کلمات انگلیسی در بازی های ویدیویی

اصطلاحات و کلمات انگلیسی در بازی های ویدیویی 🎮

کلمات انگلیسی در بازی های ویدیویی

 

بازی های ویدیویی مانند هر سرگرمی دیگری نیز دارای واژگان، عبارات و اصطلاحات خاص خود هستند که ممکن است برای افراد غیر گیمر ناآشنا باشند. اگر شما نیز می خواهید با این کلمات انگلیسی آشنا شوید و در زمان بازی کردن از آنها استفاده کنید، در مقاله اصطلاحات و کلمات انگلیسی در بازی های ویدیویی با ما همراه باشید. با توجه به اینکه هر بازی، کلمات انگلیسی و عبارات انگلیسی متفاوت خود را دارد، ولی واژگان انگلیسی و عبارات انگلیسی این مقاله به صورت کلی در زمان بازی کردن به کار شما خواهند آمد.

جهت ثبت نام در کلاس های زبان انگلیسی مرکز زبان دیپلما کلیک کنید.

AAA (Triple-A)

بازی های AAA، بازی هایی هستند که توسط شرکت های بزرگ بازی سازی مانند یوبیسافت یا EA ساخته می شوند. این بازی ها بودجه های بسیار بالایی دارند و با تبلیغات گسترده به بازار عرضه می شوند. در مقابل بازی های indie که توسط استودیوهای کوچک و مستقل ساخته می شوند، قرار می گیرند.

 

Adds

از این واژه برای اشاره به حریفان اضافی و فرعی استفاده می شود که در زمان مبارزه با غول در بازی به شما حمله می کنند. این کلمه به Additional enemies (حریفان اضافی) اشاره دارد.

 

AFK

این کلمه، مخفف away from keyboard است و به بازیکنانی اشاره دارد که در آن لحظه دور از کیبورد و غیرفعال هستند. در بازی های آنلاین، این واژه بسیار شنیده می شود.

کلمات انگلیسی در بازی های ویدیویی

AOE

این اصطلاح مخفف “محدوده اثر” است و به محدوده‌ای اشاره دارد که حملات و ضربات شما در بازی می‌توانند آن را پوشش دهند. در بازی‌های استراتژیک، این محدوده به صورت یک دایره نشان داده می‌شود و هر دشمنی که در آن باشد، از جانش کاسته می‌شود.

 

Bots

این اصطلاح به دشمنانی اشاره دارد که در بازی‌ها کامپیوتری هستند و نه انسان. در بسیاری از بازی‌ها، شما می‌توانید بازی را با کامپیوتر یا بازیکنان واقعی انجام دهید. اما وقتی به یک بازیکن ربات گویید، به نوعی به او توهین می‌کنید و به او می‌گویید که بازی نامناسب و بدون توانایی دارد.

 

Buff/Nerf

این دو اصطلاح به تغییرات در قدرت و قابلیت‌های شخصیت‌های بازی اشاره دارند. “Buff” تغییری است که شخصیت را قدرتمندتر می‌کند، در حالی که “Nerf” تغییری است که قدرت شخصیت را کاهش می‌دهد و او را ضعیف‌تر می‌کند. این اصطلاحات بیشتر در بازی‌های آنلاین به کار می‌روند که معمولاً با آپدیت‌های جدید، ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصیت‌ها تغییر می‌کنند.

 

Bullet Sponge

بله درست شنیدید! اصطلاح Bullet Sponge به دشمنانی اطلاق می شود که بسیار سخت کشته می شوند و با هر ضربه جانشان به سختی کم می شود. این دشمنان گلوله ها را مثل اسفنج جذب می کنند و به راحتی از آنها ضربه نمی خورند. به عنوان مثال، دشمنی که فکر می کنید با چند گلوله قابل کشتن است، اما برای کشتنش باید چندین خشاب خالی کنید، یک Bullet Sponge است!

کلمات انگلیسی در بازی های ویدیویی

Camping

کمپ کردن، به معنای نشستن در یک نقطه و منتظر شدن برای دشمن است (به جای جستجو در نقشه تا به دشمنان بر بخورید). افرادی که این کار را انجام می دهند، با نام Camper شناخته می شوند و این کار Camp کردن نامیده می شود. این اصطلاح معمولا در بازی های شوتر اول شخص مانند Call of Duty یا CSGO استفاده می شود.

 

Cheese/Cheesing

از این اصطلاح زمانی استفاده می شود که از یک تاکتیک سطح پایین و مسخره برای کشتن دشمنان استفاده می کنید. مثلا از یک حرکت یا کامبوی تکراری برای مبارزه با دشمن و باس فایت استفاده می کنید تا او بمیرد. این عمل به شکل Cheese something in the game نامیده می شود.

 

Clan

گروه بازیکنانی که با هم در یک بازی بازی می کنند، به عنوان کلن شناخته می شوند. شما می توانید نام و تگ خود را به عنوان یک کلن در بازی اضافه کنید و عضو آن شوید. کلن ها در بازی های مختلف مانند Call of Duty و CSGO مشاهده می شوند.

 

Cooldown

کلمه cooldown می تواند به معانی مختلفی باشد. به عنوان مثال، زمانی که در بازی از یک قابلیت خاص استفاده می کنید، باید منتظر بمانید تا آن قابلیت دوباره فعال شود. همچنین، در بازی Counter-Strike Global Offensive، اگر از یک مسابقه خارج شوید، باید به مدت زمان خاصی منتظر بمانید تا بتوانید دوباره وارد بازی شوید (به عنوان جریمه).

کلمات انگلیسی در بازی های ویدیویی

Crafting

ساخت آیتم های مختلف با استفاده از مواد و اشیاء جمع آوری شده در بازی، به عنوان crafting شناخته می شود. به عنوان مثال، شما می توانید در بازی سلاح ها یا معجون هایی را بسازید. در بازی های RPG مانند Skyrim و The Witcher، شما این کار را به صورت مکرر انجام خواهید داد.

 

DLC

DLC یا محتوای قابل دانلود، شامل بسته های الحاقی و اضافی برای بازی هاست که می توانید آنها را دانلود و به بازی خود اضافه کنید. این بسته ها ممکن است شامل نقشه ها، ماموریت ها، آیتم ها و سایر محتواهای اضافی باشند. بعضی از DLC ها رایگان هستند و بعضی دیگر به صورت فروشی در دسترس قرار می گیرند.

 

DPS

DPS یا میزان آسیب در ثانیه، به قدرت و توانایی یک سلاح در حمله و تخریب دشمنان اشاره دارد. این واژه همچنین برای کاراکترهایی استفاده می شود که در اولویت حمله قرار دارند و برای تخریب دشمنان طراحی شده اند (برخلاف کاراکترهای دیگر مثل healer).

 

DRM

DRM یا مدیریت حقوق دیجیتال، به ابزارها و امکاناتی اشاره دارد که برای محافظت از حقوق نسخه رایت بازی ها استفاده می شوند. به عنوان مثال، در استیم، شما باید تایید کنید که بازی شما قانونی است و سپس DRM کار خود را انجام می دهد. با این حال، در بعضی موارد DRM ممکن است بسیار پیچیده باشد و حتی بازیکنان قانونی را نیز درگیر دردسر کند.

کلمات انگلیسی در بازی های ویدیویی

Easter Egg(s)

آیتم‌ها، پیام‌ها و موارد دیگری که به صورت مخفی در بازی قرار داده شده‌اند و مثلا ممکن است به بازی دیگری اشاره کنند یا آیتم مخفی در بازی وجود داشته باشد.

 

FPS

این کلمه برای بازی‌های شوتر اول شخص استفاده می‌شود که در آن شما دنیا را از چشم خود کاراکتر مشاهده می‌کنید. به عنوان مثال بازی‌های Call of Duty و Battlefield بازی‌های FPS هستند.

 

GG

این کلمات کوتاه شده‌ای هستند که معمولا در انتهای بازی‌های آنلاین استفاده می‌شوند و به معنای “بازی خوبی بود” هستند.

 

GGEZ

این کلمات همان GG هستند با اضافه شدن easy به آن‌ها که به نشانه راحت بودن بازی و مسخره کردن تیم مقابل است.

جهت ثبت نام در کلاس های زبان انگلیسی مرکز زبان دیپلما کلیک کنید.

Glitch

گلیچ یا باگ در بازی، به معنای وقوع اشکالاتی در کدهای بازی است که ممکن است باعث گیر کردن کاراکتر شما در دیوار، رفتارهای عجیب و غریب، به هم ریختن مسائل بصری در بازی یا حتی به کل freeze شدن و از کار افتادن بازی شود.

 

Grinding

تکرار دوباره و دوباره یک کار در بازی برای رسیدن به نتیجه خاص، grinding نام دارد. این با تکنیک cheesing متفاوت است. به عنوان مثال، در بازی RPG (نقش آفرینی) ممکن است شما بارها و بارها با هیولاها و دشمنان مبارزه کرده و پول یا آپگریدهای بیشتری به دست آورید تا پیشرفت کنید.

 

Hitscan

سلاح های hitscan، سلاح هایی هستند که به محض استفاده و شلیک، به هدف برخورد می کنند و باعث damage در آن می شوند. این سلاح ها در مقابل سلاح های projectile قرار می گیرند که شلیک و خوردن آنها به هدف، زمان می برد (مثل تیر و کمان).

کلمات انگلیسی در بازی های ویدیویی

HP

مخفف نقاط سلامت یا نقاط ضربه است که نشان می‌دهد چقدر از جان کاراکتر شما باقی مانده است. در صورتی که اچ‌ پی شما به صفر برسد، شما می‌میرید.

 

HUD

این عبارت به المان‌های گرافیکی اشاره دارد که در صفحه بازی شما قرار دارند. این المان‌ها شامل مواردی مثل میزان پول، نقاط سلامت، نقشه کوچک و … می‌شوند.

 

K/D

این عبارت به نسبت تعداد کشتارهایی که شما در بازی انجام داده‌اید به تعداد مرگ‌هایی که در بازی داشته‌اید اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر شما 6 کشتار و 1 مرگ داشتید (K/D = 6.0)، نسبت کشتار به مرگ شما بیشتر از زمانی است که 6 کشتار و 3 مرگ داشته باشید (K/D = 2.0).

 

Lag

لگ در بازی های آنلاین به معنای تأخیر بین ورود داده های شما و اعمال آنها در بازی است. اگر پینگ شما بالا باشد و زمانی که دستورات شما را دریافت کرده، طول بکشد تا آنها را اعمال کند، شما با لگ مواجه خواهید شد.

 

MMORPG

این نوع بازی ها به بازی های نقش آفرینی آنلاین اشاره دارد که در آن هزاران بازیکن در یک زمان در دنیای بازی حضور دارند. World of Warcraft یکی از مشهورترین مثال های این نوع بازی ها است.

 

Mod

ماد به تغییراتی گفته می شود که بازیکنان در بازی اعمال می کنند. این تغییرات می تواند از رفع باگ های بازی گرفته تا تغییرات بزرگ گرافیکی در بازی باشد. بعضی سازندگان بازی ها ماد ها را تأیید نمی کنند، اما بعضی دیگر این امکان را برای بازیکنان فراهم می کنند تا از آنها استفاده کنند و لذت ببرند.

کلمات انگلیسی در بازی های ویدیویی

MP

به معنای نقاط جادویی یا نقاط قدرت است که در بازی برای استفاده از جادوها نیاز دارید. ممکن است در بازی مانند Skyrim، شما نوار MP داشته باشید و هنگامی که جادو می کنید، مقدار MP شما کاهش پیدا می کند.

 

Noob

کلمه Noob به بازیکنان تازه کار و ناشی اشاره دارد. این کلمه معمولا برای توهین به بازیکنانی استفاده می شود که خوب بازی نمی کنند.

 

NPC

NPC به هر کاراکتری در بازی گفته می شود که شما کنترل آن را در دست ندارید. این کاراکترها معمولا رفتارها و فعالیت های از پیش تعیین شده دارند. به عنوان مثال، در بازی GTA، مردمی که در آنجا هستند NPC محسوب می شوند.

 

OP

یا قوی بیش از حد، به هر شیءی در بازی اشاره دارد که به نظر شما بیش از حد قوی است. به عنوان مثال، اگر یک سلاح بسیار قوی باشد و همه آن را استفاده کنند، آن سلاح OP است.

Ping

یک واحد اندازه گیری میلی ثانیه است که نشان می دهد چقدر طول می کشد تا اطلاعات از سیستم شما به سرور برسد و برگردد. پینگ پایین بهتر است و پینگ بالا باعث تاخیر در بازی می شود. این عبارت یکی از پرکاربردترین کلمات در بازی های ویدئویی است.

 

PvP

به معنای بازیکن در برابر بازیکن است و زمانی استفاده می شود که دشمنان شما افراد واقعی هستند. PvE به معنای بازیکن در برابر محیط است و در بازی هایی استفاده می شود که در آنها شما با کامپیوتر بازی می کنید و نه با افراد واقعی.

 

Pwned

کلمه Pwned به معنای شکست خوردن در بازی و تسلط دیگر بازیکن بر شما استفاده می شود.

کلمات انگلیسی در بازی های ویدیویی

QTE

کلمه QTE به معنای رویدادهای سریع در بازی است که شما باید به آنها پاسخ دهید تا از باختن جلوگیری کنید. بازی Ninja Blade یکی از بازی هایی است که بسیاری از QTE ها را دارد. همچنین،

 

Ragequit

کلمه Ragequit به معنای خروج ناگهانی از بازی به دلیل عصبانیت و ناراحتی است.

 

RNG

به معنای تولید کننده اعداد تصادفی است. این الگوریتم ها در بازی ها به کار می روند تا هربار بازیکن با آیتم ها و اعداد مختلف روبرو شود و تجربه یکسانی نداشته باشد. به عنوان مثال، با استفاده از RNG هربار که صندوقچه ای را باز می کنید، آیتم های مختلفی دریافت خواهید کرد.

 

RPG

بازی های RPG یا بازی های نقش آفرینی، بازی هایی هستند که دارای داستان پیچیده و جهان بزرگی هستند. در این بازی ها، شما قابلیت پیشرفت توانایی ها و آیتم های کاراکتر خودتان را دارید و می توانید در تصمیمات دیالوگ ها و مسائل دیگر نقش داشته باشید. بازی های Elder Scrolls و به خصوص بازی Skyrim مثال خوبی از این سبک بازی ها هستند.

 

Sandbox

بازی های سندباکس، بازی هایی هستند که به بازیکن اجازه می دهند تقریبا هر کاری که می خواهد در جهان بازی انجام دهد. بازی ماینکرفت بهترین نمونه از این نوع بازی ها است. البته بازی هایی مانند GTA نیز به بازیکنان امکانات زیادی برای انتخاب و آزادی عمل می دهند و گاها به عنوان سندباکس در نظر گرفته می شوند.

کلمات انگلیسی در بازی های ویدیویی

Smurf

اکانت های سمورف، حساب هایی هستند که بازیکنان حرفه ای در یک بازی ایجاد می کنند تا با بازیکنان با سطح پایین تر بازی کنند و آنها را شکست دهند.

 

XP/EXP

XP/EXP، سطح و تجربه شما در بازی است. هرچه سطح XP شما بالاتر باشد، ممکن است جوایز، آیتم ها و ارتقاء های بیشتری دریافت کنید.

 

نکته آخر

بدون شک، نمی توان همه کلمات انگلیسی مورد نیاز بازی های ویدیویی را در یک لیست جمع آوری کرد، اما حداقل این لیست به شما کلمات انگلیسی را به صورت کلی و گاها جزئی یاد می دهد تا بتوانید به راحتی با اصطلاحات و کلمات انگلیسی در بازی های ویدیویی آشنا شوید. هر ژانر بازی، کلمات انگلیسی خودش را دارد و همیشه سعی کنید که به دایره واژگانتان لغات انگلیسی بیشتری اضافه کنید.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *