آموزش زبان آلمانی برای کودکان

چگونه به کودکان زبان آلمانی یاد بدهیم ؟ 🇩🇪

آموزش زبان آلمانی برای کودکان، یک انتخاب عالی است. این زبان به خوبی برای بچه‌ها مناسب است، زیرا در اتحادیه اروپا رایج‌ترین زبان اول است و آلمان چهارمین قدرت اقتصادی جهان را دارد. بنابراین، آموزش زبان آلمانی به کودکان می‌تواند مهارت شغلی مفیدی برای آینده اقتصادی آنها باشد. گرچه، آموزش زبان جدید به فرزندانتان ممکن است کار بزرگی به نظر برسد، اما دوره های آموزشی زبان آلمانی برای کودکان در آموزشگاه‌های زبان‌ فراوان وجود دارد که به والدین کمک می‌کند کودک خود را به زبان دوم مسلط کنند.

8 روش کاربردی در آموزش زبان آلمانی برای کودکان

 

این نکته بسیار مفید است که به شما کمک می کند تا بازی، کتاب های آموزشی و پیدا کردن دوستان جدید، زبان آلمانی را در زندگی جدید فرزندانتان معرفی کنید. اگر قصد مهاجرت دارید و آموزش زبان آلمانی برای کودکانتان دغدغه شده است، نگران نباشید؛ چرا که یادگیری زبان دوم در دوران کودکی آسان‌تر است. البته یادگیری زبان دوم، به خصوص زبان آلمانی، چندان آسان نیست.

 

کلمات آلمانی بسیار طولانی هستند، اما با ویژگی مشخص تک حرفی، بر خلاف زبان فرانسوی که نیمی از آن‌ها بی صدا هستند. خوشبختانه، کودکان در مورد اینکه آموزش زبان سخت است یا گوش دادن به آن عجیب و غریب است، فکر نمی‌کنند. در عوض، آن‌ها می‌توانند زبان را مانند هر کار دیگری جذب کنند، اما معمولاً برای شروع به کمک کمی نیاز دارند. بنابراین، در اینجا 9 راه وجود دارد که می‌توانید به فرزندانتان علاوه بر ثبت نام در دوره‌های آموزشی زبان آلمانی برای کودکان، کمک کنید.

آموزش زبان آلمانی برای کودکان

تمام اعضای خانواده به زبان آلمانی صحبت کنند

بهترین روش آموزش زبان آلمانی برای کودکان، غوطه ور شدن در آن است. باید همه اعضای خانواده درگیر یادگیری زبان باشند. حتی اگر قبلاً زبان آلمانی را می‌دانید، با کودکان خود به آموزش زبان بپردازید. باید تمام خانواده را درگیر کنید. حتی اگر کودک شما هنوز کوچک است، می‌توانید با خواندن یادداشت‌ها به صورت بلند، به او کمک کنید. سعی کنید با بازی‌هایی که نام شیء را به زبان آلمانی می‌گویند، کودک خود را به چالش بکشید.

 

وقتی کودک شما کلمه‌ای را به ذهنش می‌رساند، کلمه‌ای که شما نمی‌دانید، به تثبیت آن کلمه در ذهن او کمک می‌کند. سعی کنید هر وقت بیرون می‌روید، به زبان آلمانی صحبت کنید، مثلاً برای سفارش غذا یا احوال‌پرسی با همسایه. فرزندان شما متوجه خواهند شد که چقدر شما تلاش می‌کنید و در نهایت از آن الگو می‌گیرند.

 

برای فرزندتان کتاب آلمانی بخوانید

خواندن کتاب‌های آلمانی برای فرزندتان امری بسیار مهم است. بدون توجه به سن فرزندتان، تلاش کنید چند کتاب مصور با کلمات ساده و اشیاء روزمره را برای آموزش زبان آلمانی به کودکان پیدا کنید. شما می‌توانید با فرزندتان این کتاب‌ها را خوانده و حتی هجی کنید. با تکرار خواندن در دوره‌های آموزشی زبان آلمانی برای کودکان، حتی اگر فرزندتان هنوز کاملاً آماده نیست، به زودی آماده خواهد شد.

 

عضویت در کتابخانه‌ای با کتاب‌های چندزبانه نیز به شما کمک خواهد کرد تا به گسترده‌ترین تنوع کتاب‌های آلمانی دسترسی داشته باشید. همچنین، می‌توانید از نظرات و پیشنهادات کتابخانه استفاده کنید و کتاب‌های داستانی مناسبی را برای فرزندتان انتخاب کنید.

 

استفاده از مجلات آلمانی سرگرم کننده

در آلمان، مجلات بسیار متنوعی برای همه گروه های سنی وجود دارد که شامل حیوانات و شکلک ها می‌شوند. مثلاً مجله Olli & Molli برای گروه های سنی مختلف، از سه سال به بالا، مناسب است. شما می‌توانید آنها را از سایت‌های آلمانی دانلود کنید. همچنین، برای آموزش زبان آلمانی، مجلات با مضامین مختلفی وجود دارد که شامل تصاویر، پازل‌ها، پوسترها و داستان‌های ساده هستند.

در این مجلات، به یادگیری و خواندن زبان آلمانی کمک می‌شود. علاوه بر این، مجلات آلمانی دیگری نیز وجود دارند که به موضوعات خاصی مثل اسب، سگ و دایناسورها تمرکز می‌کنند. بچه‌ها می‌توانند این مجلات را بخوانند، به تصاویر نگاه کنند و کلمات جدید را یاد بگیرند.

آموزش زبان آلمانی برای کودکان

تماشا کردن برنامه های تلویزیونی کودکان

تماشای برنامه‌های تلویزیونی ویژه کودکان در زمان مناسب، به رشد و توسعه آن‌ها کمک می‌کند. در آلمان، کانال‌های اصلی مانند ARD و ZDF، برنامه‌های ویژه کودکان با محتوای آموزشی را پخش می‌کنند. برای کودکان کوچک، برنامه‌هایی مانند Die Sendung mit der Maus با موضوعات جالب و قابل درک ارائه می‌شود.

همچنین، برای خوابیدن، برنامه Sandmännchen که داستان‌های ساده را روایت می‌کند، پخش می‌شود. سریال‌های محبوب بچه‌ها مانند Sesame Street نیز نسخه‌های آلمانی دارند و به یادگیری کودکان کمک می‌کنند. البته، بسته به سن فرزندتان، برنامه‌های مناسب‌تری را برایشان انتخاب کنید.

 

بگذارید با بچه های آلمانی زبان ارتباط برقرار کنند

وقتی کودک یا شخص با یک فرد با همان زبان روبرو می‌شود، یادگیری زبان آسان‌تر می‌شود. البته در ایران کمتر می‌توانید کودکی را پیدا کنید که زبان آلمانی را بلد باشد. با این حال، می‌توانید کودک خود را به دوره‌های آموزشی زبان آلمانی برای کودکان ثبت نام کنید و با دیگر کودکان آشنا شوید تا در صحبت کردن به زبان آلمانی تمرین کنید.

 

اگر در شهرهای آلمانی ساکن هستید، می‌توانید کودک خود را به یک زمین بازی محلی یا منطقه بازی سرپوشیده اختصاصی ببرید تا با بچه‌های بومی زبان آلمانی بازی کند. این مراکز، پر از بچه‌های آلمانی در تمام گروه سنی هستند.

 

در ابتدا، شاید کودکان زیاد با هم تعامل نداشته باشند یا از صحبت کردن با دیگر کودکان خودداری کنند. اما بچه‌ها به شدت مشتاق هستند و احتمالاً یک کودک با اشتیاق با آنها صحبت کند. بازی و ادغام زبان آلمانی، ترس و کمرویی کودکان را کاهش خواهد داد.

 

آموزش زبان آلمانی به کودکان

آموزش زبان آلمانی به کودکان با استفاده از بازی های رومیزی، علاوه بر جمع کردن خانواده، می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید برای یادگیری زبان دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد. بازی های ساده‌ای برای کودکان وجود دارند، مانند بازی حافظه که در آن با اضافه کردن چالش فراخوانی شی به زبان آلمانی، عکس‌های تطبیقی را جفت کرده و بازی های پیشرفته تر برای کودکانی که می‌توانند به زبان آلمانی بخوانند، مانند بازی حروف الفبا که در آن با استفاده از یک حرف خاص، دسته‌های مختلف را تکمیل می‌کنند. البته در این بازی‌ها، گاهی اوقات تقلب کردن مشکلی ندارد، اما بچه‌ها باید تقلب را به زبان آلمانی انجام دهند!

 

استفاده از اپلیکیشن و برنامه های آموزش آلمانی به کودکان

استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی برای کودکان، با احتیاط و دقت می تواند به فرزندان شما کمک کند تا با این زبان آشنا شوند. این روش را می توانید به همراه شرکت در دوره های آموزشی زبان آلمانی برای کودکان، با اجازه دادن به آنها برای استفاده از تلفن همراه یا آی پد، انجام دهید.

با این حال، نباید فراموش کنید که برخی از برنامه ها و اپلیکیشن های موجود در بازار، مناسب برای همه سنین و آموزش زبان آلمانی به کودکان نیستند. بهتر است که موسسات آموزشی، مجموعه ای از برنامه های خوب و مناسب را به والدین معرفی کنند، که به خواندن و آموزش بهتر کودکان کمک می کنند.

در ضمن، این موسسات ابزارهای یادگیری زبان آلمانی را برای گروه های سنی کوچک، از سه سالگی به بالا، فراهم می کنند. این ابزارها شامل برنامه های داستانی و خودخوانی برای مبتدیان و بازی های حافظه و سرگرم کننده می شوند. بازی هایی مثل Sandmännchen و Bo sucht dasselbe نیز می توانند به فرزندان شما در آموزش زبان آلمانی کمک کنند.

آموزش زبان آلمانی برای کودکان

خلاقیت داشته باشید

برای جذب علاقه فرزندانتان به زبان و فرهنگ آلمانی، تنها نیاز به خلاقیت دارید. می‌توانید با برگزاری رویدادهای موضوعی، مثل پخت کلوچه‌های آلمانی و استفاده از کلمات کلیدی در حین فعالیت، فرزندانتان را به زبان آلمانی نزدیک کنید.

همچنین با بازدید از مکان‌های توریستی یا خوش منظره و استفاده از کلمات کلیدی در ارتباط با آنجا، می‌توانید درباره تاریخ آن منطقه به زبان آلمانی صحبت کنید. بروید به کافه یا رستوران و سفارش خود را به زبان آلمانی بدهید. همچنین با خرید از بازار، می‌توانید دایره لغات خود را در زمینه سبزیجات و میوه‌ها تقویت کنید. در نهایت، یادگیری یک لالایی آلمانی یا آهنگ سنتی و اجرای آن نیز می‌تواند برای فرزندانتان جذاب باشد.

 

سخن پایانی

وقتی کودکان شما از مرحله یادگیری کلمات عبور کردند، ممکن است به دنبال استخدام یک معلم خصوصی برای آموزش زبان باشید. البته، این به سن و برنامه های آینده فرزندان شما بستگی دارد، مثلاً آیا می‌خواهید آنها در یک مدرسه آلمانی یا بین‌المللی ثبت نام کنید؟

با این حال، بسیاری از والدین توانسته‌اند یک زبان را به راحتی و بدون کمک حرفه‌ای یاد بگیرند، از طریق تمرین و تلاش و اجازه دادن به فرزندانشان برای اشتباه کردن. اغلب گرامر و ساختار جمله به صورت طبیعی یاد گرفته می‌شوند.

در مرکز زبان دیپلما، برای آموزش زبان آلمانی به کودکان، تعداد زیادی مربی و معلم آلمانی زبان خارجی وجود دارد که برخی از آنها در گروه‌های سنی جوان‌تر تخصص دارند و گرامر را به صورت سرگرم‌کننده به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *