فرهنگ آلمان

آشنایی کامل با فرهنگ آلمان 🇩🇪

فرهنگ آلمان

آلمان، کشوری با جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفر، از دیرباز تاکنون یک زمینه‌ی گسترده برای متنوع‌سازی آیین‌ها، آداب و رسوم، و سنت‌های متعدد است که همگی به هم پیوند داده‌اند تا روحیه‌ی غنی و ارزشمند ملی را تشکیل دهند. تاریخ بلند و پربار آلمان، این کشور را برای بیش از هزار سال در زمینه‌های تفکر، سیاست، و هنر، به رده‌ی برتر اروپا انتقال داده است.

 

این تاریخ بی‌نظیر، فرهنگی را شکل داده که در آن، ارزش‌های اصیل مسیحی با ادبیات، هنر، فلسفه، منطق، و البته عشق به آبجو و سوسیس، به طرز تناسبی زیبا ترکیب شده‌اند. در این مقاله، یک بررسی مفصل از فرهنگ آلمان ارائه شده است که نکات بسیار جالب و واقعی درباره‌ی ارزش‌ها، سبک زندگی، آداب و رسوم مردم آلمان را بیان می‌کند و به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل این ملت را درک کنید. پس با مرکز زبان دیپلما همراه باشید.

مردم آلمان، سنت‌ها و حقایق

 

مردم آلمان به عادلانه‌ای با کلیشه‌های خود مواجه می‌شوند. آن‌ها از زمان تعطیلات خود روی یک صندلی‌تاشو با حوله استفاده می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که وسایل حمل و نقل عمومی و همه چیز به موقع عمل می‌کنند. این موارد به‌عنوان نماد تعهد آن‌ها به برنامه‌ریزی دقیق و رعایت زمان در نظر گرفته می‌شوند. همچنین، جمعیت کشور آلمان به اندازه‌ای کمی بیشتر از این تعداد است.

فرهنگ آلمان

خصوصیات مردم آلمان چیست؟

 

درست است که بسیاری از آلمانی‌ها وقت‌شناسی را به عنوان یک اولویت مهم در نظر می‌گیرند. این باعث شده که قطارهای آلمان به صورت مداوم به موقع و بدون تأخیر کار کنند. مردم آلمان به صرفه‌جویی، منطقی بودن و احترام به حریم خصوصی یکدیگر علاقه دارند و به طور عمومی قوانین و ساختارهای اجتماعی را با احترام بیشتری نسبت به متوسط ​​محترم می‌کنند. این حس “نظم” در فرهنگ کاری آلمان به خوبی شناخته می‌شود.

 

همچنین، مردم آلمان به طور سنتی به مفاهیم خانواده و اجتماع اهمیت زیادی می‌دهند. این اهمیت به حدی ناشی از طبیعت متعهد به “پیروی از قانون” و حفظ نظم در جامعه است؛ اگر همه اعضای جامعه از قوانین پیروی کنند و وظایف خود را به درستی انجام دهند، محل زندگی برای تمام ساکنان بهتر و مطلوب‌تر خواهد بود. به همین دلیل، برخی از افراد می‌توانند در مورد بازیافت دقیق و صحیح و کاهش سر و صدای آخر شب بسیار جدی و دقیق باشند؛ آن‌ها این مسئله را به جدیت می‌گیرند.

رک بودن مردم آلمان

 

اگر از کشورهای ایالات متحده، انگلستان یا کشورهای آمریکای لاتین به آلمان سفر کنید، احتمالاً در ابتدا از “رو راست بودن” آلمانی‌ها تعجب خواهید کرد؛ اما باید بگویم که تقریباً همیشه، این حرکت به معنای توهین یا بی‌ادبی به شما نیست. بسیار زود با این خصلت فرهنگی که انسان را به راستگویی، صراحت و بی‌ریا بودن در ارتباط با یکدیگر ترغیب می‌کند و از سطحی نگری مودبانه جلوگیری می‌کند، احساس راحتی خواهید کرد.

خصوصیات مردم آلمان

فرهنگ آلمان چیست؟

 

فرهنگ و مردم آلمان، کشوری با تفکر متفکر، شعور شاعرانه و امروزه بازاری تاجرانه توصیف می‌شوند؛ و به حد زیادی همه آن‌ها افراد استدلالی و منطقی هستند. فرهنگ آلمان تعداد زیادی اشتراکات با کشورهای همسایه، به‌ویژه اتریش و سوئیس آلمانی زبان دارد.

 

نکته‌ی مهمی که باید درباره‌ی فرهنگ آلمان بدانید این است که مردم انتظار دارند نظم و ساختار کلی را رعایت کنند. اهمیت وقت‌شناسی نه فقط در مورد کار، بلکه در رویدادهای اجتماعی نیز بیان شده و از قوانینی که برای بهره‌وری بیشتر هر فردی که در این کشور زندگی می‌کند وجود دارد، پیروی می‌شود.

 

فرهنگ آلمان در طول هزاران سال شکل گرفته است. این کشور ابتدا به‌عنوان یک کشور بت‌پرست و سپس به مهمترین جایگاه امپراتوری مقدس روم دست یافت. همچنین، این کشور به عنوان مهد اصلاحات پروتستان نیز شناخته می‌شود. امروزه، مسیحیان، کاتولیک‌ها و مسلمانان در آلمان با هم در کنار هم زندگی می‌کنند و هم‌صحبتی را با آرامش و صلح تجربه می‌کنند.

فرهنگ آلمان به چه چیزی معروف است؟

 

برخی از ویژگی‌های اصلی فرهنگ آلمان که این کشور به‌وسیله‌ی آن‌ها معروف است، شامل وقت‌شناسی و نظم است که در اکثر زوایای جامعه آلمان به چشم می‌خورد. از دیدگاه یک بیننده، آبجوی خوب (و جشن اکتبرفست)، سوسیس لذیذ، گردش در طبیعت، موسیقی سنتی و محلی “Oom-Pah”، و مسافرت‌ها به عنوان یک بخش اساسی از هویت کشور به‌شمار می‌آیند.

 

با بررسی دقیق‌تر، می‌توانید صف‌های طولانی از غذاها، نوشیدنی‌ها، تاریخ و فعالیت‌های آزادی در وقت فراغت نیز ببینید که به‌عنوان جنبه‌های مهم فرهنگ آلمان شناخته می‌شوند؛ همچنین یک نکته‌ی جدی‌تر این است که آلمان به یک اقتصاد بزرگ و پایدار تبدیل شده است که به توسعه جهانی و حفظ صلح کمک می‌کند.

 

برای دستیابی سریع‌تر به اصول اولیه، به این لیست مختصر مراجعه کنید:

 

– زبان رسمی: آلمانی (بیشتر افراد آلمان آلمانی استاندارد یا Hochdeutsch را به‌عنوان “رسمی‌ترین” نسخه زبان می‌شناسند)

– جمعیت: ۸۲ میلیون نفر

– سرود ملی: Nationalhymne

فرهنگ آلمان

نمادهای فرهنگ آلمان

 

به‌عنوان یک کشور مسیحی تاریخی، بسیاری از نمادهای فرهنگی از اعتقادات مذهبی مشتق شده‌اند. این نمادها شامل علائم معتبری مانند صلیب و نمادهای غیر مستقیم مانند شکل بیسکوییت ترد (که به‌عنوان نماد تثلیث مقدس شناخته می‌شود) هستند. با وجود جمعیت قابل‌توجهی از مسلمانان، اکنون ماه و ستاره اسلام نیز به‌عنوان نمادی مهم در فرهنگ آلمان مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

نمادهای دیگر فرهنگ آلمان، شامل نام‌های مشهوری از هنر، سیاست و فلسفه مانند گوته، بتهوون، کلی، کانت و مارکس هستند (و احتمالاً دیوید هاسلهوف نیز در این لیست حضور دارد – کاملاً جدی). همچنین، نمادهای فرهنگ مدرن شامل پرچم آلمان و پرچم اتحادیه اروپا می‌شوند.

ارزش‌ها در آلمان

 

به‌طور کلی، مردم آلمان تمایل دارند ارزش‌های سنتی مسیحی را با نگرش‌های پیشرو، لیبرال و فراگیر ترکیب کنند. آلمان به‌عنوان یک جامعه مدرن و پیشرفته شناخته می‌شود و در زمینه‌های برابری جنسیتی، حقوق همجنسگرایان و مهاجرت، سیاست‌های پیشرفته‌ای اجرا می‌کند.

 

در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی مانند اجازه ورود بیشتر مهاجران به این کشور مورد تصویب قرار گرفته است و اکنون بیشتر مردم آلمان به بررسی مزایای یک جامعه چندفرهنگی و متنوع پرداخته‌اند.

 

۷۵٪ از جمعیت آلمان در شهرها زندگی می‌کنند و در این مناطق شهری می‌توانید نگرش‌های آزادتری نسبت به همجنس‌گرایی، برابری جنسیتی و پناهندگان بیابید.

مردم آلمان به طور سنتی دارای ارزش‌های خانوادگی قوی هستند و حتی امروزه هم می‌توان چند نسل از خانواده‌ها را که همه در یک روستا، شهر یا نزدیکی آن زندگی می‌کنند، یافت؛ حتی در شهرهای بزرگتر و پرجمعیت مانند برلین نیز این موضوع عادی نیست.

فرهنگ آلمان

آنها اغلب با یکدیگر دیدار می‌کنند، با هم جشن می‌گیرند و یا با هم تعطیلات می‌روند. به طور کلی، آلمانی‌ها کاملاً همسایه‌دوست و مهربان هستند و با آشنا شدن با همسایگان‌شان و ایجاد احساس اجتماع، در تعاملات با همسایه‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ و این البته فقط در شهرهای کوچکتر نیست.

آلمان در طول دهه‌ها تعهد خود را نسبت به انرژی‌های تجدیدپذیر و حفاظت از محیط‌زیست نشان داده است. به‌مدت زمان زیادی است که در بین پیشگامان فناوری جدید، از اولین کشورها برای مبارزه با سوخت‌های فسیلی، کاهش انتشار گاز کربنیک و کنترل آلودگی بوده است و سیستم بازیافت زباله‌های آن یکی از کامل‌ترین سیستم‌های موجود در جهان به‌شمار می‌آید. این به‌راستی باید به‌عنوان یکی از ارزش‌های چشمگیر کشور تحسین شود.

 

هنگامی که از مدرسه و کار صحبت می‌شود، به‌نظر می‌رسد که این موضوع در وجود بیشتر مردم آلمان جذور دوانده است که آنها باید وظیفه‌شناس و کوشا باشند؛ احتمالاً به همین دلیل است که این کشور می‌تواند از پیشرفت اقتصادی چشمگیر و یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان بهره‌مند باشد.

سطل زباله

 

اولین موردی که باید در زمان نقل مکان به آپارتمان جدید خود در آلمان به آن توجه کنید، سطل‌های زباله هستند. باید یاد بگیرید چگونه زباله‌های خود را در خانه تفکیک کنید و کدام رنگ سطل آشغال را باید در بیرون قرار دهید. این یک مسئله بسیار مهم است که با انجام درست آن مطمئن می‌شویم که همه چیز به درستی قابل بازیافت است!

فرهنگ آلمان چیست

سبک زندگی آلمانی

 

بیشتر افراد آلمانی، نه فقط برای کار، زندگی می‌کنند و نه برای گذراندن زندگی، فقط کار. اما بسیاری از آلمانی‌ها می‌دانند که می‌توانند همزمان از این دو لذت ببرند (سایر مردم دنیا احتمالاً بهتر است به این نکته توجه کنند). متوسط هفته‌کاری در آلمان حدود ۳۵-۴۰ ساعت است که یکی از کمترین هفته‌کاری‌ها در اروپا است. بهره‌وری کاری بالاست و این در حالی است که بیشتر آلمانی‌ها به انجام یک شغل خوب در محل کار افتخار می‌کنند؛ و وقتی در محل کار حضور ندارند، در یک سری فعالیت‌ها برای اوقات فراغت و سرگرمی شرکت می‌کنند.

بازی‌های تخته‌ای

 

آلمان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بازی‌های رومیزی در جهان است و همچنین مخترع بسیاری از بزرگترین نام‌ها در قلمرو معروف به Eurogames (بازی‌های رومیزی مبتنی بر استراتژی) می‌باشد. بازی‌های رومیزی اختراع شده توسط آلمان همچنین شامل Carcassonne، The Settlers of Catan و Ticket to Ride است. اگرچه نسخه‌های آلمانی اکثر بازی‌های محبوب مانند Trivial Pursuit، Monopoly و Cluedo را نیز در فروشگاه‌های بازی محلی می‌توانید ببینید.

مسافرت رفتن

 

بسیاری از آلمانی‌ها علاقه زیادی به سفرهای بین‌المللی دارند و تعطیلات خارجی بخش مهمی از سبک زندگی آن‌ها را تشکیل می‌دهد. در حقیقت، آلمان بیش از هر کشور دیگر در اروپا برای سرانه‌ی مسافرت‌های بین‌المللی هزینه می‌کند. بزرگترین مقصد تعطیلات برای آلمانی‌ها ایتالیا، اسپانیا و اتریش است؛ اما به لطف این کشور که ۹ مرز زمینی با دیگر کشورها دارد، گذراندن یک سفر اروپایی از آلمان واقعاً آسان است.

ورزش

 

ورزش یکی از عناصر جدایی‌ناپذیر جامعه آلمان، هم از نظر مشارکت کردن و هم از نظر تماشا، است. یک سوم کل ساکنان کشور آلمان در یک باشگاه یا سازمان ورزشی عضو هستند و صدها هزار نفر هر هفته بازی‌های فوتبال، هاکی روی یخ و هندبال را تماشا می‌کنند.

باغبانی

 

با حضور سه چهارم از کل آلمانی‌ها در شهرها، باغبانی شهری در این کشور بسیار محبوب شده است. حتی کسانی که در آپارتمان‌های بلند ساکن هستند نیز راهی پیدا می‌کنند که به آپارتمان خود سرسبزی و گیاه اضافه کنند. بسیاری از آلمانی‌ها قطعه‌ای برای خود در یک باغ مشترک (شبیه به یک قطعه زمین اجاره‌ای در انگلیسی) که در آلمان به عنوان Schrebergarten شناخته می‌شود، دارند که ساکنان شهر در تعطیلات یا آخر هفته‌ها به آنجا سفر می‌کنند.

غذا و نوشیدنی

 

فرهنگ غذایی آلمان حول تهیه‌ی وعده‌های غذایی دلچسب می‌چرخد. گوشت در آلمان بسیار محبوب است و به طور معمول در بیشتر وعده‌های غذایی، همراه با نان و سیب زمینی صرف می‌شود. آشپزی آلمانی شامل غذاهای ملی مانند رولادن، رشته‌فرنگی آلمانی (Spätzle) و شنیتسل است.

 

به صورت روزمره، یک صبحانه گرم و پخته، یک ناهار پخته‌شده و یک شام بر پایه‌ی نان، ژامبون، پنیر و ترشی را می‌توان به طور معمول در نظر گرفت. بیرون غذا خوردن در این کشور بسیار محبوب است و همه روستاها و شهرهای مختلف میزبانی برای فست‌فود فروشی‌ها، نانوایی‌ها (به معنای آلمانی یا ترکی)، فروشگاه‌های اغذیه‌فروشی و رستوران‌های عالی و بین‌المللی آلمانی و همچنین (به طور فزاینده در شهرهای بزرگ) بازارهای غذایی، پاپ‌آپ‌ها و غذاهای خیابانی هستند.

ماشین ها

 

به عنوان کشوری که مخترع ماشین و موتور مدرن است و محل ساخت آئودی، فولکس‌واگن، پورشه، مرسدس بنز و ب‌ام‌و می‌باشد، جای تعجب نیست که آلمانی‌ها به وسایل نقلیه‌ی موتوری خود بسیار افتخار می‌کنند. اغلب مردم آلمان رانندگی کردن را به عنوان یک سرگرمی آرامش‌بخش انجام می‌دهند تا به عنوان وسیله‌ی نقلیه برای انتقال از نقطه A به B؛ و به علت نبودن محدودیتی در سرعت ملی در اتوبان‌ها و همچنین برخورداری از مسیرهای شبکه‌ای فوق‌العاده، شما در اکثر موارد می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان از مقصد A به مبدأ B برسید.

طرفداران ماشین

 

علاقه‌مندان به اتومبیل در آلمان می‌توانند از موزه BMW Welt & Museum در مونیخ، موزه پورشه یا مرسدس بنز در اشتوتگارت، کارخانه “Volkswagen’s Gläserne Manufaktur” (کارخانه شفاف) در درسدن و بسیاری دیگر در سراسر کشور لذت ببرند.

فرهنگ آلمان

آداب و رسوم آلمان

 

آلمان دارای تعداد زیادی آداب و رسوم تاریخی و سنتی است. همچنین، بعضی از آداب و رسوم مدرن نیز پس از جنگ به وجود آمده‌اند.

 

به عنوان یک کشور مسیحی، آلمان دارای سنت‌های پروتستان و کاتولیک زیادی است که در طول سال مشاهده و جشن گرفته می‌شوند. سنت‌های معاصر آلمان شامل “Kaffee und Kuchen” یا چای بعد از ظهر است، که در این زمان خانواده‌ها و دوستان برای قهوه و کیک دور هم جمع می‌شوند. جشنواره سالانه آبجو مونیخ که به نام Oktoberfest شناخته می‌شود، نیز یکی از سنت‌های برجسته است.

سنت‌ها و تعطیلات

 

اگر قصد سفر به آلمان را دارید، آشنایی با سنت‌ها و تعطیلات آن ارزشمند است؛ زیرا با این آگاهی، می‌توانید زمان تعطیلی مغازه‌ها، روزهای تعطیل در محل کار/مدرسه و نیازهای فرزندانتان در روزهای خاص را مدیریت کنید. اطلاع از برنامه‌های تعطیلات و آداب و رسوم آلمان به جلوگیری از استرس‌های دقیقه‌های آخر کمک می‌کند.

لباس‌های سنتی

 

لباس‌های سنتی آلمان، شامل لباس لدرهوسن می‌شود که در جهان شهرت دارد. این لباس در گذشته توسط مردان روستایی و کشاورزان به صورت سنتی پوشیده می‌شد. این لباس شامل شلواری تنگ تا زانو و بندهاست که با یک پیراهن آستین کوتاه همراه می‌شود. لباس لدرهوسن به عنوان یک سنت باواریایی و تیرولیایی درآلمان شناخته می‌شود.

 

برای زنان، لباس‌های سنتی آلمان شامل دریندل است که از جلیقه، پیش‌بند و دامن بلند تشکیل شده است. پیراهن زیر آن معمولاً با یقه باز و آستین‌های پف دار کوتاه است. امروزه این لباس‌ها دیگر در بین کارگران مزرعه مشاهده نمی‌شوند، بلکه توسط پرسنل و مهمانان در جشنواره‌های آبجو استفاده می‌شود.

سخن آخر

 

جهت ثبت نام در کلاس های زبان آلمانی، مرکز زبان دیپلما کلیک کنید.

فرهنگ آلمان

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *