آزمون های زبان انگلیسی

تمام مواردی که باید درباره آزمون های زبان انگلیسی بدانید !! 🇬🇧

زبان انگلیسی به عنوان یک زبان جهانی دارای اهمیت فراوانی است؛ و دارای آزمون های زبان انگلیسی مختلفی است به طوری که مهارت در این زبان، امکان فراهم آوردن شرایط مساعدی برای تحصیل، کار، و سکونت در کشورهای مختلف را به ارمغان می‌آورد. داشتن تسلط مناسب بر زبان انگلیسی، دستاوردهای چشمگیری را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای ارزیابی سطح تسلط، شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی بین‌المللی ضروریست. این آزمون‌ها، ابزارهایی هستند که برای افرادی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یا خارجی می‌آموزند، برگزار می‌شوند.

 

حتما تا کنون نام آزمون های تافل و آیلتس به گوش شما خورده است؛ اما تعداد زیادی آزمون دیگر نیز وجود دارد که برای سنجش تسلط بر زبان انگلیسی مناسب هستند. این آزمون‌ها با هدف‌ها و نیازهای مختلفی طراحی شده‌اند و انتخاب مناسب با توجه به هدف شما امری حائز اهمیت است. در این مقاله از سایت مرکز زبان دیپلما، مجموعه‌ای از آزمون‌های ارزشمند زبان انگلیسی را معرفی خواهیم کرد و تفاوت‌های آن‌ها را بررسی خواهیم نمود.

 

 

آزمون تافل

آزمون تافل TOEFL:

 

TOEFL در واقع مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language (آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) است. این آزمون با دقت بالایی سطح توانایی شما در استفاده و درک زبان انگلیسی را اندازه‌گیری می‌کند. TOEFL یکی از قدیمی ترین و مشهورترین آزمون‌های انگلیسی برای افراد غیر انگلیسی‌زبان است.

 

اگر تصمیم دارید در یک دانشگاه انگلیسی زبان تحصیل کنید یا در رشته‌ای شرکت نمایید که بخش اصلی آموزش آن به زبان انگلیسی است، آزمون TOEFL گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات معتبر در سرتاسر دنیا، نتایج TOEFL را به عنوان شاخصی از تسلط شما بر مهارت‌های زبانی ارزیابی می‌کنند و این آزمون را به عنوان یک مدرک قابل اعتماد در نظر می‌گیرند.

 

چرا باید تافل داشته باشم؟

 

به عنوان فردی که تصمیم به ادامه تحصیل یا مهاجرت به خارج از کشور دارد، داشتن گواهی تافل مزایای فراوانی به همراه دارد. با داشتن نمره خوب در آزمون تافل می توانید به راحتی نظر مثبت ماموران پذیرش در کشور های خارجی را جلب نمایید. این بدین دلیل است که آزمون تافل به نحوی طراحی شده است که دقیقاً مهارت‌های لازم برای تحصیل و فعالیت در محیط‌های علمی و آموزشی را سنجیده و ارزیابی می‌کند.

 

همچنین، با گذراندن آزمون تافل، به درک مناسبی از سطح زبان انگلیسی خود می‌رسید و با افزایش اعتماد به نفس، به دانشگاه یا محیط کار می‌پیوندید و نگران نخواهید بود که آیا زبان شما برای دیگران قابل فهم است یا نه.

 

تافل در کدام کشورها معتبر است؟

 

نمرات تافل برای بیش از یازده هزار دانشگاه در بیش از صد و پنجاه کشور جهان قابل اعتماد هستند. از جمله کشورهایی که اهمیت داشته و نمرات تافل در آن‌ها به شدت ارزشمندند، می‌توان به بریتانیا، کانادا و استرالیا اشاره کرد. همچنین تقریبا در تمام آسیا و اروپا نیز نمرات تافل کاربرد دارند و در دانشگاه ها و موسسات آکادمیک به رسمیت شناخته می شوند.

 

با استفاده از سیستم جستجوی مقصد، می‌توانید دانشگاه‌هایی که نمرات تافل در آن‌ها ارزش دارد را شناسایی کرده و اطمینان حاصل کنید که مقصد تحصیلی یا مهاجرتی‌تان نمرات تافل را به رسمیت می‌شناسد. در ادامه، خواهیم بررسی کرد که تافل در کشورهایی که به عنوان مقاصد اصلی مهاجرتی محسوب می‌شوند، به چه میزان اهمیت دارد.

 

تافل در کانادا

 

بیش از هشتاد درصد برنامه‌های تحصیلی در کانادا ترجیح می‌دهند که نمرات تافل را به عنوان معیار اصلی بررسی کنند نسبت به سایر آزمون‌های زبان انگلیسی.

 

تافل در استرالیا و نیوزیلند

 

آیا قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت به استرالیا یا نیوزیلند را دارید، تفاوتی نخواهد کرد. در هر دوی این کشورها، نمرات تافل به طور کامل تاثیرگذار و معتبر هستند. به عبارت دیگر، تافل در این دو کشور به طور مطلق قابل قبول می‌باشد.

 

تافل در فرانسه و آلمان

 

در دانشگاه‌های فرانسه و آلمان نیز، تافل به ترتیب اولویت در انتخاب آزمون زبان انگلیسی اختصاص می‌یابد. به همین دلیل، اکثر دانشجویان این کشورها از نمرات تافل برای ثبت‌نام و ارتقاء تحصیلات خود استفاده می‌کنند.

 

تافل در بریتانیا

 

در بریتانیا نیز، تافل با درصد قبولی نزدیک به صد درصد، به عنوان یک معیار معتبر مورد تایید قرار دارد. همچنین، تمام دانشگاه‌های عضو گروه راسل (Russell Group) نیز تمایل دارند نمرات تافل را به عنوان مؤلفه‌ای از پذیرش متقاضیان خود در نظر بگیرند.

آزمون های زبان انگلیسی

مراحل آزمون تافل TOEFL چگونه است و چقدر زمان می‌برد؟

 

آزمون تافل از چهار مرحله اصلی تشکیل شده است و به روش آنلاین یا حضوری اجرا می‌شود. به طور تقریبی، مدت زمان این آزمون سه ساعت می‌باشد. مراحل تافل عبارتند از:

 

• Reading (خواندن) – 52 تا 74 دقیقه

 

در این مرحله متن هایی خواهید خواند و به سوالات مرتبط با آن‌ها پاسخ خواهید داد.

 

• Listening (شنیداری) – 41 تا 57 دقیقه

 

در این مرحله به سخنرانی‌ها و دیالوگ‌ها گوش خواهید داد و به سوالات مرتبط با آن‌ها پاسخ خواهید داد.

 

• Speaking (مکالمه) – 17 دقیقه

 

در این مرحله با استفاده از میکروفون، درباره موضوعاتی صحبت خواهید کرد که با آن‌ها آشنا هستید و پس از خواندن و گوش دادن به موارد مشخص، نقد و بررسی خواهید نمود.

 

• Writing (نوشتاری) – 50 دقیقه

 

در این بخش، یک متن را خواهید خواند، به یک پاسخ صوتی گوش خواهید داد و سپس پاسخ خود را تایپ می کنید و یا می نویسید.

 

چگونه نمره دهی در آزمون تافل انجام می‌شود؟

 

هر کدام از چهار بخش آزمون تافل ۳۰ نمره دارند. یعنی نمره کامل در این آزمون ۱۲۰ می باشد.

 

چه نمره‌ای در تافل ایده‌آل است؟

 

بسیاری از دانشگاه‌های برجسته در سراسر جهان، نمره تافل بین ۹۰ تا ۱۰۰ را به‌عنوان نمره حداقل برای پذیرش در نظر می‌گیرند. همچنین، بعضی از دانشگاه‌ها برای هر یک از چهار بخش آزمون، نمره حداقلی تعیین می‌کنند و بر اساس نمره کلی شما در آزمون، شرایط پذیرش را بررسی می‌کنند.

 

جهت ثبت نام در کلاس های آمادگی آزمون مرکز زبان دیپلما کلیک کنید.

 

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس IELTS :

 

آیلتس مخفف عبارت International English Language Testing System به معنای سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی است. این آزمون نیز مانند تافل، از اعتبار بسیار بالایی نزد دانشگاه‌ها و کارفرمایان در اکثر کشورهای جهان برخوردار است. آیلتس دو نوع مختلف دارد که به آن‌ها آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال می‌گویند.

 

آیلتس آکادمیک برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی طراحی شده است، در حالی‌که آیلتس جنرال برای افرادی مناسب است که تمایل به مهاجرت کاری یا اقامت در کشورهای خارجی دارند.

 

آیلتس در کدام کشور‌ها معتبر است؟

 

همانند تافل، آیلتس نیز در بسیاری از کشورهای جهان شناخته و نمرات آن به رسمیت شناخته می شود. اگرچه در بیشتر دانشگاه‌های بریتانیا مدرک تافل تایید می‌شود، اما بعضی از دانشگاه‌ها ترجیح می‌دهند نمرات آیلتس را در نظر بگیرند. دلیل این انتخاب این است که این مراکز تصور دارند آیلتس آزمون دقیق‌تری است که جنبه‌های مختلف زبان را با دقت می سنجد.

 

تفاوت مراحل آزمون تافل و آیلتس

 

آیلتس شامل چهار مرحله‌ی لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ می‌شود که حدود سه ساعت به طول می‌انجامد. در مقابل، آزمون تافل قابلیت انجام به‌صورت آنلاین و حضوری را دارد. آزمون آیلتس تنها به شکل رو در رو و حضوری انجام می شود و قابلیت آزمون آنلاین را ندارد.

 

دیگر تفاوت آیلتس با تافل این است که در آیلتس، مرحله‌ی اسپیکینگ شامل مصاحبه با یک فرد امتحان‌دهنده می‌باشد. همچنین، سوالات آزمون آیلتس از تنوع بیشتری برخوردار هستند؛ در آیلتس، نوع‌های مختلف سوالات چون سوالات چندگزینه‌ای، پرکردن جاهای خالی و پاسخ‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نمره دهی آزمون آیلتس

 

آزمون آیلتس از ۱ تا ۹ نمره ارزیابی می‌شود و در این ارزیابی نیم نمره نیز در نظر گرفته می‌شود. به طور معمول، نمرات در مدت حدود سیزده روز اعلام می‌شوند.

 

نمره ایده‌آل در آیلتس

 

به طور معمول، کسب نمره‌ای بین ۶ تا ۷ برای بسیاری از دانشگاه‌ها به‌عنوان نمره‌ای قابل قبول در نظر گرفته می‌شود.

 

آزمون آیلتس و تافل چه فرصت‌هایی برای شرکت دارند؟

 

آزمون آیلتس معمولاً هر ماه دو بار برگزار می‌شود، در حالی که آزمون تافل حداقل ۵۰ بار در سال در تاریخ‌های مختلف برگزار می‌شود.

 

مدت اعتبار نمرات آزمون آیلتس و تافل چقدر است؟

 

هر دو آزمون تافل و آیلتس تا دو سال پس از دریافت نمرات خود معتبر هستند. به‌همین دلیل توصیه می‌شود تا برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید و قبل از پایان اعتبار نتایج، از مدرک‌های خود بهره‌برداری نمایید. پس از دو سال، برای تمدید اعتبار مدرک خود باید دوباره آزمون بدهید یا اثبات کنید که در طول این دو سال به اندازه کافی در زمینه بهبود مهارت‌های زبانی خود کوشش کرده‌اید.

آزمون PTE

آزمون PTE:

 

آزمون PTE (Pearson Test of English) یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی است که توسط گروه پیرسون PCL جهت سنجش و ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی اجرا می‌شود. این آزمون به صورت کامپیوتری اجرا می‌شود و برای اهداف تحصیلی در خارج از کشور و مهاجرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدت زمان آزمون PTE سه ساعت است و توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است.

 

انواع آزمون PTE چیست؟

 

– PTE Young Learners: مخصوص کودکان و نوجوانان

– PTE General: آزمون عمومی

– PTE Academic: آزمون آکادمیک

 

کاربردها و استفاده‌های آزمون PTE:

 

– PTE General و PTE Young Learners: برای مدارس و دبیرستان‌ها به درخواست آنها برگزار می‌شود.

– PTE Business English: برای ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی در حوزه تجارت و صنعت استفاده می‌شود.

– PTE Academic: برای ثبت نام در دانشگاه‌ها و کالج‌های کشورهای انگلیسی‌زبان مورد نیاز است.

 

آزمون PTE در کدام کشورها تایید شده است؟

 

PTE در برنامه های تحصیلی، توسط هزاران دانشگاه و دانشکده در سراسر جهان قابل قیول و مورد تایید است.

 

نحوه ثبت نام در آزمون زبان PTE چگونه است؟

 

برای ثبت نام در آزمون PTE، شما باید به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت رسمی آن اقدام کنید. برای رزرو آزمون PTE Academic، شما باید یک حساب کاربری در پلتفرم پیرسون ایجاد کنید. حتماً مطمئن شوید که اطلاعات شما به درستی وارد شده تا از مشکلات پس ثبت نام جلوگیری کنید.

آزمون توییک

آزمون توییک TOEIC:

 

توییک مخفف عبارت Test of English for International Communication می‌باشد که به‌عنوان یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی جهت ارتباطات بین‌المللی برای حرفه‌ای‌ها و شرکت‌ها ارائه شده است. TOEIC در ‌واقع دارای دو آزمون جداگانه است: مهارت‌های پذیرش زبان انگلیسی (خواندن و گوش دادن) و مهارت‌های تولید زبان انگلیسی (صحبت کردن و نوشتن) که در آن آزمایش می‌شود.

 

دانش‌آموزان، بسته به نیازهای خود، می‌توانند هر دو آزمون TOEIC یا فقط یکی از این دو آزمون را انجام دهند. ساختار هر یک از این دو آزمون منحصر به فرد است و امتیازدهی هرکدام نیز متفاوت می‌باشد. انواع مختلفی از روش‌های آماده‌سازی برای TOEIC از خودآموزی گرفته تا دوره‌ها و آزمون‌های عملی در اکثر آموزشگاه‌های زبان انگلیسی در دسترس قرار دارد.

 

چرا باید در آزمون زبان انگلیسی TOEIC شرکت کنید؟

 

اگر هدفتان این است که در یک شرکت فعالیت کنید که زبان اصلی آن انگلیسی است، شرکت در آزمون TOEIC می‌تواند انتخابی خوبی باشد. اگر قصد دارید در عرصه تجارت‌های بین‌المللی شرکت کنید، داشتن نمره TOEIC می‌تواند به شما در دستیابی به این هدف کمک نماید. این آزمون اغلب به نظر می‌رسد که در مقایسه با TOEFL آسان‌تر است، اما با همان میزان چالش برانگیز است.

 

برای موفقیت در این آزمون، باید توانمندی‌های لغتی و دستور زبانی خود را تقویت کنید و همچنین توانایی‌تان در خواندن و گوش دادن به انگلیسی را بهبود بخشید. باید قادر باشید به سرعت موقعیت‌های مختلف محیط کاری که در آزمون مطرح می‌شوند، را فهمیده و به آن‌ها پاسخ دهید.

این آزمون واقعی‌ترین تجربه از آنچه در دنیای تجارت با آن مواجه خواهید شد، را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که اگر کمتر از پنج سال تجربه یادگیری زبان انگلیسی داشته‌اید، ممکن است به آمادگی لازم برای این آزمون نرسیده باشید.

 

Reading و Listening در آزمون TOEIC

 

آزمون خواندن و شنیدن TOEIC معمولاً مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد. این آزمون به صورت کاغذی در مراکز آزمون برگزار می‌شود و نمره‌بندی آن بین 10 تا 990 انجام می‌شود. مهارت‌های خواندن و شنیدن انگلیسی در این آزمون به طرز یکسانی ارزیابی می‌شوند و هر یک نصف نمره نهایی را تشکیل می‌دهند.

 

Speaking و Writing در آزمون TOEIC

 

آزمون نوشتاری و گفتاری TOEIC به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود. در این نسخه از TOEIC، همراه با ممتحن نیست و شما پاسخ‌های گفتاری‌تان را به سوالات ضبط‌شده یا پاسخ‌های نوشتاری‌تان را تایپ می‌کنید. در این آزمون هم، مهارت‌های نوشتاری و گفتاری به صورت مساوی ارزیابی می‌شوند و نمره نهایی شما بین 0 تا 400 خواهد بود.

 

از ابتدا تاکنون آزمون توییک

 

از آغاز فعالیت آزمون TOEIC تاکنون، این آزمون به منظور نمایش واقعیت‌های موجود در شرکت‌های بزرگ از سطح کارگران تا مدیران ارشد، تحولاتی را پشت سر گذاشته است. این آزمون از ابتدا به صورت کاغذی برگزار می‌شد و شامل ۲۰۰ سوال گزینه‌ای در دو بخش گوش دادن و خواندن آغاز شد. در سال ۲۰۰۶، قالب سوالات و تعداد آن‌ها در بخش‌های شنیداری و خوانداری اصلاح شد و محتوای آن به‌روز شد.

 

زمان کل این آزمون همچنان حدود ۲.۵ ساعت است. یک تغییر بزرگ دیگر در سال ۲۰۰۶ رخ داد، ثبت نام برای یک آزمون مکالمه و نوشتن اضافی و اختیاری بود. آزمون صحبت کردن و نوشتن برای آزمایش بیشتر مهارت ارتباطات انگلیسی شخص مورد استفاده قرار می گیرد. و تنها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

این آزمون در ابتدا در کشورهایی همچون ژاپن، کره و کانادا مورد استفاده قرار می‌گرفت، در حالی که آزمون زبان انگلیسی TOEIC اصلی در بیش از 150 کشور جهان استفاده می شود.

 

سازمان ETS همواره تلاش داشته است که با تغییرات در روش‌ها و ارتباطات فردی در محیط کار، آزمون TOEIC را به‌روز نگه دارد. به همین منظور، در ماه مه ۲۰۱۶، بازنگری در بخش‌های شنیداری و خواندن آزمون در کشورهای ژاپن و کره آغاز شد.

این تغییرات از بهار ۲۰۱۸ در سراسر دنیا اعمال شده‌اند. هرچند امتیازدهی، زمان کل آزمون و تعداد بخش‌ها همچنان ثابت مانده‌اند، اما نحوه انجام آزمون و سطح دشواری آن تغییر کرده است.

برای تضمین کیفیت و قدرت آزمون TOEIC به عنوان یک ارزیابی قابل اعتماد در مهارت‌های انگلیسی در محیط کار، تغییرات متعددی در تعداد و نوع سوالات ایجاد شده‌اند. این تغییرات باعث افزایش تنوع در تعاملات با چندین منبع ورودی، ایجاد شده است.

 

ویژگی‌های آزمون TOEIC

 

اما در اینجا یک مرور کلی از ویژگی‌های این آزمون داریم. برای تکمیل 100 سوال چند گزینه‌ای بخش گوش دادن، شما 45 دقیقه وقت دارید. 4 بخش مختلف وجود دارد که هرکدام نوع متفاوتی دارند. همچنین، برای تکمیل 100 سوال چند گزینه‌ای بخش خواندن، شما 75 دقیقه زمان دارید. این بخش نیز دارای 3 قسمت مختلف با نوع‌های گوناگون است. در هنگام شرکت در آزمون رسمی، ETS انتظار دارد که یک نظرسنجی با مدت زمان اختصاصی 30 دقیقه را تکمیل کنید.

 

در مورد آزمون اختیاری مهارت‌های گفتاری و نوشتاری، بخش سخنرانی شامل ۱۱ مرحله است و به طور کلی بیش از ۲۰ دقیقه طول نمی‌کشد. همچنین، بخش نوشتاری دارای ۸ مرحله است و برای انجام آن شما حداکثر ۱ ساعت زمان دارید.

 

زمان و نحوه ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی TOEIC

 

شما تنها قادر به ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی TOEIC از طریق ETS هستید. ETS سالانه 12 بار این آزمون را در ایالات متحده برگزار می‌کند. هزینه ثبت نام در صورت خرید آزمون در آمریکا 85 دلار است. برای پیدا کردن مراکز برگزاری آزمون در کشور خود، باید به صفحه ETS مراجعه کرده و کشور خود را از فهرست انتخاب کنید. جهت دریافت جزئیات زمانی برگزاری آزمون در کشور خود و هزینه‌ها، باید با مراکز تماس بگیرید.

 

در صورتی که کشور شما در لیست مراکز موجود نباشد، باید با ETS تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را ارائه دهند. توصیه می‌شود زودیترین زمان ممکن ثبت نام نمایید تا بتوانید تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کنید. انتخاب تاریخ مناسب ممکن است چالش‌برانگیز باشد و بهتر است تاریخی را انتخاب کنید تا به شما زمان کافی برای تمرین و آمادگی را فراهم کند.

 

همچنین، آزمون اختیاری مهارت‌های گفتاری و نوشتاری ماهانه یک بار در مکان‌های مختلف جهان برگزار می‌شود. هزینه آزمون بین کشورها متفاوت است و برای اطلاع از هزینه‌ها باید با نماینده محلی ETS در کشور خود تماس بگیرید. به طور مشابه با آزمون استاندارد TOEIC، می‌توانید اطلاعات بیشتری از نمایندگان محلی در وب‌سایت ETS بیابید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون رسمی TOEIC، می‌توانید به وب‌سایت ETS مراجعه نمایید.

آزمون های زبان انگلیسی

نمره‌دهی در آزمون TOEIC

 

در آزمون TOEIC، بخش‌های ریدینگ و لیسنینگ دارای اهمیت ویژه‌ای هستند. برای هر یک از این دو بخش، مجموعه نمراتی بین ۵ تا ۴۹۵ در نظر گرفته شده است که مجموع آنها به ۹۹۰ نمره می‌رسد. اما در بخش‌های رایتینگ و اسپیکینگ، محدوده نمره پایین‌تری از ۰ تا ۲۰۰ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

مدرک آزمون توییک تا چند وقت معتبر است؟

 

همانند سایر آزمون‌های زبان معتبر، مدرک حاصل از آزمون TOEIC نیز تا دو سال اعتبار دارد. برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها ممکن است هر دو سال یک بار از کارکنان خود بخواهند تا این آزمون را انجام دهند تا از حفظ مهارت زبانی آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

 

تفاوت‌های آزمون TOEIC با آزمون تافل

 

آزمون TOEIC، به عنوان یک ابزار برای مقاصد تجاری و شغلی، دارای سطح دشواری کمتری نسبت به تافل است. تافل برای مقاصد تحصیلی و مهاجرتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در میان جوامع بین‌المللی مورد تائید بیشتری قرار دارد.

 

آشنایی با آزمون‌های OPI و OPIC

 

آزمون‌های اوپی (OPI) و اوپیک (OPIC) بر اساس توانایی در مهارت‌های مکالمه و بیان زبان انگلیسی تمرکز دارند و سایر مهارت‌های زبان را ارزیابی نمی‌کنند. این آزمون‌ها برای مقاصد تجاری و شغلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، افرادی که قصد تدریس زبان انگلیسی دارند ممکن است به این آزمون‌ها نیاز داشته باشند.

 

تفاوت بین آزمون OPIC و OPI

 

تفاوت مهم بین این دو آزمون در نحوه برگزاری آن‌ها است. در آزمون OPI، مصاحبه‌ای با آزمون‌گیرنده در یک اتاق انجام می‌شود و او توانایی تکلم انگلیسی شما را ارزیابی می‌کند. اما آزمون OPIC به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و کسی که آزمون می دهد به سوالات با استفاده از کامپیوتر پاسخ می‌دهد. با توجه به اینکه آزمون OPIC نیازی به حضور آزمون‌گیرنده ندارد، هزینه آن نسبت به OPI کمتر است.

آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج

آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج (Cambridge Exams):

 

آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج از آزمون‌هایی که پیشتر ذکر شده‌اند، تفاوت‌هایی دارند. این آزمون‌ها دارای چندین سطح مختلف هستند. در واقع، آزمون‌های کمبریج مانند آزمون‌های سنتی هستند که باید حداقل نمره مورد نیاز را کسب نمایید؛ در غیر این صورت موفق نخواهید بود و باید مجدداً امتحان دهید.

 

به همین دلیل باید قبل از شرکت در این آزمون با توجه به سطح فعلی زبان خود انتخاب کنید که در کدام یک از سطوح آن شرکت کنید تا توانایی کسب نمره قبولی را داشته باشید.

 

انواع مختلف آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج (Cambridge Exams):

 

در اینجا سطوح مختلف آزمون انگلیسی کمبریج را معرفی می کنیم:

 

آزمون KET – انگلیسی ابتدایی کمبریج:

این آزمون توانایی افراد در مکالمه و نوشتن در سطح ابتدایی و روزمره زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند.

 

آزمون PET – انگلیسی مقدماتی کمبریج:

این سطح از آزمون‌های کمبریج، ابتدایی‌ترین سطح است. قبولی در آزمون PET به معنای داشتن توانایی کافی در مکالمه و برقراری ارتباط در موضوعات ساده به زبان انگلیسی است.

 

آزمون FCE – انگلیسی اولیه کمبریج:

اگر به نظر می‌رسد مهارت زبان انگلیسی شما متوسط به بالاست، می‌توانید در آزمون FCE شرکت کنید و نمره قبولی را کسب نمایید. قبولی در این سطح به معنای داشتن توانایی برقراری زندگی در کشورهای انگلیسی‌زبان و مکالمه نسبتاً روان و راحت در موقعیت‌های مختلف است.

 

آزمون CAE – انگلیسی پیشرفته کمبریج:

برای قبولی در این سطح از آزمون کمبریج، باید توانایی بالایی در مهارت‌های نوشتاری و شفاهی زبان انگلیسی داشته باشید.

 

آزمون CPE – انگلیسی تخصصی کمبریج:

این سطح از آزمون‌های کمبریج به عنوان دشوارترین سطح‌ها شناخته می‌شود و کسب نمره قبولی در آن نشان‌دهنده تسلط عالی بر زبان انگلیسی، تقریباً معادل یک فرد بومی زبان انگلیسی است.

آزمون های زبان انگلیسی

 

مدرک آزمون زبان انگلیسی کمبریج تا چند سال معتبر است؟

 

یکی از مزایای قبولی در سطوح مختلف آزمون‌های کمبریج این است که مدرک این آزمون‌ها تاریخ انقضا ندارد. مانند مدارک تحصیلی، با کسب مدرک یکبار در هر سطح، می‌توانید به مدت نامحدود ادعا کنید که مهارت‌های زبانی‌تان در سطح مورد نظر قرار دارد.

 

سایر آزمون های زبان انگلیسی:

 

زبان انگلیسی به عنوان زبان اول جهان، در تمام نقاط جهان کاربرد دارد و به همین دلیل آزمون‌های بسیاری با اهداف و سطوح مختلف طراحی شده‌اند. با این حال، آزمون‌هایی که در اینجا بررسی کردیم، به عنوان معتبرترین و معروف ترین آزمون‌ها در مقیاس جهانی شناخته می‌شوند. تقریباً هر هدفی که دارید، با دریافت یکی از مدارک این آزمون‌ها، می‌توانید به هدف خود دست یابید و توانایی‌تان در زبان انگلیسی را اثبات کنید.

 

البته، اولین قدم اساسی برای انتخاب آزمون مشخص کردن هدفتان است. برای این منظور، باید هدف خود را به وضوح تعریف کرده و مطابق با آن، انتخاب کنید که کدام مدرک برای شما مناسب‌تر است. با توجه به محدودیت زمان اعتبار مدارک آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی، برنامه‌ریزی دقیق برای کسب این مدارک ضروری است.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *