افزایش دایره واژگان زبان انگلیسی

7 روش برای افزایش دایره واژگان زبان انگلیسی 🇬🇧

یکی از روش‌های ساده‌تر برای بهبود مهارت نوشتن در زبان انگلیسی، افزایش دایره واژگان زبان انگلیسی شماست. زبان انگلیسی به عنوان یکی از حجیم‌ترین زبان‌های جهان شناخته می‌شود. این به این معناست که هر چقدر که شما کلمات بیشتری یاد بگیرید، همچنان کلمات جدید دیگری وجود خواهند داشت که می‌توانید به دایره لغات خود اضافه کنید.

 

هرچه شما به هر سبک نوشتاری (مثلا داستان، خبرنگاری، شعر و…) علاقه دارید، دایره واژگانی وسیع شما باعث بهبود نوشتار شما خواهد شد. به همین دلیل می‌توان گفت که هنگام یادگیری کلمات جدید زبان انگلیسی، بهبود مهارت نوشتن شما را نیز به همراه خواهد داشت.

جهت ثبت نام در کلاس های زبان انگلیسی مرکز زبان دیپلما کلیک کنید.

چرا دایره واژگان برای نویسندگان اهمیت دارد؟

 

همان‌طور که در مکالمه از دایره واژگان خود استفاده می‌کنید، دایره واژگانی که برای نوشتن استفاده می‌کنید نیز به شما کمک می‌کند تا همیشه کلمات زیادی در ذهن خود داشته باشید و در جای مناسب از آن‌ها استفاده کنید. با داشتن یک دایره واژگان قوی، متون دقیق و شیوا تر بنویسید و از استفاده از کلمات یکنواخت پرهیز کنید.

 

با داشتن دایره واژگان گسترده، می‌توانید بهترین کلمات را برای توصیف شرایط، احساسات و ایده‌های مختلف پیدا کنید. هدف نهایی از گسترش دایره واژگان این است که بتوانید از کلمات جدید در یک نوشته استفاده کنید و از آن‌ها به شکل درست و در جای درست استفاده کنید. با گسترش دایره واژگان، می‌توانید هم کلمات ساده و رایج و هم کلمات پیچیده و سنگین را با دقتی یکسان و به بهترین شکل در متن به کار بگیرید.

افزایش دایره واژگان زبان انگلیسی

هفت روش برای افزایش دایره واژگان زبان انگلیسی

 

بعد از پایان تحصیلات در مدرسه یا دانشگاه، بسیاری از ما به یادگیری کلمات جدید زبان انگلیسی توجه نمی‌کنیم. با این حال، برای یادگیری کلمات جدید زبان انگلیسی هرگز دیر نیست و ما می‌توانیم همیشه به آن‌ها علاقه‌مند شویم. در اینجا، هفت روش برای یادگیری راحت‌تر کلمات جدید زبان انگلیسی را برای شما توضیح می‌دهیم:

 

1. پیشنهاد می‌کنم یک برنامه مطالعاتی برای خودتان ایجاد کنید:

 

با خواندن متون مختلف، دایره واژگانتان را گسترش دهید. بهتر است این کار را با خواندن روزنامه‌ها، مقالات و رمان‌ها انجام دهید تا با کلمات در جملات و متن‌های واقعی آشنا شوید. این روش نه تنها به شما کمک می‌کند تا کلمات جدید یاد بگیرید، بلکه نحوه استفاده از آن‌ها در جملات و متون را نیز یاد خواهید گرفت.

 

2. استفاده از دیکشنری و فرهنگ لغات بسیار مفید و ارزشمند است:

 

این منابع می‌توانند به شما کمک کنند تا مترادف‌های مختلف را به خاطر بیاورید و در متن خود از آن‌ها استفاده کنید. همچنین، استفاده از یک دیکشنری کامل و پیشرفته، به شما کمک می‌کند تا علاوه بر مترادف‌ها، کلمات متضاد، ریشه واژگان و کلمات مرتبط با آن را نیز یاد بگیرید. این کار به شما در گسترش دایره واژگانتان کمک خواهد کرد.

افزایش دایره واژگان زبان انگلیسی

3. پیشنهاد می‌کنم بازی‌های کلمه‌ای را امتحان کنید:

 

این بازی‌ها شامل جدول سازی و رمزگشایی کلمات و هر بازی دیگری که کلمات در آن نقش اساسی دارند، می‌شوند. این روش جالب و سرگرم‌کننده‌ای برای تمرین واژگان قدیمی و یادگیری واژگان جدید زبان انگلیسی است. برای بهره‌گیری بهینه از این روش، پس از یادگیری کلمات جدید در هر بازی، آن‌ها را یادداشت کنید و سپس یادداشت‌های خود را بررسی کنید.

 

4. از فلش کارت استفاده کنید:

 

استفاده از فلش کارت ها یک روش سنتی و معتبر برای یادگیری لغات در زبان انگلیسی است. در دنیای دیجیتال امروز، بسیاری از برنامه های موبایلی موجودند که مانند کارت های حافظه عمل می کنند. یکی از آنها را انتخاب کنید و سعی کنید روزانه یک واژه جدید یاد بگیرید. همیشه می توانید تعداد واژگان روزانه خود را افزایش دهید، اما سعی کنید زیاده روی نکنید. یادگیری ده ها واژه در یک روز با استفاده از کارت های حافظه ممکن است کارآمد نباشد.

 

5. شما می‌توانید عضو سرویس “word of the day” شوید تا به صورت روزانه واژگان خود را گسترش دهید:

 

برخی از پلتفرم‌های اینترنتی، این سرویس را در قالب وب سایت، اپلیکیشن یا ایمیل ارائه می‌دهند. با عضویت در این سرویس، می‌توانید به روز با کلمات جدید بمانید و دایره واژگان خود را بهبود بخشید.

 

6. شما می توانید از رمزنگاری استفاده کنید تا کلمات را به خاطر بسپارید:

 

این روش خلاقانه برای به یاد سپردن کلمات زبان انگلیسی است، به خصوص برای کلماتی که دارای چند بخش هستند یا کلماتی که کمتر استفاده می شوند و به یاد سپردن آنها سخت است. رمزنگاری قواعد خاصی ندارد و هر فرد می تواند به شکل منحصر به فرد خودش اجرا کند. برای این کار باید به اجزای مختلف هر کلمه فکر کنید و آنها را با چیزی مرتبط کنید که به معنای آن کلمه اشاره دارد. با ایجاد این ارتباط، به یاد سپردن آن کلمه بسیار راحت تر خواهد بود.

افزایش دایره واژگان زبان انگلیسی

7. در مکالمات خود از واژگان جدید استفاده کنید تا با گسترش دایره واژگان خود، بتوانید بهتر ارتباط برقرار کنید:

 

بسیاری از افراد کلمات جدید را یاد می‌گیرند، اما نحوه استفاده صحیح آنها را نمی‌دانند. برای جلوگیری از این مشکل، سعی کنید کلمات جدیدی که یاد می‌گیرید را در مکالمات روزمره و موقعیت‌های ساده و روتین استفاده کنید. با تکرار این کار، مهارت شما در استفاده درست از کلمات جدید زبان انگلیسی پیشرفت خواهد کرد و شما می‌توانید در نوشتن متون جدی و ارزشمند و یا سخنرانی‌های رسمی و مهم، به درستی از کلمات متنوع و سطح بالا استفاده کنید.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *