ترکی بخشی از زندگی روزمره شما باشد و این شامل قرار دادن خود در موقعیت‌های مختلف روزانه است. حتی اگر در خانه یا محل کار کسی نیست که با اون ترکی را تمرین کنید، کارهای روتین خود را با زبان ترکی به خود یادآوری کنید.

حتی اگر فرصت آن را ندارید، می‌توانید با یادگیری فرهنگ ترکی زبان آنها را یاد بگیرید. برای مثال می‌توانید پختن غذاهای خوشمزه ترکی را تمرین کنید. همین کار به ظاهر ساده به نوبه خود می‌توانید تعداد زیادی واژه ترکی برای مواد غذایی مختلف به همراه داشته باشد.

پس از مدتی که در زبان ترکی استانبولی پیشرفت کردید و اگر این امکان برای شما وجود دارد، زبان گوشی و کامپیوتر خود را به ترکی تغییر دهید. این کار بسیار مفید است و شما را وادار به یادگیری بسیاری از لغات و اصطلاحات جدید و استاندارد خواهد کرد.

البته در نظر داشته باشید که فقط تغییر زبان گوشی یا تماشای سریال‌های ترکی موجب یادگیری ترکی استانبولی نخواهد شد. با تمرین مداوم و تکرار ترفندهای بالا به راحتی می‌توانید به آموزش زبان خود سرعت دهید.

تقویت مکالمه زبان ترکی استانبولی

سخن آخر

 

جهت ثبت نام در کلاس های ترکی استانبولی، مرکز زبان دیپلما کلیک کنید.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *