صحبت کردن به زبان انگلیسی

چرا صحبت کردن به زبان انگلیسی برایم سخت است ؟ 🇬🇧

مشکل صحبت کردن به زبان انگلیسی یک مشکل رایج در بین زبان آموزان است که دلایل زیادی دارد. بسیاری از زبان آموزان به دلیل اینکه خود را بیش از حد به قوانین گرامر مقید می‌دانند، در هنگام صحبت کردن دچار اضطراب می‌شوند. اما خبر خوب این است که با تمرین و تلاش، می‌توانید این مشکل را حل کنید. برای شرکت در دوره آموزش زبان انگلیسی با ما در تماس باشید.

 

تاثیر تمرین در مهارت مکالمه زبان

 

به عنوان یک زبان آموز انگلیسی، شما برای درک این زبان، تلاش و وقت زیادی صرف کرده‌اید. این شامل تمرین دستور زبان، واژگان، اصطلاحات و همچنین مکالمه محاوره‌ای است. برای بهبود مهارت مکالمه نیز باید به همان اندازه تلاش کنید و حتی بیشتر. شاید شما از لحاظ نظری همه چیز را درباره دویدن بدانید، از جمله نحوه تنفس، کفش‌پوشیدن، انجام حرکات کششی و سرعت، اما فقط با دانستن آنها، دونده خوبی نخواهید شد.

 

تأثیر کلاس بر مکالمه زبان انگلیسی

 

در کلاس‌های انگلیسی، زمان صحبت کردن معمولاً به حداقل می‌رسد و بیشتر وقت، صرف توضیح درس، یادداشت برداری، گوش دادن و تمرینات می‌شود. به همین دلیل، صحبت کردن در کلاس‌های زبان معمولاً کمترین توجه و زمان را به خود اختصاص می‌دهد. با تکرار مکرر یک روال کلاسی، مغز شما به یک نوع فعالیت خاص عادت می‌کند و به عبارت دیگر، مغز شما مدام در حالت خواندن و نوشتن است.

 

در طول این فعالیت‌ها، شما حجم زیادی از دستور زبان و واژگان منفعل را یاد می‌گیرید و تنها راه برای فعال کردن این دانش، صحبت کردن و تمرین زیاد است. بنابراین، هنگام انتخاب یک مربی انگلیسی، بهتر است معلمی را انتخاب کنید که برایتان بیشتر شبیه یک شریک صحبت باشد تا یک معلم سنتی.

 

صحبت کردن به زبان انگلیسی

تمرین‌های موثر در تسلط بر مکالمه

 

برای تسلط بر مکالمه، تمرین‌هایی وجود دارد که به طور خاص برای افزایش مهارت‌ های شما در این حوزه طراحی شده‌اند. برخی از این تمرین‌ها عبارتند از:

 

فقط صحبت کردن است .

 

فرمول جادویی برای بهبود مکالمه وجود ندارد. در واقع، بهترین راه برای بهبود مهارت مکالمه، زیاد صحبت کردن است! باید تلاش کنید تا با افراد مختلف، به خصوص در خارج از کشور، تمرین کنید. در واقع، یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید برای بهبود مهارت مکالمه خود انجام دهید، قرار دادن خودتان در شرایطی است که مجبور به صحبت کردن به زبان دیگری باشید؛ اما اگر در کشور خود هستید، سعی کنید با همکلاسی‌های خود پس از کلاس، پیدا کردن یک شریک تبادل زبان یا پیوستن به یک جامعه آنلاین از زبان‌آموزان، زمان تمرین خود را افزایش دهید.

 

در مکالمات خود تامل کنید

 

پس از گفتگوی خود، لحظه‌ای برای تامل و تفکر در نظر بگیرید. به این فکر کنید که گفتگو چطور بود؟ آیا به درستی عمل کردید؟ آیا صحبت کردن برای شما آسان بود؟ آیا برخی از کلمات را به انگلیسی نمی‌دانستید؟ با تفکر درباره این مسائل و ارزیابی سطح مکالمه‌ی خود، اعتماد به نفس شما برای انجام مکالمه افزایش می‌یابد. لذا به خودتان فرصتی بدهید تا بهبودش دهید.

 

گوش کنید و بخوانید

 

باید به گفته‌ی ما توجه کنید که حضور در کلاسی که بر روی گوش دادن و خواندن تمرکز دارد، مانع از پیشرفت مهارت مکالمه نمی‌شود؛ بلکه این دو مهارت برای تقویت مهارت مکالمه ضروری هستند. زمان کلاس برای یادگیری واژگان عالی است، اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید دایره‌ی لغات خود را افزایش دهید، مانند تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، رادیو و پادکست‌ها، خواندن کتاب، مجله و وبلاگ.

 

هنگام گوش دادن و خواندن، به دنبال عبارات جدید و جالب و اصطلاحات عامیانه و مترادف باشید، آنها را یادداشت کنید و معنای هر کلمه‌ای که متوجه نشدید را پیدا کنید. همه‌ی این کارها به شما در آماده کردن برای انجام مکالمات روان کمک می‌کنند.

صحبت کردن به زبان انگلیسی

یادداشت برداری کنید

 

یک راه حل برای جلوگیری از دستپاچگی در حین صحبت کردن، استفاده از یک برگه یادداشت است. به عنوان مثال، اگر قصد دارید به دکتر بروید، قبل از قرار ملاقات، در مورد واژگان مربوط به شرایط و برخی عبارات رایج تحقیق کنید. همچنین، قبل از خوردن غذا در رستوران، مصاحبه شغلی، شکایت یا هر موقعیت دیگری که ممکن است شما را مضطرب کند، از این روش استفاده کنید و برگه یادداشت خود را همراه داشته باشید.

 

از تلفن استفاده کنید

 

استفاده از تلفن برای برقراری ارتباط با دیگران بسیار مفید است، اما برخی افراد گفتگوهای تلفنی را چالش برانگیز می‌دانند. این مسئله از آنجاست که در تماس تلفنی، نمی‌توانیم به زبان بدن شخص مقابل یا حرکات دهان او توجه کنیم که دو عامل مهم در برقراری ارتباط هستند.

 

برای اینکه بتوانید با اعتماد به نفس بیشتری از تلفن استفاده کنید، بهتر است با دوستانتان به صورت تلفنی گفتگو کنید و سپس به تماس‌های کاری و رسمی بروید. همچنین، داشتن یادداشت‌های آماده قبل از تماس، می‌تواند به شما در برقراری ارتباط کمک کند. در نهایت، به چالش‌های تلفنی آماده باشید و با تمرین بیشتر، مهارت خود را در این زمینه بهبود بخشید.

 

صدای خود را ضبط کنید

 

توصیه می‌کنیم که صدای خود را ضبط کنید. اغلب افراد از شنیدن صدای خودشان در ضبط‌ها لذت نمی‌برند، اما واقعیت این است که این روش بسیار مفید برای بهبود مهارت مکالمه شماست. با گوش دادن به صدای ضبط شده، می‌توانید نکاتی را که شاید قبلاً به آنها توجه نکرده‌اید، متوجه شوید. همچنین، با گوش دادن به صدای خود، ممکن است به این نتیجه برسید که مکالمه شما بهتر از آنچه فکر می‌کردید است. برای به دست آوردن نتایج بهتر، صدای ضبط شده خود را به پیشگام یا دوستان خود بدهید و از آنها بخواهید که نظرشان را بگویند.

صحبت کردن به زبان انگلیسی

خوش بگذرانید

 

زمانی که به خوشی و سرگرمی وقت می‌گذرانید، یادگیری مباحث جدید به راحتی بیشتر می‌شود. با صحبت کردن با خودتان، خواندن آواز و شنیدن آهنگ‌های مورد علاقه‌تان به زبان انگلیسی و … احساس هیجان و شور را به تمرین مهارت مکالمه‌ی خود اضافه کنید. همچنین، روی تلفظ خود نیز کار کنید. ممکن است شما معنای بسیاری از کلمات را بدانید، اما نتوانید آنها را به درستی تلفظ کنید. در این صورت، دیکشنری های آنلاین را استفاده کنید و با کلیک بر روی گزینه ی بلندگو، تلفظ صحیح را نیز یاد بگیرید.

 

جریان طبیعی مکالمه به زبان انگلیسی را یادبگیرید

 

تسلط بر تلفظ کلمات به تنهایی کافی نیست، بلکه باید به یاد داشت که رمز گفتار روان به زبان انگلیسی در جریان جملات نهفته است. هنگام خواندن شعر، گوش دادن به آهنگ یا تماشای کمدی، به موارد زیر توجه کنید:

 

1. ربط دادن: توجه کنید که چگونه افراد زبان انگلیسی، کلمات را با هم پیوند می‌دهند و صداهای جدید ایجاد می‌کنند تا جریان جمله بهتر شود.

 

2. تلفظ صحیح: درست تلفظ کردن کلمات، اصطلاحات و عبارات، از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

3. گسترده خواندن: خواندن متون مختلف از جمله رمان، خبر، مقاله و داستان کوتاه، به شما کمک می‌کند تا با کلمات و اصطلاحات جدید آشنا شوید.

 

4. تمرین مکالمه: برای بهتر شدن در مکالمه، باید با دوستان یا مربی خود تمرین کنید و سعی کنید در موقعیت‌های مختلف، از زبان انگلیسی استفاده کنید.

 

5. استفاده از منابع آموزشی: استفاده از منابع آموزشی مانند کتاب، فیلم و پادکست، به شما کمک می‌کند تا بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی را بیاموزید.

صحبت کردن به زبان انگلیسی

به انگلیسی فکر کنید

 

اگر به زبان انگلیسی فکر کنید، واکنش شما در زمان مکالمه سریعتر خواهد بود و نیازی به ترجمه در ذهنتان نخواهید داشت. یک راه برای تقویت مهارت مکالمه، یادداشت کردن افکار خود است، اما روش ساده تر آن این است که با خودتان صحبت کنید و کارهای روزانه خود را روایت کنید. استفاده از این روش، یکی از موثرترین راه ها برای تقویت مهارت مکالمه به زبان انگلیسی است.

 

بازگو کردن داستان به زبان انگلیسی

 

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بهبود مکالمه در زبان انگلیسی، بازگو کردن داستان‌ها و قصه‌هاست. می‌توانید داستانی که خوانده‌اید یا فیلمی را که دیده‌اید را به صورت خلاصه برای دیگران یا خودتان تعریف کنید. این کار نیازمند جمله‌سازی‌های زیادی است و برای ذهنتان یک ورزش محسوب می‌شود؛ و زمانی بهترین نتیجه را می‌دهد که یک گروه مکالمه برای بحث در مورد داستان داشته باشید. به این صورت مجبور می‌شوید جملات بیشتری را نیز بیان کنید که حتی از قبل برایشان تمرین هم نکرده‌اید.

 

سخن پایانی مشکل صحبت کردن به زبان انگلیسی

 

همانند هر مهارت دیگری، تسلط بر مهارت مکالمه نیازمند تمرین زیاد است. هر چه بیشتر به این تمرینات اختصاص دهید، تسلط شما بر این مهارت نیز بهبود خواهد یافت. حتی اگر کسی به صحبت های شما گوش نمی‌دهد، با استفاده از ترفندهای مناسب، می توانید نتیجه‌ی بهتری از تلاش های خود را بدست آورید و بتوانید به خوبی صحبت کنید.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *