آزمون BEC

آزمون BEC چیست؟ و چرا باید در آزمون BEC شرکت کنیم ؟ 🇬🇧

آزمون BEC چیست؟

 

این آزمون، یک ارزیابی بین‌المللی معتبر است که توسط گروه ESOL و دانشگاه کمبریج ارائه شده است. BEC به معنای “مدرک زبان انگلیسی تجاری” است و برای نشان دادن توانایی متقاضیان در استفاده از زبان انگلیسی در محل کار طراحی شده است. این آزمون در سه سطح و مهارت‌های مختلف، گواهینامه‌ای را به افراد ارائه می‌دهد و برای انگلیسی‌زبانان در حوزه‌های مختلف مناسب است. با این حال، برای کسانی که برای داشتن شغل تجاری یا شروع تجارت آماده می‌شوند، طراحی شده و بر مهارت‌های انگلیسی مرتبط با حرفه یا شغل تأکید دارد.

 

چرا باید در آزمون BEC شرکت کنید؟

 

در جهانی که به طور فزاینده ای در حال بین المللی شدن است، داشتن دانش کافی زبان انگلیسی برای تجارت بین المللی بسیار مهم است. افرادی که دانش کار قابل توجهی از زبان انگلیسی دارند، در بازار کار به مزیت و موقعیت های خوبی دست پیدا می کنند. بنابراین، آزمون BEC به عنوان یک معیار مشترک برای سنجش این مهارتها از اهمیت بالاتری برخوردار است.

جهت ثبت نام در کلاس های زبان انگلیسی مرکز زبان دیپلما کلیک کنید.

گواهی زبان انگلیسی تجاری، که گواهینامه های آن توسط هزاران سازمان در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است، به منزله یک قابلیت بالا است که توانایی های فرد را تایید می کند. در واقع، مهر تأیید این آزمون نشان می دهد که متقاضیان مدرک انگلیسی تجاری را با استاندارد کاملاً بالا و شناخته شده یاد گرفته اند.

 

همچنین، سطح صدور گواهینامه در سطوح B1، B2 یا C1 در چارچوب مرجع مشترک اروپایی زبانها (CEFR) طراحی شده است. CEFR، خود یک استاندارد توانایی زبان در سطح بین المللی شناخته شده است، بنابراین عامل دیگری در افزایش سودمندی BEC به عنوان یک برنامه صدور گواهینامه فراهم می کند.

 

برای شرکت در آزمون BEC، باید مطمئن شوید که سازمان مورد نظر شما این آزمون را در نظر می گیرد. بررسی لیست نیازهای آنها یا تماس مستقیم با آنها می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

آزمون BEC

توضیح درباره آزمون BEC

 

آزمون BEC شامل سه سطح مجزا است که به چهار بخش خواندن، نوشتن، گوش دادن و گفتار تقسیم می شود. این سطوح شامل گواهینامه مقدماتی، برتر و سطح بالاتر هستند. با توجه به توانایی فرد، او می تواند در سطح مورد نظر شرکت کند.

 

هر چهار بخش در کل سیستم BEC تأثیر دارند، اما در هر سطح، تأکید بر جنبه های مختلف مهارت انگلیسی قرار دارد. به عنوان مثال، در آزمون مقدماتی، بخش ترکیبی خواندن و نوشتن فقط 90 دقیقه زمان دارد، در حالی که در سطح بالاتر به بخش نوشتن 70 دقیقه اختصاص داده می شود.

 

آزمون BEC به صورت رایانه ای و کاغذی ارائه می شود و برخی مراکز فقط یک نسخه از آن را ارائه می دهند. بخش گفتاری همیشه شامل مصاحبه با یک ممتحن است و مولفه گفتاری همیشه توسط یک مدیر در قالب یک گروه کوچک (2 بر 2) ارزیابی می شود.

 

آیا می‌خواهید بدانید کجا و در چه زمانی می‌توانید در آزمون شرکت کنید؟ هر نسخه از امتحان BEC باید در یک مرکز آزمون شناخته شده انجام شود، با قلم یا ماوس. شما می‌توانید در مراکز آزمون ESOL لیستی از مراکز معتبر آزمون را بیابید و اطلاعات بیشتری در مورد هزینه و برنامه آن در منطقه خود کسب کنید.

 

در دنیای تجارت جهانی امروز، مهم است که به کارفرمایان نشان دهید می‌توانید در موقعیت‌های شغلی روزانه به زبان انگلیسی به طور موثر ارتباط برقرار کنید. سطوح آزمون های کسب و کار انگلیسی کمبریج شامل: مقدماتی کسب و کار، تجارت برتر و تجارت بالاتر هستند و در سطوح مختلفی ارائه می‌شوند.

سطوح آزمون BEC

 

آزمون BEC شامل سه سطح زیر می باشد و در ادامه به بررسی دقیق هر یک از این سطوح پرداخته خواهد شد:

 

1. BEC Preliminary (B1)

2. BEC Vantage (B2)

3. BEC Higher (C1)

1. BEC Preliminary (مقدماتی – B1)

 

آزمون مقدماتی کسب و کار انگلیسی (BEC) از مدارک انگلیسی کمبریج است که به کارفرمایان نشان می دهد که می توانید در موقعیت های عملی تجاری به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. این صلاحیت با مدارک تحصیلی انگلیسی کمبریج: مقدماتی (PET) قابل مقایسه است، اما بر روی موقعیت های تجاری تمرکز دارد. سطح صلاحیت برای این آزمون متوسط ​​= B1 است.

 

اگر می خواهید در حرفه خود انگلیسی تجاری را بهبود بخشید، باید در این آزمون شرکت کنید. دریافت مدرک BEC مقدماتی، پایه خوبی در مهارت انگلیسی شما برای کار در زمینه های تجاری بین المللی ایجاد می کند.

 

برای شرکت در آزمون، باید بتوانید مکالمات تلفنی کوتاه یا بحث های کلی تجاری را دنبال کنید، درباره کارهای عملی تجاری مانند سفارش یا پاسخگویی به سوالات عمومی یا تجاری بحث کنید و نامه های کوتاه یا ایمیل های تجاری بنویسید.

 

آزمون شامل سه قسمت خواندن، نوشتن و گوش دادن است. شما ممکن است برای انجام سخنرانی در روز آزمون یا روز دیگر به آزمونگران بازگردید. بخش سخنرانی را با دو نفر آزمونگر و یک یا در شرایط استثنایی دو نفر دیگر انجام می دهید.

آزمون BEC

2. BEC Vantage (متوسط – B2)

 

مدرک BEC Vantage به عنوان Business Certificate Vantage شناخته می‌شود و دومین گواهینامه تجاری انگلیسی کمبریج است. این گواهی نشان می‌دهد که می‌توانید در محیط تجاری به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید و برای فعالیت‌های تجاری مهارت‌های انگلیسی خود را بهبود بخشید. سطح صلاحیت این آزمون متوسط B2 است.

 

شرکت در این آزمون مناسب برای افرادی است که می‌خواهند به کارفرمایان نشان دهند که مهارت‌های انگلیسی شان برای کار در محیط تجاری انگلیسی زبان کافی است. تحصیل در BEC Vantage به شما اعتماد به نفس و مهارت‌های لازم برای موفقیت در زمینه‌های تجاری بین‌المللی را می‌دهد.

 

برای شرکت در این آزمون باید معنای گزارش‌های تجاری و نامه‌ها را درک کنید، نظر خود را بیان کنید و در مورد مسائل واقعی بحث کنید، یک بحث کوتاه ارائه دهید و یک پیشنهاد کوتاه بنویسید. آزمون شامل سه قسمت خواندن، نوشتن و گوش دادن است و ممکن است برای انجام سخنرانی در همان روز یا روز دیگر باید برگردید. بخش سخنرانی با دو نفر آزمونگر و یک یا دو کاندیدای دیگر انجام می‌شود.

آزمون BEC

3. BEC Higher (پیشرفته – C1)

 

گواهی BEC Higher به عنوان بالاترین مدرک زبان انگلیسی تجاری شناخته می شود و یک مرحله عالی در سه مدرک انگلیسی کمبریج است. این گواهینامه نشان می دهد که شما قادر به برقراری ارتباط با زبان انگلیسی در محیط تجاری هستید. سطح صلاحیت آن پیشرفته C1 است و برای تجارت روی زبان انگلیسی تمرکز دارد.

 

اگر می‌خواهید مهارت‌های حرفه‌ای تجارت انگلیسی خود را ارتقا دهید، باید در این آزمون شرکت کنید. صلاحیت بالاتر آزمون BEC به کارفرمایان نشان می‌دهد که شما قادر به برقراری ارتباط موثر در فضای تجاری با زبان انگلیسی هستید. برای شرکت در این آزمون باید قادر به شرکت فعال در جلسات تجاری، بیان نظرات خود و بحث در مورد دیدگاه خود، درک بیشتر گزارش‌های تجاری و مکاتبات و نوشتن پیشنهادات و نامه‌های مشروح تجاری باشید.

 

در تمامی آزمون های مربوط به مدرک زبان انگلیسی تجاری، سه بخش شامل خواندن مقالات، نوشتن و گوش دادن وجود دارد. این سه بخش در یک روز انجام می شوند و برای آزمون سخنرانی در روز دیگری، شاید نیاز به بازگشت به آزمونگاه با دو آزمونگر و یک یا دو داوطلب آزمون دیگر باشد.

 

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *