یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی چقدر زمان می برد؟ 🇩🇪

تمامی افراد دارای انگیزه‌های مختلفی برای یادگیری زبان‌های جدید هستند؛ اما با بیش از ۲۰۰ میلیون آلمانی زبان در سراسر جهان، زبان آلمانی انتخاب محبوب و بسیار ارزشمندی است؛ زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان آلمانی چقدر است؟ همچنین، احتمالاً هر یک از شما اهداف خاص خود از یادگیری این زبان را در نظر دارید و اینکه بدانید چقدر برای رسیدن به آنها زمان می‌برد موضوع بسیار مهمی است.

 

خوشبختانه، برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، آموزش زبان آلمانی به نسبت آسان است. البته سرعت یادگیری از عوامل متعددی تبعیت می‌کند که عبارتند از:

 

– میزان تلاش

– تعداد تمرین‌ها

– روش آموزشی مورد استفاده

– مدت زمان تمرین مدنظر

 

مؤسسه خدمات خارجی (FSI) برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان‌های جدید یک رده‌بندی عملی ارائه داده است. این فهرست، زبان‌ها را بر اساس میزان دشواری و تخمینی از ساعات لازم برای یادگیری در سطح متوسط مرتب می‌کند. زبان آلمانی به عنوان یکی از زبان‌های گروه دوم جای می‌گیرد و با زبان انگلیسی در کنار هم قرار دارد. بر اساس تخمین FSI، یادگیری زبان آلمانی حدود 30 هفته یا 750 ساعت زمان می‌برد.

 

این مطالعه بر روی یک گروه از دانشجویان زبان انجام شده است که هفتگی 25 ساعت تمرین می‌کردند و در روز به مدت 3 ساعت به تمرین می‌پرداختند. هر چند ممکن است این زمان طولانی به نظر بیاید، اما حتی یادگیری زبان‌های نزدیک به انگلیسی، مانند اسپانیایی و فرانسوی نیز ممکن است 24 هفته یا 600 ساعت به طول بیانجامد. یادگیری زبان‌های دشوارتر مانند چینی ماندارینی و ژاپنی نیز ممکن است 88 هفته یا 2200 ساعت زمان ببرد. با توجه با این اطلاعات یادگیری زبان آلمانی دیگر چندان طولانی به نظر نمی‌ رسد.

یادگیری زبان آلمانی

عواملی که زمان یادگیری زبان آلمانی را تحت تأثیر قرار می‌دهند

 

عوامل موثری بر زمان یادگیری زبان آلمانی تاثیر می‌ گذارند. انگیزه‌ی کلی شما برای یادگیری، درگیری فعال با این زبان، و پیدا کردن معلم یا روش مناسب از اهمیت بالایی در این موارد برخوردارند. همچنین، استفاده روزانه از زبان آلمانی و تمرین آن در مواقع عادی به پیشرفت سریعتر در یادگیری کمک می‌کند. در کنار این عوامل، تدوین یک برنامه یادگیری نیز ضروری است. حالا به جزئیات بیشتر در مورد جوانب یادگیری زبان می‌پردازیم.

 

میزان زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان آلمانی

 

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر زمان یادگیری زبان آلمانی، مدت زمانی است که به مطالعه زبان اختصاص می‌دهید. هرچقدر مقدار زمان بیشتری برای یادگیری زبان آلمانی اختصاص دهید، به سرعت می توانید به مهارت‌های آن تسلط پیدا ‌کنید. اگر شرایطش را داشته باشد می توانید به آلمان بروید و در حالی که در دوره های این زبان شرکت می کنید، کاملاً در فرهنگ آن غرق شوید. با این حال، در واقعیت، اکثر ما وقت زیادی برای یادگیری زبان نداریم. برای بهره‌گیری بیشتر از این مدت، باید از روش‌های مناسبی برای یادگیری استفاده کنیم.

 

راه‌های مختلفی برای یادگیری زبان وجود دارد که بعضی از آنها نسبت به دیگران موثرتر هستند. برای بهینه‌سازی جلسات آموزشی، یادگیری بهره‌ورانه امری حیاتی است. بهترین راه برای کسب تسلط بر یک زبان جدید، قرار گرفتن مداوم در محیط زبانی آن است. خواندن کتاب‌های آلمانی، گوش دادن به مکالمات آلمانی، نوشتن عبارات و واژگان جدید و شرکت در برنامه‌های یادگیری زبان، این امکان را فراهم می‌کند. با این وجود، نیاز به یک معلم هم دارید که شما را هدایت کند.

 

یافتن مدرس مناسب

 

شاید پیدا کردنِ معلم مناسب در آغاز کار کمی دشوار باشد. هر کدام از ما سبک های یادگیری و آموزشی و شخصیت های متفاوتی داریم. وقت بگذارید تا گزینه‌های مختلف خود را بررسی کنید و دوره‌ای پیدا کنید که انگیزه شما برای یادگیری زبان آلمانی را تقویت کند. با توجه به فرصت‌های موجود در منطقه شما، می‌توانید در جلسات مکالمه زبان آلمانی شرکت کنید یا به گفتگوهای Stammtisch (گروه غیررسمی آلمانی) ملحق شوید، همچنین می‌توانید در یک گروه آنلاین زبان آلمانی شرکت نمایید. هدف از این تجربه این است که در اندازه‌ای که ممکن است با زبان در تعامل باشید و به آن پیوستگی داشته باشید.

 

اگر متوجه شدید که با یک مدرس یا روش خاص، پیشرفت کندی دارید، به دنبال گزینه‌های دیگر بروید تا ببینید آیا روش دیگری با سبک زندگی و نحوه یادگیری شما بهتر سازگار است یا خیر. ترکیب متفاوتی از تکنیک‌ها و منابع، استراتژی موفقیت‌آمیزی برای یادگیری سریع و کارآمد زبان جدید به‌شمار می‌آید.

 

در صورتی که یک مدرس خوب دارید اما خارج از کلاس تمرین ندارید، سرعت پیشرفت شما کاهش خواهد یافت.

 

همچنین، اگر مرتباً تمرین داشته باشید اما مدرسی نباشد که اشتباهاتتان را تصحیح کند، قادر نخواهید بود تا توانمندی‌های خود را به حداکثر برسانید.

 

سعی کنید همراه با مطالعه ی مداوم، از یک معلم خصوصی یا یک آلمانی کمک بگیرید تا بیشترین میزان تماس را با این زبان داشته باشید و شانس خود را برای یادگیری سریع آن افزایش دهید.

یادگیری زبان آلمانی

چالش‌هایی که ممکن است یادگیری زبان آلمانی را دشوار کنند

 

راههای زیادی وجود دارد که ممکن است باعث کاهش سرعت یادگیری زبان شما شوند، اما برخی از پرتکرارترین موانع عبارتند از:

 

1. از دست دادن انگیزه به دلیل پیچیدگی گرامر زبان

2. عدم درگیری کامل با زبان یا کمبود تمرین

3. راهنمایی نادرست معلم

4. استفاده از روش‌های ناکارآمد

5. افت کردن انگیزه به طول مدت یادگیری

 

اهمیت حفظ انگیزه در طی مسیر یادگیری زبان به شدت مورد تأکید است. می‌توانید لیستی از دلایل خود برای یادگیری زبان تهیه کنید، به عنوان مثال، چگونه یادگیری زبان می‌تواند به شما کمک کند یا چه مزایایی برایتان به همراه دارد. داشتن این لیست اهداف به شما کمک می‌کند تا به طول مسیر، انگیزه‌تان را حفظ کنید.

 

استفاده از روش‌های مناسب برای غلبه بر چالش‌ها

 

با انجام تمرینات مداوم و تلاش، می‌توانید از موانعی که در راه یادگیری زبان قرار دارند، عبور کنید. داشتن معلم مناسب می‌تواند به شما در درک بهتر و سریع‌تر دستور زبان کمک کند. هرچند دستور زبان آلمانی پیچیده‌تر از انگلیسی است، اما می تواند این مفاهیم را حتی دشوار تر جلوه داده و منجر به کاهش انگیزه برای ادامه ی یادگیری شود. اگر بعد از چند ماه، به نظر نمی رسید که روش یا معلمی که انتخاب کرده اید کارساز است، احتملاً وقت آن رسیده که فکر تغییر آنها باشید.

 

به عنوان یک افرادی که به یادگیری زبان آلمانی مشغول هستید، می‌توانید تا جایی که ممکن است از تمرین فراوان برخوردار باشید. حتی اگر به استاد مناسب یا دوره‌ی آموزشی خوبی دست یافته باشید و انگیزه‌ی قوی در خود داشته باشید، عدم تمرین کافی می‌تواند پیشرفتتان را در یادگیری زبان به طرز چشمگیری کاهش دهد. انجام فعالیت‌های زبانی روزانه مانند مکالمه، خواندن، نوشتن و گوش دادن به کمک شما می‌آید تا مهارت‌هایی که در جلسات آموزشی یاد گرفته‌اید، در ذهنتان تثبیت شوند.

 

اگرچه جنبه هایی از زبان آلمانی وجود دارد که یادگیریشان برای انگلیسی زبانان دشوار است، اما جنبه های بسیار دیگری وجود دارد که یادگیری زبان آلمانی را برای انگلیسی زبانان آسان تر از سایر زبان ها می‌کند:

 

– زبان آلمانی و انگلیسی از خانواده‌ی زبان‌های هندی‌اروپایی هستند و در واقعیت، تعداد زیادی از واژگان و دستور زبان را به اشتراک دارند. این تشابه‌ها باعث می‌شود که به عنوان یک زبان‌آموز انگلیسی‌زبان، در واقع به طور ناخودآگاه برخی از کلمات و مفاهیم زبان آلمانی را بلد باشید.

 

– الفبای مشابه در انگلیسی و آلمانی باعث می‌شود که تلفظ کلمات در دو زبان به شکل مشابه‌ای صورت گیرد. حروفی که به عنوان مثال در آلمانی وجود دارند، به راحتی قابل درک و تلفظ هستند.

 

– ریشه‌ی منظم افعال در زبان آلمانی باعث می‌شود که یادگیری این افعال برای انگلیسی‌زبانان ساده‌تر از زبان‌های دیگر باشد.

– الگوهای تلفظی مشخص در زبان آلمانی باعث می‌شود که تلفظ کلمات راحت‌تر و مشخص‌تری داشته باشد.

– تعداد کمتر واژگان در زبان آلمانی نسبت به زبان انگلیسی باعث می‌شود که یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی‌زبانان سریع‌تر انجام شود.

 

یادگیری زبان آلمانی

نهایتاً، مدت زمانی که برای یادگیری زبان آلمانی نیاز دارید چیست؟

 

عوامل متعددی بر سرعت یادگیری زبان آلمانی تأثیر می‌گذارند، اما عامل اصلی این موضوع میزان زمانی است که برای تمرین و تسلط بر زبان صرف می‌کنید. مدت زمان یادگیری به صورت دقیق و براساس دقایق و ساعات تعیین می‌شود، نه ماه‌ها و سال‌ها. بنابراین، بهتر است زمان یادگیری را بر اساس روزها و هفته‌ها محاسبه کنید تا بهره‌وری بیشتری از زمان خود ببرید.

 

بر اساس تحقیقات، برای دستیابی به سطح مهارت لازم در زبان آلمانی، در کل نیاز به حدود ۳۰ هفته یا ۷۵۰ ساعت تمرین دارید. اما این ۷۵۰ ساعت می‌تواند در طول چند ماه یا به مدت چند سال انجام شود. عملکرد شما به سبک یادگیری و زمانی که برای این فرآیند اختصاص می‌دهید وابسته است:

 

– افرادی که هر روز حداقل ۸ ساعت به تمرین زبان می‌پردازند، ممکن است در عرض چند ماه به سطح خوبی در زبان آلمانی برسند.

 

– با یک برنامه تمرینی هشت ساعته، پنج روز در هفته، شما می‌توانید در کمتر از ۲۰ هفته مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان آلمانی را به پایان برسانید.

 

– افرادی که به میزان حداقل یک ساعت در روز وقت می‌گذارند، ممکن است طی دو سال به سطح متوسط در زبان آلمانی دست یابند.

 

– با یک ساعت تمرین روزانه و بدون وقفه، مدت زمانی کوتاه‌تر از طی ۷۵۰ ساعت می‌توانید به تسلط بر زبان آلمانی دست یابید.

 

همانطور که در این متن آمده است، عوامل دیگری نیز بر تعیین مدت زمان یادگیری تأثیر دارند. از آنجا که زبان آلمانی و انگلیسی شباهت‌های زیادی دارند، افراد زبان‌آموز می‌توانند از این تشابه‌ها بهره بگیرند تا مسیر یادگیری را سریع‌تر طی کنند. همچنین، از آنجا که قوانین دستور زبان و تلفظ زبان آلمانی کمتر استثناء دارد، یادگیری آن به نسبت دیگر زبان‌ها ساده‌تر خواهد بود.

 

به اختصار، مدت زمان یادگیری زبان آلمانی به میزان تمرین و پیشرفت شما وابسته است. تمرین روزانه بیشتر باعث پیشرفت سریع‌تر خواهد شد. هرچند سفر به آلمان یا تمرین به روش‌های دیگر نیز می‌تواند در یادگیری سریع‌تر کمک کند، اما در پایان، چه در خارج از کشور تحصیل کنید و چه در خانه یاد بگیرید، این شما هستید که باید ساعت ها وقت بگذارید و آن را تمرین کنید.

 

یادگیری زبان آلمانی

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *