اتاق کنفرانس مرکز زبان دیپلما بهترین آموزشگاه آلمانی در رشت

آموزشگاه زبان خوب را چطور تشخیص دهیم؟

آموزشگاه زبان خوب را چطور تشخیص دهیم؟

آموزشگاه زبان خوب را چطور تشخیص دهیم؟

بسیاری از ما به نحوی درگیر یادگیری زبان هستیم. ممکن است زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و یا زبان دیگری را برای یادگیری انتخاب کرده‌ و در حال ادامهٔ تحصیل در آن حوزه باشیم. هرکدام نیز روش منحصر به‌ فرد خود را برای فرا گرفتن این زبان پیش رو گرفته‌ایم.برخی مطالعه به‌صورت خود خوان یا Self Study را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و برخی نیز از نرم‌ افزارها و روش‌های دیگر بهره می‌بریم؛ اما اغلب ما می‌دانیم که کلاس درس و حضور در یک آموزشگاه زبان خوب می‌تواند تاثیر فراوانی در یادگیری شما داشته باشد.

برای انتخاب یک موسسه زبان خوب، بسیار مهم است که خام تبلیغات و زرق و برق های آنها نشده و با استفاده از معیارهایی استاندارد آموزشگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

معیارهای مهم و اصلی برای انتخاب یک موسسه زبان خوب :

۱ – موقعیت مکانی آموزشگاه : اگر آموزشگاهی که انتخاب می‌کنید نسبت به محل زندگی شما دور باشد، نه تنها کلی وقت که می‌توانید صرف تمرین یا استراحت کنید را از دست می‌دهید بلکه سر کلاس های زبان هم کم انرژی و بی انگیزه شده و کم کم کیفیت و بازدهی شما در یادگیری هم پایین خواهد آمد. به همین خاطر، سعی کنید جایی را انتخاب کنید که تا حد امکان به شما نزدیک بوده و رفت و آمدتان به آنجا آسان باشد.

۲ – زمان‌بندی کلاس‌ها: داشتن انعطاف در زمان‌ بندی کلاس‌ ها یکی دیگر از معیارهای انتخاب یک آموزشگاه زبان است. اگر مایل هستید در کلاس‌ های صبح شرکت کنید آموزشگاه باید این امکان را برای شما به وجود بیاورد. اگر عصرها و یا شب‌ها مایل به شرکت در کلاس هستید هم باید آموزشگاهی را انتخاب کنید که در این زمان‌ ها نیز کلاس داشته باشد. انعطاف‌ پذیری در زمان‌بندی یکی از ویژگی های یک آموزشگاه زبان خوب است. این باعث می‌شود شما با خیالی راحت‌ تر به کارهای روزمره خود هم برسید.

۳ – کارنامهٔ آموزشگاه:هر آموزشگاه زبان بسته به زمینه کاری خود زبان‌آموزانی داشته که تعدادی از آنها در انتهای کار یک مدرک زبان کسب می‌کنند. خروجی یک آموزشگاه، چیزی است که یک آموزشگاه زبان خوب را از آموزشگاه های معمولی‌تر متمایز می‌کند.

۴ – مدرسان زبان : آموزشگاه‌ های خوب و معتبر زبان، در استخدام استادان حساسیت و سختگیری فراوانی دارند. ازطرف دیگر، برخی موسسه‌ها (که اتفاقا شعب فراوانی هم دارند) بدون آنکه از سابقه و پیشینهٔ یک مدرس مطمئن باشند به قصد کسب منفعت مالی در آموزشگاه از او استفاده می‌کنند و نتیجه نهایی این کار نیز نیازی به توضیح ندارد.

۵ – محیط آموزشگاه: آرام بودن محیط آموزشگاه در حین تدریس نیز از موارد مهم و ضروری است، آموزشگاه اگر نتواند آرامش شما را در هنگام مطالعه و یادگیری فراهم کند قطعاً نمی‌تواند بازده آموزشی خوبی برای شما داشته باشد.

۶ – امکانات موجود در آموزشگاه: آموزشگاه های زبان خوب، تمامی امکانات لازم در امر آموزش را در اختیار استاد و زبان‌آموز قرار می‌دهند تا بازده و کارایی آموزشی بالا رفته و در محیطی سودمند و هدفمندتر تعاملی مناسب بین شاگرد و استاد در زمینهٔ یادگیری زبان برقرار شود.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *