بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی دانشگاه آلمان 🇩🇪

بورسیه تحصیلی آلمان به همراه معرفی دانشگاه های برتر

 

بورسه تحصیلی آلمان، به عنوان محبوب‌ترین هدف برای دانشجویان بین‌المللی غیرانگلیسی‌زبان محسوب می‌شود و یکی از بهترین گزینه‌هاست که بیش از ۳۸۰ دانشگاه با بیش از ۱۷۰۰۰ برنامه تحصیلی را پذیرای دانشجویان می‌شود. این انتخاب محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است و به عنوان سومین مقصد پرطرفدار در سطح جهان پس از انگلستان و ایالات متحده شناخته می‌شود. تعداد زیادی از دانشجویان خارجی، کنونیا حدود ۳۵۷،۰۰۰ نفر در آلمان تحصیل می‌کنند.

چرا بهتر است در آلمان تحصیل کنیم؟

 

آلمان بسته به انتخاب محل تحصیل، طیف گسترده ای از تجربیات را به جامعه دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. دلیل اصلی انتخاب آلمان برای تحصیل، شهریه رایگان است! یکی از سیاست‌های کلیدی دولت آلمان در حوزه تحصیلات عالی، ارائه شهریه رایگان به دانشجویان محلی و بین‌المللی است. اکثر دانشگاه‌های آلمان (نه همگی) بدون هزینه شهریه است.

 

تعداد کمی از دانشگاه ها خصوصی هستند که هزینه دریافت می کنند. در سال ۲۰۱۷/۱۸، فقط ۱۹ دانشگاه خصوصی و ۹۳ دانشگاه علمی کاربردی خصوصی این هزینه‌ها را دریافت کرده‌اند که در مجموع کمتر از ۱۰ درصد از دانشگاه‌های آلمان را تشکیل می‌دهند.

 

اگرچه برخی از دانشجویان بین‌المللی ترجیح می‌دهند با بورسیه‌های تحصیلی آلمان در دانشگاه‌های خصوصی شرکت کنند، اما دانشگاه‌های دولتی بدون هزینه شهریه همچنان بهترین گزینه‌ها هستند.

 

آموزش و یادگیری در آلمان نیز به دلیل مدرنیته و پیشرفت‌های مداوم، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این کشور با به‌روزترین و مؤثرترین رویکردهای آموزش و تحقیقاتی که به طور مداوم اجرا می‌شوند، شهرت دارد. بسیاری از دانشمندان برجسته، از جمله انیشتین و پلانک و… به عنوان “سرزمین شاعران و اندیشمندان”، از طریق سیستم آموزش عالی آلمان وارد صحنه علمی شدند.

 

از طرفی، کارفرمایان نیز به دلیل تجربه‌ی بسیار خوبی که دانشجویان در مؤسسات آلمانی کسب می‌کنند، به رویکرد با کیفیت بالا در آموزش و تحقیق توجه می‌کنند و آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استخدام تبدیل می‌کنند.

 

” در صورت تمایل برای ثبت نام در کلاس های آلمانی مرکز زبان دیپلما با ما تماس بگیرید. “

 

بورسیه تحصیلی آلمان

مقایسه تحصیل در آلمان با دیگر کشورها

 

بزرگترین تفاوت، همانطور که در بالا ذکر شد، شهریه‌های موجود برای دانشجویان بین‌المللی در آلمان است. در ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا، دانشجویان بین‌المللی انتظار دارند که هر سال بین ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار شهریه بپردازند.

 

جدای از بورسیه‌های تحصیلی آلمان، تحصیل در آلمان کمترین پرداخت هزینه را ارائه می‌دهد که در نهایت میزان بدهی دانشجویان فارغ‌التحصیل در پایان تحصیل را کاهش می‌دهد.

دانشگاه‌های برتر آلمان

 

مؤسسات آلمانی در بین نخبگان آموزش عالی شناخته شده‌اند. شهرهای بزرگ آلمان، مانند فرانکفورت، هامبورگ، برلین و کلن، میزبان چندین مؤسسه هستند که حداقل یکی از آنها در ردیف بهترین‌های جهان قرار دارد.

 

آلمان برخی از معتبرترین مؤسسات آموزش عالی در کل اروپای غربی را در خود جای داده است که هم شامل مؤسسات سنتی قدیمی و هم مؤسسات فنی تازه تاسیس می‌باشد.

 

در مجموع، 30 مؤسسه آموزش عالی آلمان به عنوان بهترین‌های جهان شناخته شده‌اند و در رده‌بندی 500 دانشگاه برتر QS World Rankings 2019 قرار دارند.

۵ دانشگاه برتر آلمان

 

اگرچه در سراسر این کشور دانشگاه‌های بسیار معتبری وجود دارد، اینجا خلاصه‌ای از 5 دانشگاه آلمانی با بالاترین رتبه در QS World University Rankings 2019 آورده شده است.

 

دانشگاه LMU مونیخ – LMU of Munich

 

دانشگاه Ludwig Maximilian University of Munich یک دانشگاه دولتی است که در سال 1472 تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان محسوب می‌شود. این دانشگاه در 42 دوره از جوایز نوبل برنده شده است و به عنوان یک مؤسسه برتر در حوزه آموزش عالی و تحقیقات شناخته می‌شود. دانشجویان بین‌المللی حدود 13 درصد از جمعیت دانشجویان را تشکیل می‌دهند و این دانشگاه دومین دانشگاه با بیشترین تعداد دانشجو در آلمان است.

 

دانشگاه فنی مونیخ – Technische Universität München

 

دومین دانشگاه دولتی مونیخ، Technische Universität München، به حوزه علم و فناوری اختصاص دارد. این دانشگاه سه بخش مختلف با بیش از 170 دوره درسی در حوزه‌های مهندسی، علوم، و فناوری را ارائه می‌دهد. از سال ۱۹۲۷ تاکنون، 13 جایزه نوبل به شرکت‌های وابسته به دانشگاه اهدا شده است. تعداد بیش از ۳۹،۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و تقریباً ۹،۰۰۰ نفر از آنها دانشجویان خارجی هستند.

 

دانشگاه هایدلبرگ – Heidelberg University

 

Heidelberg University که قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان است، بیش از ۳۰،۰۰۰ دانشجو را در خود می‌پذیرد. این دانشگاه تحقیقاتی عمومی در شهر هایدلبرگ واقع شده است، یکی از زیباترین شهرهای آلمان که یک مقصد گردشگری محبوب است. دانشجویان بین‌المللی از ۱۳۰ کشور مختلف، ۲۰٪ از جمعیت دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

 

بورسیه تحصیلی آلمان

دانشگاه هومبولت برلین – Humboldt University of Berlin

 

دانشگاه هومبولت برلین، یک دانشگاه دولتی در پایتخت آلمان است و به عنوان یک مؤسسه بسیار معتبر و مورد توجه، به ویژه در زمینه‌های هنر و علوم انسانی شناخته می‌شود. این دانشگاه دارای کتابخانه‌ای با بیش از 6.5 میلیون کتاب است. تعداد حدود 33،000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که 16٪ از آنها دانشجویان بین‌المللی هستند.

 

دانشگاه فرایبورگ – University of Freiburg

 

University of Freiburg، پنجمین دانشگاه با سابقه در آلمان، نیز یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است. تعداد تقریبی 25،000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و 16٪ از آنها دانشجویان خارجی از 120 کشور مختلف هستند.

 

این دانشگاه به دلیل محیط کوهستانی خود، که به دلیل فعالیت‌های در دسترس برای دانشجویان بسیار مناسب است، مشهور است. از سوابق ارزشمند این دانشگاه، اعضای برنده‌ی ۱۹ جایزه نوبل و ۱۵ نفر از کارکنان برنده‌ی بالاترین جایزه تحقیقات آلمان نیز از جمله موارد برجسته است.

بورسیه تحصیلی آلمان

دانشگاه هایی که بورسیه تحصیلی آلمان ارائه می‌دهند

 

تقریباً همه دانشگاه‌های دولتی آلمان تحصیلات رایگان را با هزینه ترم حدود ۲۰۰ یورو ارائه می‌دهند، اما برخی از دانشگاه‌ها به جای آن، بورسیه تحصیلات آلمان را ارائه می‌دهند.

 

دانشگاه RWTH آخن – RWTH Aachen University

 

این دانشگاه فرصت‌های مالی برای دانشجویان بین‌المللی و داخلی دارد.

 

دانشگاه هامبورگ – University of Hamburg

 

به کلیه دانشجویان برجسته بین‌المللی از هر سطح و دوره‌ای که حداقل ۲ ترم در برنامه‌ خود ثبت‌نام کرده‌اند، بورس تحصیلی ارائه می‌دهد.

 

دانشگاه اولم – University of Ulm

 

برای دانشجویان بین‌المللی نزدیک به فارغ‌التحصیلی، بورس تحصیلی مبتنی بر نیاز ارائه می‌شود. بودجه صرفاً برای یک ترم ارائه می‌شود.

 

دانشگاه علمی کاربردی هامبورگ

 

این دانشگاه نیز بورس تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی برای همه موارد به استثنای طراحی، بهداشت عمومی و مدیریت عمومی (ثبت‌نام شده در دوره کارشناسی ارشد) ارائه می‌دهد.

 

دانشگاه هایدلبرگ

 

دانشگاه هایدلبرگ انواع بورس‌های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند، از جمله بورس تحصیلی امیرانا که برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه برای تحصیل در رشته‌های پزشکی یا دندانپزشکی در این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

هزینه تحصیل در آلمان

 

همانطور که ذکر شد، هزینه تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی آلمان در مقطع کارشناسی به طور کامل رایگان است. البته این موضوع در مورد دانشگاه‌های منطقه بادن-وورتمبرگ کاملاً مستثنی است و دانشجویان موظف به پرداخت سالیانه ۳۰۰۰ یورو به عنوان شهریه می‌باشند. این موضوع، به استثنای پناهندگان و دانشجویان دکترا، برای دانشجویان در سایر دانشگاه‌های مثل اشتوتگارت، فرایبورگ، هوهنهایم، هایدلبرگ و اولم نیز صادق است. همچنین معافیت‌های مربوط به پرداخت هزینه برای بسیاری از دانشجویان کشورهای عضو اراسموس، افرادی که از اقامت دائمی در اتحادیه اروپا برخوردار هستند و سایر دانشجویان با مدرک ورودی HE آلمان نیز اعمال می‌شود.

 

علی رغم اینکه دانشگاه‌ها بدون شهریه هستند، کلیه دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه‌هایی برای تامین هزینه‌های مانند ثبت‌نام، مدیریت و پشتیبانی دانشجویان هستند. این هزینه در برخی موسسات متفاوت خواهد بود، اما به طور معمول در حدود ۳۵۰ یورو قرار دارد.

 

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد گاهی نیاز به پرداخت شهریه دارند. هزینه‌هایی برای دانشجویان “نامتوالی” تلقی می‌شود، بدین معنی که دانشجو در سال‌های اخیر لیسانس خود را در دانشگاه آلمان به پایان نرسانده است.

 

اگر برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به پرداخت شهریه است، این هزینه برای هر سال تحصیلی حداکثر ۲۰۰۰۰ یورو هزینه دارد. دانشجویانی که مستقیماً از مقطع کارشناسی که در آلمان به اتمام رسیده است، به برنامه‌های کارشناسی ارشد وارد می‌شوند شهریه کم یا بدون هزینه‌ای را می‌پردازند.

بورسیه تحصیلی آلمان

هزینه‌های زندگی در آلمان

 

اقامتگاه‌های دانشجویی در آلمان یک گزینه مناسب برای مسکن ارزان هستند، اما تقاضای آن‌ها بسیار کم است. آپارتمان‌های مشترک، امکانات عمومی، کافی‌شاپ، امکانات خشکشویی و نگهداری دوچرخه از جمله گزینه‌های خوب برای دانشجویان می‌باشند. هزینه اجاره در هر ماه بین ۲۱۰ تا ۳۶۰ یورو متغیر است، بسته به اینکه آیا شما به تنهایی زندگی می‌کنید یا همراهی در زندگی یا در دانشگاه خود دارید.

 

علاوه بر اجاره، دانشجویان نیز نیاز به بودجه‌ای برای مواد غذایی، قبوض آب و برق و فعالیت‌های اجتماعی دارند. هنگام تحصیل در آلمان، توصیه می‌شود حدود ۸۵۰ یورو در هر ماه را در نظر بگیرید. اگرچه اگر در یکی از شهرهای بزرگتر مانند مونیخ زندگی می‌کنید، باید این مبلغ را افزایش دهید. برای مثال، هزینه اجاره آپارتمان در برلین حدود ۴۳۰ یورو در ماه است، در حالیکه در مونیخ، یکی از شهرهای گران قیمت آلمان، اجاره بها به ۶۶۵ یورو در ماه نزدیک می‌شود.

 

ویزای دانشجویی تحصیل در آلمان

 

برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، کشورهای استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، کره جنوبی، نیوزیلند، سوئیس یا ایالات متحده، نیازی به ویزا ندارند، اما باید اجازه اقامت بگیرند.

 

مراحل دریافت ویزا به شرح زیر است (ویزای شینگن برای ۳ ماه تحصیل و ویزای ملی برای بیش از ۳ ماه تحصیل):

 

1. ابتدا باید برای درخواست ویزا اقدام کنید. این مرحله شامل مراجعه به سفارت آلمان می‌شود.

 

2. برای اجازه اقامت، ابتدا باید در اداره ثبت اسکان ثبت‌نام کنید، بیمه‌نامه درمانی داشته باشید و نشان دهید که تقریباً درآمد سالیانه ۸۷۰۰ یورو (برای هزینه‌های زندگی) دارید. همچنین باید گذرنامه خود را با ویزا (در صورت لزوم) و قرارداد اجاره‌نشینی ارائه دهید.

 

3. در ادامه، مدارک مشابه مجوز اقامت را ارائه کنید. همچنین ممکن است از شما سوابق کیفری و گواهی پزشکی خواسته شود.

 

4. همه دانشجویان باید مهارت‌های لازم در زبان آموزشی دوره کارشناسی خود را ثابت کنند.

دانشگاه‌های برتر آلمان

انواع بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان

 

بورسیه تحصیلی آلمان یکی از الگوهای اصلی در تحصیل در خارج از کشور است که هدف آن کمک به دانشجویان است. در این متن، به معرفی مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی آلمان می‌پردازیم.

 

بورسیه تحصیلی آلمان DAAD

 

سازمان دانشگاهی DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst) یکی از محبوب‌ترین موسسات آکادمیک برای دانشجویان بین‌المللی است که از سال ۱۹۲۵ در هایدلبرگ تأسیس شده است و خدمات و پشتیبانی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. این سازمان در سراسر جهان بزرگترین ارائه‌دهنده بورسیه‌های این نوع است.

 

برنامه بورسیه تحصیلی DAAD، مهمترین سازمان دانشگاهی است که با سرمایه ۵۲۲ میلیون یورو، به بیش از ۱۴۰،۰۰۰ دانشمند حمایت و پشتیبانی می‌کند. این بورسیه تحصیلی توسط ۳۶۵ عضو از موسسات DAAD ارائه می‌شود و رشته‌های متنوعی از جمله مهندسی شیمی، زبان‌شناسی و عملکرد موسیقی را پوشش می‌دهد.

 

بورس‌های DAAD عمدتاً برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در سطح بالاتر ارائه می‌شوند و در مقاطع لیسانس و دیگر مدارک، امکان دریافت بورسیه محدودتر است.

 

چگونه می‌توانم بورس تحصیلی آلمان DAAD را دریافت کنم؟

 

برای واجد شرایط شدن برای بورس تحصیلی DAAD نیاز به چیزهای بسیار پیچیده نیست. متقاضیان برای تأمین بودجه DAAD باید دارای مدرک کارشناسی باشند یا مدارک مربوط به آخرین سال تحصیل خود را داشته باشند. در اینجا، محدودیت سنی وجود ندارد ولی زمان زیادی بین اتمام دوره لیسانس و دریافت کمک هزینه DAAD ممکن است طول بکشد.

 

همچنین، افرادی که پیش‌تر در آلمان اقامت داشته‌اند نیز می‌توانند درخواست دهند، با این شرط که کمتر از ۱۵ ماه اقامت در آلمان داشته باشند. البته ممکن است نیاز به مهارت‌های زبانی باشد، اما عموماً سطح مناسب زبان انگلیسی برای اکثر دروس کافی است. شرایط مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد، بنابراین اسناد مرتبط با هر کمک هزینه را دقیق بررسی کنید.

 

کسب اطلاعات در این زمینه بسیار آسان است. کافی است به سایت DAAD مراجعه کنید و از قسمت جستجوی آن استفاده کنید.

 

بورسیه تحصیلی آلمان

چه زمانی باید برای بورسیه‌های DAAD اقدام کنم؟

 

با کمک هزینه‌های تحصیلی، بهتر است زودتر اقدام کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. بورسیه تحصیلی آلمان DAAD نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما برخی از تاریخ‌های مهم را نیز باید به یاد داشته باشید.

 

زمان درخواست بورسیه تحصیلی DAAD:

 

در آلمان، دوره درخواست برای ترم زمستانی سال تحصیلی بعدی در ماه مه آغاز می‌شود و در تاریخ ۱۵ ژوئیه به پایان می‌رسد. همچنین، برنامه‌های ترم تابستانی نیز وجود دارند که از آوریل آغاز می‌شوند. در این حالت، درخواست‌ها باید از اوایل دسامبر تا ۱۵ ژانویه ارسال شوند.

 

 بورسیه تحصیلی اراسموس پلاس:

 

اراسموس پلاس یک طرح اعطای کمک هزینه در سراسر اتحادیه اروپا است که توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا تأمین می‌شود. این برنامه بودجه‌ای را برای دوره‌های مبادله یک ساله دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های آلمان فراهم می‌کند.

 

اراسموس که در سال ۱۹۸۷ ایجاد شد، به بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز در رسیدن به اهداف علمی خود کمک کرده است و در طول راه گسترش یافته و در سال ۲۰۱۴ به “اراسموس +” تبدیل شده است.

 

این سازمان پیشرفته در حال حاضر سیستم‌های یادگیری جوانان، دانش‌آموزان و مادام‌العمر و همچنین محوطه‌های کاری مرتبط با صنعت را گرد هم آورده و دامنه امکانات دریافت‌کنندگان را بسیار گسترش داده است.

 

بورسیه تحصیلی آلمان

چگونه می‌توان برای تحصیل در آلمان بورسیه تحصیلی گرفت؟

 

اراسموس + طیف گسترده‌ای از بورسیه‌های تحصیلی را در آلمان ارائه می‌دهد، اما برای همه در دسترس نیست.

 

برای مبتدیان، شما باید در یک موسسه آموزش عالی تحصیل کنید. علاوه بر این، هر دو مؤسسه درگیر (دانشگاه و کالج شما در آلمان) باید تاییدیه اراسموس برای آموزش عالی را امضا کرده باشند.

 

برای دانشجویان اتحادیه اروپا، شرایط چندان سخت‌گیرانه نیستند و اکثر دانشگاه‌های بزرگ در طرح اراسموس شرکت می‌کنند. با کمک هزینه‌های ثبت‌نام، مسافرت و هزینه‌های اساسی زندگی، از جمله مخارجی است که ارزش تجربه را دارد.

 

طریقه واجد شرایط بودن برای اراسموس

 

برای اطلاع از اینکه آیا واجد شرایط بورسیه اراسموس + هستید یا خیر، برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت اتحادیه اروپا بروید.

 

سایر بورسیه‌های تحصیلی آلمانی

 

کمک هزینه تحصیلی آلمان

 

این یک بورس تحصیلی عالی دیگر برای دانشجویان بین المللی در آلمان است. هدف آن ارتقاء دانشجویان با استعداد و متعهد در دانشگاه‌های معتبر دولتی آلمان است. علاوه بر نمرات خوب، کمک هزینه تحصیلی دویچلند همچنین شامل تعهد اجتماعی و دستاوردهای شخصی خاص، مانند عبور موفقیت‌آمیز از موانع موجود در پروسه آموزشی خود، فرد است.

 

اراسموس موندوس

 

اراسموس بورس تحصیلی دیگری است که ارزش درخواست را دارد زیرا بزرگترین ارائه‌دهنده بورس تحصیلی برای تحصیل در اتحادیه اروپا است. این کمیسیون با حمایت مالی کمیسیون اروپا، دانشجویان بین‌المللی را برای تحصیل در اروپا تأمین می‌کند. این کمک هزینه‌های زندگی هنگام شرکت در یک برنامه تبادل برای تحصیل در اروپا را تأمین می‌کند.

 

بورسیه تحصیلی بین‌المللی فوق‌دکتری انیشتین

 

بورسیه تحصیلی بین‌المللی فوق‌دکتری انیشتین، یک بورسیه است که توسط بنیاد انیشتین برای تحقیقات پس از دکتری در یک دانشگاه در برلین، حمایت مالی می‌شود.

 

فلوشیپ تحقیقاتی هومبولت

 

بورسیه تحصیلی آلمان هومبولت، منحصراً برای دانشمندان و پژوهشگران از هر رشته تخصصی و ملیتی است.

 

بورسیه‌های Kofi Annan MBA

 

این بورسیه تحصیلی برای حداکثر پنج دانشجوی بین‌المللی از کشورهای در حال توسعه است، که برای تحصیل در MBA تمام‌وقت و یک‌ساله به دانشکده مدیریت و فناوری اروپا در برلین می‌پردازند.

 

دانشگاه‌های برتر آلمان

بورسیه تحصیلی KAAD

 

بورسیه KAAD برای دانشجویان بین‌المللی از کشورهای در حال توسعه (آفریقا، آسیا، شرق میانه و امریکا لاتین) برای مطالعه در دانشگاه‌های آلمان در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا است. داوطلبان باید مهارت زبان آلمانی داشته باشند و از فرقه‌های کاتولیک-مسیحی نیز باشند.

 

ماری کوری

 

این بورس تحصیلی پس از دکترا را برای دانشجویان بین‌المللی از کشورهای در حال توسعه که مایل به تحصیل در آلمان هستند، ارائه می‌دهد و بودجه آن توسط کمیسیون اروپا تأمین می‌شود.

 

بورسیه‌های هاینریش بول برای دانشجویان بین‌المللی

 

این بورس‌ها برای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد در موسسات معتبر در دسترس است.

 

بورسیه‌های علوم کرت هانسن

 

این بورسیه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی که با هدف پرورش و آموزش مربیان علوم وارد شده‌اند، در دسترس است.

 

بورسیه Deutschland Stipendium

 

این نوع از بورسیه‌های آلمان، ۳۰۰ یورو در ماه را برای دانشجویان با استعداد ارائه می‌دهد که از هر ملیتی در دانشگاه‌های آلمان تحصیل می‌کنند.

 

چگونه می‌توانم در آلمان به صورت رایگان تحصیل کنم؟

 

برای تامین هزینه تحصیل در آلمان در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد، روش‌های بی‌شماری وجود دارد.

 

دانشجویان دوره کارشناسی باید بدانند که چندین دانشگاه دولتی آلمان دارای شهریه رایگان هستند. از سال ۲۰۱۴، هزینه‌های دوره‌های لیسانس تقریباً در همه کالج‌ها با “هزینه مدیریت” جایگزین شده است که هزینه‌های آن در هر ترم تقریباً ۲۵۰ یورو است. این استثنا در ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان وجود دارد که در آن برای دانشجویان غیر اروپایی هر ترم ۱۵۰۰ یورو شهریه پرداخت می‌شود.

 

بنابراین، دانشجویان دوره کارشناسی می‌توانند بر روی یافتن کمک‌های مالی برای تامین هزینه‌های زندگی متمرکز شوند؛ و برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، ارگان‌هایی مانند بنیاد هاینریش بول یا بورس تحصیلی DAAD وجود دارد. بنابراین، شما همیشه گزینه‌ها و راه‌هایی برای به‌صرفه‌تر شدن آموزش خواهید داشت.

بورسیه تحصیلی آلمان

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *