آزمون های زبان فرانسوی

آشنایی با تمامی آزمون های زبان فرانسوی 🇫🇷

اگر قصد دارید به دانشگاه‌های فرانسوی زبان بروید یا در کشورهایی با زبان فرانسوی زندگی کنید، باید سطح زبان رسمی فرانسه خود را ثابت کنید و گواهینامه‌های مربوط به آن را دریافت کنید که برای این منظور نیاز به گذر از آزمون‌های زبان فرانسوی دارید.

 

با بیش از ۲۲۰ میلیون نفر به عنوان زبان مادری و بیش از ۱۹۰ میلیون نفر به عنوان زبان دوم، زبان فرانسوی یکی از پرکاربردترین زبان‌های جهان است. شاید شما هم متعجب شوید که بیشتر فرانسوی‌زبانان در قاره آفریقا زندگی می‌کنند، جایی که امپراتوری فرانسه مستعمرات زیادی داشته است. همچنین، فرانسوی زبان رسمی در ۲۹ کشور دنیا است، بنابراین می‌توان به راحتی با واقعیتی که فرانسه یک زبان جهانی است، موافقت کرد.

 

چرا باید در آزمون های زبان فرانسوی شرکت کنیم؟

 

آیا قصد دارید در فرانسه تحصیل کنید؟ آیا فرانسوی را یاد گرفته اید و می خواهید رزومه خود را تقویت کنید؟ یا شاید در حال درخواست تابعیت فرانسه یا مهاجرت به کانادا شهر کبک هستید؟ برای رسیدن به همه این اهداف، باید ابتدا مهارت خود در زبان فرانسوی را اثبات کنید. آزمون های زبان فرانسوی به شما این امکان را می دهند تا سطح مهارت خود را ارزیابی کنید.

جهت ثبت نام در کلاس های زبان فرانسوی مرکز زبان دیپلما کلیک کنید.

برای دریافت گواهینامه های مربوط به زبان فرانسوی، شما نیاز به گذراندن آزمون های زبان فرانسه دارید. انتخاب آزمون زبان فرانسوی بسیار گسترده است.

 

مشهورترین آزمون های زبان فرانسوی توسط مرکز بین المللی مطالعات فرانسه (CIEP، Center international d’études pédagogiques) برگزار می شود، مانند DILF – DELF – DALF – TCF که در ادامه مطلب اطلاعات بیشتری را در مورد آنها را دریافت می کنید.

 

چندین آزمون زبان فرانسوی وجود دارد که سطح تسلط شما را به زبان فرانسوی تأیید می کند. این دیپلم ها می توانند اعتبار میزان تخصص شما و یا اثبات تبحر و تخصص شما از نظر حرفه ای باشند، خصوصاً از آنجا که امتحانات فرانسه مانند DELF – DALF در سطح بین المللی شناخته شده اند.

 

تمام آزمون های زبان فرانسوی در بسیاری از مراکز آزمون بین المللی در سراسر جهان ارائه می شود، بنابراین شما نیازی به نگرانی در مورد موقعیت مکانی خود نخواهید داشت، زیرا احتمالاً شما یک مرکز آزمون نزدیک به خود را خواهید داشت.

آزمون های زبان فرانسوی

آیا می‌خواهید در کدام یک از آزمون‌های زبان فرانسوی شرکت کنید؟ ابتدا به سطح آزمون‌های زبان فرانسوی توجه کنید. آزمون DILF، سطح بسیار ابتدایی را که معادل A1 است، پوشش می‌دهد. این سطح اولیه برای تمام زبان‌های خارجی، سطح ابتدایی است و به همین دلیل این گواهی خیلی شناخته شده نیست و همچنین چندان مفید و کاربردی نمی‌باشد. اگر شروع به یادگیری زبان فرانسوی کرده‌اید و انگیزه‌ی زیادی برای دریافت دیپلم رسمی ندارید، می‌توانید در این آزمون شرکت کنید. در غیر این صورت، می‌توانید از آن رد شوید و به مراحل بالاتر بروید.

 

آزمون های زبان فرانسوی DELF و DALF از مشهورترین امتحانات فرانسوی هستند که همه سطوح A1 تا C2 را پوشش می دهند.

 

همانطور که درباره DILF صحبت کردیم، دو سطح اول A1 و A2 برای بهبود زبان شما کافی نیستند و برای رسیدن به سطح بالاتر، آزمون DELF B1 جدی‌تر است. همچنین، سطوح DELF B1 و B2 برای فرصت‌های حرفه‌ای و علمی مفیدتر هستند.

 

با این حال، اگر قصد تحصیل در یک دانشگاه فرانسوی را دارید، باید به سطوح بالاتر DALF C1 یا C2 رسیده و آزمون‌های مربوط به آنها را با موفقیت گذرانده باشید. در صورت قبولی، گواهینامه فرانسوی مربوطه در سطح آزمون شما به شما اعطا خواهد شد.

 

آزمون‌های DILF، DELF و DALF اجزای اصلی یک دیپلم هستند و از سال 2006، فقط بر اساس سطح CEFR تشکیل شده‌اند. آزمون TCF به دیپلم ختم نمی‌شود و هدف آن تأیید سطح زبان یک داوطلب است.

 

گواهینامه TCF تصویری از مهارت زبان فرانسوی داوطلب در یک زمان خاص است و بنابراین فقط دو سال اعتبار دارد. اما مدارک DILF، DELF و DALF برای همیشه معتبر هستند.

 

در ادامه، در مورد هرکدام از آزمون‌هایی که به آنها اشاره شد، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آزمون های زبان فرانسوی

معروف ترین آزمون های زبان فرانسوی:

 

آزمون های زبان فرانسوی بسیاری وجود دارد که به شما امکان می دهد سطح مهارت خود را ارزیابی کنید. مهمترین آنها عبارتند از:

 

آزمون DELF:

 

این آزمون برای ارزیابی مهارت زبان فرانسوی در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده است. با استفاده از شش سطح CEFR (چارچوب مشترک اروپایی در زبان ها)، فرصت به شما داده می شود تا میزان مهارت خود را در زبان فرانسوی اثبات کنید. ثبت نام برای DELF در 164 کشور دنیا امکان پذیر است و این آزمون در بیش از 1000 مرکز جهان قابل اجرا است.

 

قالب آزمون

 

آزمون DELF شامل چهار بخش گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. نمرات آزمون ها در مقیاس 0 تا 100 اعلام می شود و گواهینامه آن محدودیت اعتبار زمانی ندارد. در این آزمون، شما در قالب یک نقش و مسئولیت اجتماعی قرار می گیرید و DELF میزان مهارت شما در اجرای مسئولیت ها و نقش های مختلف را سنجیده می کند.

 

آزمون DALF:

 

برای ارزیابی مهارت زبان فرانسوی در سطوح بالا، آزمون DALF با دو سطح C1 و C2 طراحی شده است. این آزمون برای مبتدیان مناسب نیست و در 154 کشور و 900 مرکز در سراسر جهان اجرا می شود.

 

قالب آزمون:

 

DALF شامل تست گوش دادن، خواندن، نوشتن و گفتار است. برای دریافت گواهینامه، کسب حداقل نمره 50 از 100 لازم و قابل قبول است.

 

آزمون TCF:

 

TCF مخفف عبارت Test de connaissance du français به معنی آزمون دانش فرانسه است. این آزمون برای افراد بالای 16 سال برگزار می شود و یکی از انواع آزمون های زبان فرانسوی است که توسط CIEP برگزار می شود. برای ثبت نام، باید با نزدیکترین مرکز آزمون تایید شده تماس بگیرید. بیش از 700 مرکز در سراسر جهان برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است.

 

قالب آزمون :

 

در آزمون TCF، پنج بخش از جمله درک شنیداری، استفاده از ساختارهای زبانی و درک مطلب اجباری هستند و بخش های بیان گفتاری و بیان نوشتاری اختیاری هستند. گواهینامه TCF دو سال معتبر است و نمرات آن از سطح A1 تا C2 مشخص می شود.

 

آزمون TEF:

 

به معنای آزمون استاندارد زبان فرانسه است و توسط اتاق بازرگانی و صنایع پاریس برگزار می شود. افراد بالای 16 سال می توانند در این آزمون شرکت کنند و به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود. مدارک آنلاین این آزمون اعتبار بسیار زیادی دارد و مهارت شرکت کنندگان در آزمون های زبان فرانسه را در 7 سطح قرار می دهد.

 

قالب آزمون

 

آزمون TCF شامل سه سری سوال چند گزینه‌ای (درک نوشتاری، درک شفاهی، واژگان و ساختار) و دو ماژول پایانی (بیان نوشتاری و شفاهی) می‌باشد که به منظور بررسی توانایی زبان آموز در زبان فرانسوی طراحی شده است. علاوه بر قسمت نوشتاری، در این آزمون فرد باید در دو مصاحبه قرار گیرد تا توانایی صحبت کردن به این زبان را مورد بررسی قرار دهند.

آزمون های زبان فرانسوی

آزمون TFI:

 

آزمون TFI نیز به منظور بررسی مهارت زبان فرانسوی فرد در محیط‌های تجاری و دانشگاهی برگزار می‌شود و در سطوح مختلف برای زبان‌آموزان مبتدی تا پیشرفته طراحی شده است. این آزمون در سراسر جهان قابل اجرا است.

 

قالب آزمون

 

آزمون TFI دارای دو بخش 90 سوالی چند گزینه ای است که در 50 دقیقه برگزار می شود و مهارت های شنیداری و گفتاری فرد را سنجیده می کند. شرکت کنندگان در این آزمون باید نمره حداقل مورد نیاز را که از 10 تا 99 است، کسب کنند و گواهینامه این آزمون دارای اعتبار دو سال است.

 

آزمون TCF DAP:

 

آزمون TCF DAP برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در فرانسوی، دانشگاه یا مدرسه معماری در فرانسه را دارند، الزامی است. این آزمون توسط سازمان CIEP برگزار می شود و فقط دارندگان گواهینامه های DELF سطح B2 و DALF معاف از شرکت در آن هستند. در سراسر جهان 630 مرکز برگزاری آزمون TCF DAP وجود دارد و برای ثبت نام در آن می توان از طریق سفارت فرانسه استفاده کرد.

 

قالب آزمون:

 

قالب آزمون TCF DAP شامل سه بخش درک مطلب شنیداری، استفاده از ساختارهای زبان و درک مطلب است. شرکت در این آزمون برای هر کسی با هر سطحی امکان پذیر است و تنها باید بین هر دوره آزمون، حداقل سی روز فاصله وجود داشته باشد.

 

آزمون DFP:

 

آزمون DFP برای کار در محیط فرانسوی زبان لازم است و توسط اتاق بازرگانی و صنایع پاریس اجرا می شود. این آزمون مهارت های زبان فرانسه در حوزه های مختلف شغلی و حرفه ای را سنجیده و انواع مختلف آن شامل تجاری، پزشکی، علمی و فناوری، گردشگری، هتل ها و رستوران ها، مد یا حقوقی است.

دانشجویان و زبان آموزانی که می خواهند مهارت های شغلی خود را به زبان فرانسه بیاموزند و همچنین افرادی که در محیط فرانسوی زبان شاغل هستند و به دنبال ارتقا موقعیت شغلی و بهبود رزومه‌ی کاری خود هستند، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

 

قالب آزمون

 

هر آزمون DFP شامل دو بخش تست، یکی کتبی و دیگری شفاهی، می‌شود. گواهینامه این آزمون تحت هیچ محدودیت اعتباری قرار ندارد و به عنوان یک راه مناسب برای اخذ تابعیت و مهاجرت شغلی توصیه می‌شود.

 

آزمون TCF ANF:

 

این آزمون به منظور کسب تابعیت فرانسه توسط CIED برگزار می‌شود، به ویژه برای افرادی که ازدواج به عنوان راهی برای تابعیت فرانسه را انتخاب کرده‌اند. برای ثبت نام، با نزدیک‌ترین مرکز آزمون تایید شده تماس بگیرید.

 

قالب آزمون

 

این آزمون شامل دو بخش اصلی است: یک بخش تست درک مطلب و یک بخش تست گفتاری. برای دریافت تابعیت فرانسه، سطح CEFR B2 الزامی است. علاوه بر این، انواع مختلفی از این آزمون وجود دارند، اما تمام آنها دارای یک ساختار کلی مشابه هستند.

 

در پایان، توجه داشته باشید که علاوه بر اینها، آزمون‌های زبان فرانسه دیگری نیز موجود است که در این مقاله تنها به معرفی مهم‌ترین آنها پرداخته شده است.

آزمون های زبان فرانسوی

هزینه آزمون های زبان فرانسوی:

 

قیمت هر آزمون زبان فرانسوی بسته به هدف، نوع، سطح و موسسه برگزار کننده آن متفاوت است. بیشتر هزینه های این آزمون ها به صورت یورو دریافت می شود. برای اطلاع از دقیق ترین قیمت ها، به مراکز معتبری که این آزمون ها را برگزار می کنند، مراجعه کنید.

 

پایانی:

 

فرانسه یکی از کشورهای پرآوازه در جهان است که با داشتن اقتصاد قوی، صنعت گردشگری پویا، فرهنگ و هنر بی‌نظیر، جذابیت خاصی دارد. هر ساله تعداد زیادی از افراد به دلایل مختلف، از جمله تحصیل، کار و دریافت تابعیت، به این کشور مهاجرت می‌کنند. این مسئله باعث شده است که آشنایی و تسلط به زبان فرانسوی برای ایرانیان بسیار مهم و ضروری باشد.

علاوه بر جذابیت‌های خود، زبان فرانسوی به عنوان دومین زبان رسمی در سراسر دنیا شناخته شده است و بسیاری از افراد به یادگیری آن علاقمندند. همچنین، فرانسه برای ایرانیان کشوری پرجاذبه و پراز فرصت‌های شغلی است و بسیاری از افراد به دنبال سکونت و کار در این کشور هستند.

با توجه به این موضوعات، شرکت در کلاس‌های آموزش زبان فرانسوی و شرکت در آزمون‌های معتبر این زبان، بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است. در ایران نیز بسیاری از مراکز آموزشی و آنلاین به افراد کمک می‌کنند تا مهارت‌های شنیداری و گفتاری خود را در زبان فرانسوی بهبود بخشند و برای شرکت در آزمون‌های آن آماده شوند.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *