یادگیری زبان انگلیسی

۳ روش ساده برای یادگیری زبان انگلیسی 🇬🇧

یادگیری مستقیم زبان انگلیسی

 

زبان‌آموزان همیشه در تلاشند تا ساده ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنند. داوطلبان باید با نکات و ترفندهای یادگیری بیشتر آشنا شوند و سعی کنند یادگیری را به‌عنوان بخشی از برنامه روزانه‌ی خود درنظر بگیرند. اما آیا تا به حال آرزو کرده اید که فقط یک روش برای یادگیری زبان انگلیسی وجود داشته باشد که آموزش رو برای شما خیلی آسان کند ؟

 

در این مقاله، سه روش را برای یادگیری زبان انگلیسی به شما ارائه می‌دهیم و به شما نشان خواهیم داد که برای چه افرادی بهتر است و نحوه شروع کار با هر کدام چگونه است.

 

نحوه پیدا کردن ساده‌ترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی

 

شما تنها کسی نیستید که به دنبال راه‌های ساده‌ تر برای یادگیری زبان انگلیسی می‌گردید. دانشمندان و زبان‌شناسان سال‌هاست که سعی می‌کنند این مسیرها را کشف کنند. تحقیقات فراوانی در زمینه چگونگی عملکرد مغز با زبان‌های مختلف و یادگیری زبان، به‌ویژه در کودکان (که به‌نظر می‌رسد در یادگیری زبان‌های جدید کمتر مشکل دارند)، انجام شده است.

 

موضوع این است که بسیاری از تحقیقات تضاد دارند؛ این به این معنی است که آنها نتایج متفاوتی ارائه می‌دهند. برخی تحقیقات یک روش را توصیه می کنند، در حالی‌که تحقیقات دیگر روش های دیگری را توصیه می کنند.

 

در واقع، راه ‌ساده‌ تری برای یادگیری زبان انگلیسی وجود ندارد. چرا؟ به دلیل تفاوت‌های فردی! چون همه افراد یکسان نیستند. عواملی مثل سن، محل زندگی، تجربیات یادگیری قبلی، زمان صرف شده برای یادگیری، خلاقیت و عوامل دیگر بر روی نحوه یادگیری تأثیر می‌گذارند.

یادگیری زبان انگلیسی

ممکن است شما از گوش دادن به کتاب‌های صوتی بهترین نتیجه را بگیرید، در حالی که دوستتان ترجیح متفاوتی دارد. شاید از کتاب‌های درسی زیادی آموخته یا با تماشای فیلم‌های انگلیسی هر هفته بیشترین درس‌ها را فرا گرفته باشید. پس نحوه یادگیری شما، روشی که از آن لذت می‌برید و چگونه به نتیجه می‌رسید می‌تواند بهترین روش برای شما را مشخص کند.

 

قبل از اینکه به روش ها بپردازیم، چند نکته‌ی جالب را باید در نظر داشته باشیم: مهم نیست که تاکنون چه راه‌هایی برای یادگیری زبان انگلیسی امتحان کرده‌اید، تحقیقات میگوید شما همیشه می توانید عقب بمانید. بنابراین اگر به عنوان مثال با روش غوطه وری (که در ادامه توضیح میدیم) شروع نکردید، با شروع به کار با این روش باز هم می توانید همان فواید را کسب کنید.

 

پس نگاهی به موارد زیر بیندازید و به ساده‌ترین و آسان‌ترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی برای خود پی ببرید.

 

روش‌های یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

 

در اینجا سه روش ساده و در عین حال قدرتمند برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی شده است. احتمالاً قبلاً از این روش‌ها استفاده کرده‌اید یا حداقل آنها را دیده‌اید. سری مهم اینجاست که بفهمید کدام روش برای شما بهتر عمل می‌کند.

 

ما در زیر نحوه‌ ی بهره ‌برداری مؤثر از این روش‌ها را به شما با مطالبی ساده و قابل فهم نشان می‌دهیم.

 

۱. روش غوطه‌وری در یادگیری زبان انگلیسی

 

به روش غوطه ‌وری معمولاً “روش طبیعی” هم گفته می‌شود. واژه “غوطه‌ وری” به‌معنای کاملاً فراگیری توسط زبانی خاص است. برای یادگیری با این روش، باید به طور کامل در محیط زبان انگلیسی فعالیت کنید.

 

این روش به شما نه تنها در یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا فکر و تفکری مشابه یک بومی زبان انگلیسی داشته باشید. استفاده از روش غوطه‌ وری به‌واقع نحوه عملکرد مغز شما را تغییر می‌دهد تا به شکلی مشابه با مغز یک انگلیسی زبان بومی عمل کند.

 

این روش همچنین هر روز بیش از قبل شما را در معرض کلام و محیط انگلیسی قرار می دهد. این مسئله بسیار حائز اهمیت است، زیرا براساس برخی مطالعات، شما ممکن است با مطالعه یک ساعت در روز می‌توانید درک خوبی از زبان انگلیسی بدست آورید، اما به عنوان یک زبان مادری کار آسانی نخواهد بود.

 

چرا این کار را انجام می‌دهید؟ به نحوه یادگیری نوزادان توجه کنید. آنها بدون داشتن هیچ واژه‌ای به دنیا می‌آیند و فوراً در محاصره‌ی یک زبان غریبه قرار می‌گیرند. به‌تدریج از گوش دادن به این زبان و تماشای افراد دیگر، کلمات خاصی را یاد می‌گیرند.

 

سپس یاد می‌گیرند که چگونه این کلمات را با هم ترکیب کنند. در نهایت، زبانی روان صحبت می‌کنند. به همین دلیل این روش به عنوان “روش طبیعی” نیز شناخته می‌شود – هر چقدر بیشتر زبان انگلیسی محیط شما را فرا گیرد، یادگیری آن آسان‌تر خواهد بود.

یادگیری زبان انگلیسی

چگونه با روش غوطه‌وری زبان یاد بگیریم:

 

برای یادگیری از این روش، باید خود را در محیط زبان انگلیسی فعال کنید. اگر در یک کشور انگلیسی‌زبان زندگی می‌کنید، مطمئناً نیمی از مسیر را پیش رفته‌اید! در ادامه به چند فعالیت اشاره می‌کنیم که می‌توانید انجام دهید تا به طور روزانه در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرید :

 

– زمانی که از تلفن، رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها یا وسایل دیگری استفاده می‌کنید، زبانشان را به انگلیسی تغییر دهید.

– به گروه‌های آنلاین و جمعیت‌های واقعی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، ملحق شوید. گروه‌هایی را پیدا کنید که علاقه‌های شما را به اشتراک می‌گذارند تا موضوعاتی برای گفتگو داشته باشید.

– تا جایی که می توانید با دوستانتان که در حال یادگیریِ زبان انگلیسی هستند صحبت کنید.

– سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی را به انگلیسی تماشا کنید. حتی اگر کلمات را متوجه نشوید، الگوها به‌طور ناخودآگاه به شما منتقل خواهند شد.

– اخبار انگلیسی را تماشا کرده و رادیو را به زبان انگلیسی گوش کنید. روزنامه‌ها و مجلات انگلیسی را به‌صورت منظم مطالعه کنید. انگلیسی برای شما به یکی از نخستین زبان‌هایی تبدیل خواهد شد که روزانه می‌بینید یا می‌شنوید.

 

وب‌سایت “Zabanmaster” حتی یک کانال فوق‌العاده در YouTube دارد که می‌توانید از منابع مختلف انگلیسی را یاد بگیرید. همچنین از بخش وبلاگ مرکز زبان دیپلما به منابع متنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی دسترسی خواهید داشت.

 

۲. شرکت در دوره‌های آموزشی

 

یکی دیگر از ساده‌ ترین راه‌های یادگیری زبان انگلیسی شرکت در دوره‌های آموزشی است. این به این معنا نیست که شما حتما باید در دوره‌های آموزشی انگلیسی شرکت کنید.

 

با شرکت در دوره‌های آموزشی، شما با قوانین دستور زبان انگلیسی، نکات املایی و واژگان و پایه‌های زبان آشنا می‌شوید. این‌ها قسمت‌هایی هستند که به یکدیگر وابسته هستند.

 

قبل از شروع به صحبت کردن با یک زبان، دانش اولیه نیاز است. در غیر این صورت، از کجا شروع می‌کنید؟ طبق برخی مطالعات، یادگیری یک زبان شبیه به فرآیند ساختن است. شما با چند اصول اولیه شروع می‌کنید، مانند “I walked to school”، سپس کم ‌کم به آن کلمات دیگر اضافه می‌کنید.

 

همانطور که قوانین و دستور زبان را یاد می‌گیرید، می‌توانید ساختن جملات خود را با آنها شروع کنید و حتی اشتباه کنید. به عنوان مثال، “I sing at school” صحیح است، اما “I singed at school” صحیح نیست (باید “sang” گفته شود). با افزایش دانش خود در یادگیری زبان انگلیسی، شناخت اشتباهات و یادگیری کل روند آموزش پیشرفت بیشتری می‌کنید.

یادگیری زبان انگلیسی

نحوه یادگیری با شرکت در دوره‌های آموزشی:

 

برای یادگیری زبان انگلیسی با شرکت در دوره‌های آموزشی، برخی ساختارها را نیاز دارید. در این روش، شما محدود به کلاس درس نیستید و می‌توانید در خانه آموزش را پیش ببرید. در زیر، نکاتی که باید در نظر بگیرید برای یادگیری با شرکت در دوره‌های آموزشی آمده است:

 

1. در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی ثبت نام کنید (این امر منطقی است، درست است؟).

 

2. می‌توانید چند کتاب درسی خوب تهیه کنید. داشتن انواع کتاب‌های درسی (یکی برای دستور زبان، دیگری برای واژگان) یا حتی یک کتاب درسی کامل که یادگیری را بر اساس موضوع‌های مختلف تقسیم می‌کند، ایده خوبی است. به این ترتیب می‌توانید هر زمان که به یادگیری می‌پردازید، روی یک موضوع خاص تمرکز کنید.

 

3. منابع آنلاین مناسبی برای ارزیابی خود پیدا کنید، مانند وب‌سایت‌های یادگیری تعاملی یا آزمون‌ها.

 

4. هر روز یک زمان معین برای مطالعه اختصاص دهید.

 

5. اجازه ندهید چیزهایی که قبلاً یاد گرفته‌اید، به فراموشی سپرده شوند. با مرور یادداشت‌های قدیمی، حافظه‌تان را به‌روز کنید. حتی با یک مطالعه روزانه می‌توانید یک بازبینی کامل داشته باشید.

 

کتاب‌های درسی بسیاری برای انتخاب موجود است، اما تمام آنها مناسب یادگیری توسط هر کسی نیستند. هنگام انتخاب کتاب درسی، اطمینان حاصل کنید که کتاب دانش‌آموز را تهیه می‌کنید، البته همراه با پاسخ‌نامه. مجموعه “Cambridge In Use” مانند مجموعه‌های “Perfect Phrases” برای دانشجویان ESL، یک نقطه خوب برای شروع است. در نهایت، کتاب درسی مورد انتخاب شما به هدفی که دارید بستگی دارد، بنابراین کتاب‌های خود را بر اساس آنچه می‌خواهید یاد بگیرید انتخاب کنید.

 

وب‌سایت‌های زیادی موجود هستند که می‌توانید مهارت‌های گرامری خود را ارزیابی کنید. شما می‌توانید آزمون‌های آزمایشی انگلیسی را در “آزمون انگلیسی” یا امتحانات گرامری متمرکزتر در “Grammar-Quizzes.com” پیدا کنید.

 

3. روش دوگانه:

 

روش دوگانه، سومین روش از روش‌های ساده یادگیری زبان انگلیسی است. آیا ترکیب دو روش به شما عالی به نظر می‌آید؟ این روش دوگانه نامیده می‌شود و ترکیبی از روش‌های غوطه‌وری و شرکت در دوره‌های آموزشی می‌باشد.

 

یادتان هست وقتی می‌گفتیم باید بالاخره از یک جایی شروع کنید؟ به این روش دوگانه گفته می شود و ترکیبی از روشهای یادگیری غوطه وری و دوره های آموزشی است.

 

با توجه به تحقیقات و بررسی‌ها، بهتر است از مطالب اصولی و اساسی شروع کرده و سپس به مرحله غوطه‌ وری بروید. مطالعات همیشه درباره زمان شروع این فرآیند توافق ندارند.

 

در یک مطالعه، این موضوع بررسی شد که دانش‌آموزان در کلاس‌های دوزبانه (با استفاده از دو زبان) نسبت به کلاس‌های غوطه ‌وری (با زبان انگلیسی تمام وقت) چگونه عمل می‌کنند؟ نتایج نشان می‌دهد که بچه‌ها در ابتدا با غوطه‌ وری سریع‌تر یاد می‌گیرند، اما در نهایت سرعت یادگیری‌شان کاهش می‌یابد. دانش‌آموزان دوزبانه کندتر یاد می‌گیرند، اما در پایان بیشتر اطلاعات را جذب می‌کنند.

 

حتماً از خود می‌پرسید که این چه ارتباطی با شما دارد. فقط به این نکته توجه کنید: حتی اگر از روش کلاس درس یاد می‌گیرید، یک روز باید با افراد واقعی به انگلیسی صحبت کنید. پس این تغییر را چه زمانی اعمال می‌کنید؟ روش دوگانه به شما اجازه می‌دهد آماده مکالمه باشید، همچنین قوانین و قواعد زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد.

 

اگر وقتی برای هر دو کلاس و یادگیری غوطه‌وری دارید، مزیت آن این است که بیشتر زمان را برای مطالعه و پیشرفت مصرف می‌کنید. همچنین در محیط کلاس، به خوبی یاد می‌گیرید و مهارت‌های مکالمه خود را تمرین می‌کنید.

یادگیری زبان انگلیسی

نحوه یادگیری با روش دوگانه:

 

روش دوتایی برای زبان آموزان متوسط انگلیسی بهترین روش است. اگر حس می‌کنید که آماده‌اید زبان انگلیسی را در زندگی روزمره خود به کار ببرید، اما همچنان تمایل به یادگیری ساختاری دارید، این روش مناسب خواهد بود.

 

روش دوگانه ترکیبی از غوطه‌ وری و کلاس است، به این ترتیب می‌توانید نکات و ارتباطات دو بخش قبلی را با یکدیگر ترکیب کنید.

 

جمع‌بندی:

 

1. بیش از حد کار نکنید

 

زمان مشخصی را برای یادگیری انگلیسی در نظر بگیرید، زیرا مطالعات طولانی ممکن است به ضرر یادگیری شما باشد.

 

2. تلاش کنید تعادلی مناسب برای یادگیری داشته باشید.

 

بهترین راه این است که نکات جدید را در صبح یاد بگیرید و در طول روز از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در صبح با زمان گذشته آشنا شدید، در طول روز در مورد آخر هفته‌ای که گذشته یا داستانی که اخیراً دیده‌اید، صحبت کنید.

 

3. در هفته حداقل با یک نفر دیگر برای تبادل زبان ملاقات کنید.

 

حتی اگر دارای معلم خصوصی یا در کلاس‌های زبان شرکت می‌کنید، داشتن یک فرد دیگر برای تبادل زبان می‌تواند به یادگیری شما کمک کند.

 

4. از کدام روش ها استفاده کنیم ؟

 

به یاد داشته باشید که هیچکدام از این روش‌های ساده به تنهایی کافی نیستند. از برخی از نکات و ایده‌ها استفاده کنید یا چندین روش را با هم ترکیب کنید. خودتان را ارزیابی کنید تا بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای زندگی روزمره و سبک یادگیری خودتان را پیدا کنید.

شرکت در دوره‌های آموزشی

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *