تقویت زبان آلمانی

۱۰ روش هوشمندانه برای تقویت زبان آلمانی 🇩🇪

چرا باید هر روز زبان آلمانی را تمرین کنید؟

کلید یادگیری سریع و موثر برای تقویت زبان آلمانی این است که تا جایی که می توانید خودتان را در آن درگیر کرده و آن را با زندگی روزمره‌تان ادغام کنید. این روش، شکلی عمیق‌تر و جذاب‌تری از مطالعه است و برای افرادی که خود یادگیری انجام می دهند و کسی را ندارند که مطالعاتشان را هدایت کند، بسیار مفید است.

 

اما بهترین روش برای پیشرفت در زبان آلمانی، تمرین پیوسته و مداوم است. بخواهید یک یا دو روز بیش از حد مطالعه کنید، اما بعد از آن هیچ تمرینی نداشته باشید، پیشرفتی نخواهید کرد. مطالعات پشت سر هم یا خواندن یکباره ی حجم زیادی از مطالب، در دراز مدت کمک زیادی به حفظ اطلاعات نمی کند. در عوض، یادگیری شما باید پیوسته، مدام و مستمر باشد. انجام این کار تضمین می کند که مغز شما همیشه در حالت آماده باش قرار داشته باشد. بدون تمرینِ پیوسته، آموزه های آلمانی شما از یادتان می روند. مرور و یادگیریِ روزانه، به این معنا است که شما در حال استفاده از آموخته ها و بهبود آنها هستید.

جهت ثبت نام در کلاس های زبان آلمانی مرکز زبان دیپلما کلیک کنید.

تقویت زبان آلمانی

چگونه می توانیم با استرس کمتری زبان آلمانی را یاد بگیریم؟

برای یادگیری زبان آلمانی به صورت سازماندهی شده، می توانید یک چک لیست مطالعاتی برای روزتان ایجاد کنید. این لیست به شما کمک می کند تا مطالعاتتان را با برنامه ریزی قبلی انجام دهید و از نتایج بی نظمی جلوگیری کنید. شما باید تصمیم بگیرید که در روز چه هدف هایی در مطالعه ی زبان آلمانی خود دارید و این هدف ها را در لیست خود ثبت کنید.

 

هر هدف را که به پایان رساندید، کنار آن یک تیک بزنید. این کار به شما احساس خوبی می دهد و شما را به یادگیری زبان آلمانی بیشتر ترغیب می کند. پیشنهاد می کنیم که چک لیست خود را به زبان آلمانی بنویسید.

 

همچنین برای یادگیری کلمات جدید، بهتر است یک محدودیت زمانی تعیین کنید. یادگیری سه کلمه ی آلمانی جدید در روز منطقی تر از حفظ کردنِ کل یک صفحه ی فرهنگ لغت به نظر می رسد. حتی اگر سه کلمه در روز کم باشد، اگر همین روند را ادامه دهید، هفته را با ۲۱ کلمه ی جدید به پایان خواهید رساند!

 

در پایان، برای خودتان زمان تعیین کنید و هر وقت مشغول یادگیری زبان آلمانی هستید، یک زمان مشخص برایش تعین کرده و آن را به تعویق نیندازید. سعی کنید با زمان تعیین شده پیش بروید تا روندِ یادگیریتان قابل پیش بینی بماند و مغزتان به راحتی به حالت مطالعه تغییر حالت دهد.

 

تعیین مدت زمان مطالعه، به خود شما بستگی دارد. یکی از تکنیک های معروف مدیریت زمان به نام تکنیک Pomodoro، پیشنهاد می کند که بهتر است در فواصل 25 دقیقه ای و با وقفه های کوتاهی در مابین، مطالعه داشته باشید.

تقویت زبان آلمانی

۱۰ روش هوشمندانه برای تقویت زبان آلمانی

 

1- تغییر زبان رسانه های مورد استفاده خود به زبان آلمانی

 

همه رسانه های خود را به زبان آلمانی تغییر دهید، از جمله یوتیوب، نتفلیکس، موسیقی، مقالات خبری و هر چیز دیگری که به ذهن شما می‌رسد. با تغییر زبان رسانه های خود به آلمانی، این امکان را خواهید داشت که با کپشن، زیرنویس، دوبله صوتی و سایر ابزارهای موجود، زبان آلمانی را یاد بگیرید و در عین حال از لذت رسانه های آلمانی بهره مند شوید. این فعالیت چالش برانگیز و سرگرم کننده‌ای است که در زندگی روزانه شما می تواند جایگاه خود را پیدا کند.

 

تغییر تنظیمات زبان در یوتیوب و نتفلیکس بسیار ساده است. در تلفن همچنین با تغییر زبان دستگاه، می توانید به راحتی زبان آلمانی را تجربه کنید. در نتفلیکس، می توانید زبان آلمانی را به صورت زیرنویس یا دوبله تجربه کنید.

 

برای تغییر حساب های مختلف به زبان آلمانی، در یوتیوب و نتفلیکس می توانید به تنظیمات حساب کاربری خود بروید و زبان را به آلمانی تغییر دهید. در دستگاه های اپل و اندروید نیز با رفتن به تنظیمات و اضافه کردن زبان آلمانی به دستگاه، می توانید به راحتی از این زبان استفاده کنید.

 

سرگرمی یک قسمت مهم از زندگی ماست و با این کار، می توانید به راحتی از لذت رسانه های آلمانی بهره مند شوید و در عین حال، زبان جدیدی یاد بگیرید. اگر روشی برای مطالعه ی زبان آلمانی وجود دارد که از آن لذت می برید، حتماً آن را انتخاب کنید.

 

2- یادگیری زبان آلمانی با استفاده از برنامه FluentU

 

برای آموزش زبان آلمانی و همچنین غرق شدن در رسانه‌های آلمانی، می‌توانید از برنامه FluentU استفاده کنید. این برنامه فیلم‌های دنیای واقعی مانند موزیک ویدیوها، تیزر فیلم‌ها، اخبار و گفتگوهای الهام بخش را جمع‌آوری کرده و آنها را به دروس شخصی سازی شده تغییر می‌دهد. با استفاده از FluentU، از طریق فیلم‌هایی که آلمانی‌ها تماشا می‌کنند، می‌توانید این زبان را یاد بگیرید. زیرنویس تعاملی، این فیلم‌ها را برای زبان‌آموزان کاملاً قابل درک می‌کند.

 

در طول یک ویدئو، می‌توانید روی هر کلمه‌ای که می‌خواهید کلیک کنید تا فوراً تعریف و بخشی از جمله‌ی آن را ببینید و سپس آن را در جملات مثالی و ویدئوهای دیگر نیز ببینید. آنچه که یاد گرفته‌اید را با لیست لغات سفارشی سازی شده و مجموعه‌های فلش کارت تمرین کنید و سپس سطح دانش خود را با آزمون‌های سرگرم‌کننده بسنجید.

 

FluentU یک ابزار کمکی برای سیستمِ مطالعه‌ی روزمره‌ی شما است، زیرا به کمک رسانه‌های معتبر آلمانی واژگان آلمانی را به شما آموزش داده و آنها را تقویت می‌کند. حتماً با استفاده از نسخه‌ی رایگان این برنامه؛ آن را امتحان کنید – اگر روزانه از این برنامه استفاده کنید، مطمئناً در یادگیری خود پیشرفت چشمگیری را مشاهده خواهید کرد!

تقویت زبان آلمانی

3- استفاده از دروس آنلاین آلمانی

 

شما می‌توانید دروس آنلاین آلمانی را بخوانید تا مهارت زبانی خود را بهبود بخشید. این دروس ساختاری می‌توانند به شما کمک کنند تا به سرعت مهارت زبانی خود را تقویت کنید. خوشبختانه، بسیاری از این دروس آنلاین با یک کلیک در دسترس قرار می‌گیرند. شما می‌توانید این دروس را در وقت آزاد خود بخوانید. اگر شما یکی از افراد پرمشغله هستید، بهتر است فقط به یک موضوع تمرکز کنید و سعی نکنید چندین موضوع را همزمان یاد بگیرید. اگر وقت دارید، این منبع ارزشمند را از دست ندهید!

 

4- اقدامات گذشته، حال و آینده را در ذهن خود روایت کنید

 

هر روز در ذهنمان صدایی وجود دارد که به نظر می رسد همه کارهایی که انجام داده ایم یا باید انجام دهیم را روایت می کند. اما چرا به این مونولوگ ذهنی، ارزش مطالعاتی نمی دهیم؟ بهتر است کارهای گذشته، حال یا آینده ی خود را به زبان آلمانی در ذهن خود روایت کنیم. این یک روش عالی برای تمرین زمان افعال است.

 

5- استفاده از دیکشنری آلمانی

 

شما می توانید از دیکشنری آلمانی برای یادگیری کلمات جدید استفاده کنید. بعضی از کلمات آلمانی بسیار جذاب هستند و حتی برای اشیای ساده نیز می توانند استفاده شوند. در طول روز، اگر با یک کلمه آلمانی مواجه شدید و معنی آن را نمی دانید، به دیکشنری خود مراجعه کنید و عبارت مربوطه را پیدا کنید تا بعداً فراموش نکنید. این روش سرگرم کننده و سریع برای یادگیری واژگان جدید است و همچنین برنامه هایی مانند dict.cc (که در Google Play و Apple App Store موجود است) نیز می توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

تقویت زبان آلمانی

6- خاطراتتان را به آلمانی بنویسید

 

نوشتن خاطرات یک روش خوشایند برای ثبت رویدادهای روزانه است. اما اگر به زبان آلمانی نوشته شود، می تواند فرصتی عالی برای تمرین خواندن و نوشتن باشد. هیچ روزی مثل روز دیگری نیست، بنابراین هر اتفاقی باعث می شود تا شما بتوانید جملات جدیدی بنویسید. همچنین این کار فرصتی مناسب برای امتحان واژگان جدیدی که آن روز آموخته اید نیز هست. بهتر است از قلم و کاغذ استفاده کنید زیرا کامپیوتر ممکن است ترجمه یا کارهای دستوری که ترجیح می دهید خودتان انجام دهید را برایتان انجام دهد. همچنین یادداشت های دست نویس برای حفظ اطلاعات مفیدتر هستند.

 

7- گوش دادن به فایل های صوتی آلمانی

 

اگر زبان خارجی برای شما سخت به نظر برسد، این مشکل باقی خواهد ماند و ممکن است تسلط بر آن را سخت کند. حتی اگر چیزی را نفهمید، فقط گوش دادن به صدای آلمانی می‌تواند مهارت گوش دادن شما را تقویت کند. هر چه بتوانید به صداهای آلمانی گوش دهید، مثلاً یک مکالمه ضبط شده، کتاب صوتی، مونولوگ نوشتاری یا پادکست موضوعی خاص. حتی وقتی دارید کار دیگری را انجام می‌دهید، می‌توانید یک فایل صوتی آلمانی را باز کنید تا در پس زمینه پخش شود. این یک روش آسان برای قرار گرفتن در معرض زبان آلمانی در برنامه روزانه و عادت دادن گوش شما به این زبان است.

 

اما در انتخاب فایل‌های صوتی خود، هوشمند باشید. به جای نمایش رادیویی روی صحنه، به دنبال فایل‌های صوتی با سرعت کمتر مانند پادکست باشید یا به جای آهنگ رپ، یک تصنیف آلمانی را انتخاب کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی با محتوا هماهنگ شوید، حتی اگر در ابتدا تمرکز نداشته باشید، می‌توانید در حد چند کلمه با آن همراه شوید. نیاز نیست معنای هر چیزی که می‌شنوید را بفهمید، فقط اسامی و افعال اصلی را پیدا کنید.

 

به علاوه، زبان آلمانی به اسامی ترکیبی علاقه خاصی دارد، بنابراین اگر یکی از این کلمات را شنیدید، آن را یادداشت کنید و سعی کنید معنی آن را در حد توانایی خود به صورت تجزیه و تحلیل پیدا کنید. ترکیب کلمات کاملاً تحت اللفظی است، بنابراین آنها فرصتی عالی برای یادگیریِ همزمانِ چندین کلمه ی جدید هستند.

تقویت زبان آلمانی

8- با صدای بلند آلمانی صحبت کنید

 

یادگیری مهارت مکالمه، یکی از بخش های مهم در یادگیری زبان است که خودآموزان ممکن است به دلیل تنهایی در مطالعه زبان، آن را از دست بدهند. حتی اگر تنها هستید، سعی کنید کلمات آلمانی که بلد هستید یا در حال یادگیری آنها هستید را با صدای بلند تلفظ کنید و آن را با میکروفن ضبط کنید.

می توانید یک قطعه، صدای یک بومی آلمانی یا یک آهنگ آلمانی را تقلید کنید و آن را ضبط کنید. سپس به طور مرتب گوش دهید تا بفهمید کجا نقص دارید و چگونه می توانید بهبود پیدا کنید. با پیشرفت زبان آلمانی، شما قادر خواهید بود تفاوت های ظریف را در تلفظ درک کنید و تلفظ شیرین بومی آلمانی را به دست آورید که همه ما به دنبال آن هستیم.

 

9- شریک برای مکالمه ی آلمانی

 

برای بهبود زبان آلمانی خود، می‌توانید یک شریک برای مکالمه پیدا کنید. اگر خوش شانس باشید، ممکن است یک فرد آلمانی در اطراف شما باشد که علاقه‌مند به صحبت کردن با شما باشد. در غیر این صورت، شما می‌توانید به صورت آنلاین یک دوست برای خود پیدا کنید. برای شروع، می‌توانید از ربات‌های مکالمه استفاده کنید و با آن‌ها به صورت روزمره و معمولی صحبت کنید.

 

این روش مطالعه‌ی روزانه بسیار مؤثر است و باعث می‌شود که زبان آلمانی را به عنوان یک عادت روزانه در زندگی خود قرار دهید. برای شروع، هر روز چند دقیقه به صحبت کردن با دوستان آلمانی خود اختصاص دهید و با تمرین مهارت‌های نوشتاری و مکالمه‌ی خود کار کنید. همچنین بهتر است که برای مکالمات خود از موضوعات روزانه استفاده کنید تا به نحوی که شبیه فیلمنامه نشود.

تقویت زبان آلمانی

10- ساخت آزمون های آلمانی

 

شما می‌توانید آزمون‌ها و امتحانات شخصی خود را بسازید تا در ابتدا و یا پایان روز برای تست آموخته های خود از آنها استفاده کنید. نیازی به طولانی بودن این آزمون‌ها نیست، شما می‌توانید با خلاقیت و استفاده از مدل‌های چند گزینه‌ای، جای خالی، تطابق کلمه و تصویر و سایر روش‌ها، آزمون‌های خود را طراحی کنید. با چند سوال سریع به خودتان چالش بدهید و سعی کنید آزمون‌های جامعی برای بررسی اطلاعات جدید و قدیمی خود طراحی کنید و به خودتان جایزه بدهید.

 

با تبدیل مطالعه زبان آلمانی به یک کار روزانه، یادگیری این زبان بسیار آسان تر خواهد شد و با مرور مداوم، مهارت‌های شما از زنگ زدگی در امان خواهند بود. به یاد داشته باشید که مرور مداوم و استفاده مستمر از زبان آلمانی، کلید پیشرفت شما در این زبان است.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *