آزمون ایتالیایی چیلز

تقویت نوشتن به زبان آلمانی با چند روش ساده

تقویت نوشتن به زبان آلمانی

 

چگونه در بیان ایده‌های خود به زبان آلمانی توانا شویم؟ چقدر زمان باید صرف یادگیری در مهارت نوشتن به زبان آلمانی کنیم؟ رایج است که زبان‌آموزان هنگام آموزش زبان آلمانی، مهارت‌های خواندن، گوش دادن و صحبت کردن را راحت‌تر از نوشتن فرا می‌گیرند. آلمانی زبان برخی از معروف‌ترین نویسندگان آثار ادبی شناخته شده در جهان است و حتی در دنیای امروز نیز زبان آکادمیک و مهمی محسوب می‌شود. در این مقاله به چند استراتژی و ابزار برای گنجاندن تمرین و بهبود مهارت نوشتن به زبان آلمانی اشاره کرده‌ایم. پس با دیپلما همراه باشید.

اول بخوانید، سپس بنویسید

 

قبل از اینکه بتوانید نویسنده‌ی نثری به زبان آلمانی باشید، ابتدا باید بتوانید خوب بخوانید. می‌توان گفت که تقریبا همه نویسندگان معروف و پُرکار نیز، ابتدا خوانندگانی مشتاق بوده‌اند. بنابراین، بخوانید، بخوانید و باز هم بخوانید!

از ابزارهای لازم برای افزایش مهارت نوشتن به زبان آلمانی برای افراد مبتدی می‌توان به کتاب‌ها و قصه‌های کودک، مجلات، کتاب‌های طنز، کارتون و کمیک، روزنامه، وبلاگ و رمان‌های داستانی گروه سنی هـ اشاره کرد.

نوشتن به زبان آلمانی

برنامه داشته باشید

 

هنگام تلاش برای یادگیری یک مهارت جدید، ثبات و تداوم در تلاش، می‌تواند موفقیت‌آفرین باشد. احتمالاً در مورد داستان خرگوش و لاک‌پشت (که در زبان آلمانی Der Hase und Der Igel به معنی خرگوش و جوجه تیغی است) شنیده‌اید. کسی که آهسته و پیوسته حرکت کند، برنده‌ی مسابقه است.

بنابراین حین تلاش برای یادگیری در مهارت نوشتن به زبان آلمانی، مطمئن شوید که هر روز تمرین می‌کنید. به جای موفقیت، فرآیند یادگیری را هدف قرار دهید. اگر هر روز به‌طور منظم تمرین کنید، بهتر از آن است که گاهی اوقات تمرین زیادی داشته باشید. حتی پنج جمله هم برای شروع کافی است. موضوع آن به خودتان بستگی دارد اما فقط مطمئن شوید که به‌طور مداوم تمرین می‌کنید.

با جملات ساده شروع کنید

 

درباره‌ی خود بیش از حد جاه‌طلب نباشید و زیاده‌روی نکنید. جاه‌طلبی به‌طور کلی خصوصیت بدی نیست، اما افراط در آن می‌تواند منجر به ناامیدی شود. سعی کنید تحمل و تیزبینی خود را افزایش دهید. اگر به تازگی یاد گرفته‌اید که فاعل، فعل و مفعول را کنار هم قرار دهید، به سرعت سراغ دروس بعدی نروید. اعتدال را رعایت کنید و قبل از شروع سطح بعدی، تمرین‌های فعلی خود را کامل کنید.

به آرامی به سراغ موضوعات سخت‌تر و درس‌های پیشرفته بروید و هنگامی که مطمئن شدید در یک موضوع گرامری خاص تسلط دارید، به سراغ قسمت‌های پیچیده‌تر بروید. برای مثال:

ابتدا ساختار جملات ساده را بیاموزید.

Ich mache einen Salat. Er trinkt Kaffee.

به معنی: من سالاد درست می‌کنم. او قهوه می‌نوشد.

سپس عناصر اضافی مانند مکان و زمان را اضافه کنید.

Heute mache ich einen Salat. Er trinkt gerne Kaffee.

به معنی: امروز می‌خواهم سالاد درست کنم. او دوست دارد قهوه بنوشد.

حتی می‌توانید جملات را به زمان گذشته تغییر دهید.

Ich habe einen Salat gemacht. Er hat Kaffee getrunken.

به معنی: من سالاد درست کردم. او قهوه نوشید.

Gestern habe ich einen Salat gemacht. Er hat gerne Kaffee getrunken.

به معنی: دیروز سالاد درست کردم. او دوست داشت قهوه بنوشد.

روی نقاط ضعف خود در آلمانی نوشتن کار کنید

 

در مورد آنچه که قصد دارید بگویید اما هنوز به درستی نمی‌توانید آن را بنویسید، نوت‌برداری کنید. بخش‌هایی که گنگ هستند را یادداشت کنید و آن را با استاد زبان خود یا هر فردی که آلمانی می‌داند به اشتراک بگذارید. پس از اصلاح، نکات مورد نظر را بررسی کنید تا متوجه شوید نقاط قوت و ضعف شما در کجا نهفته است.

ممکن است بعضی از جمله‌ها را بارها و بارها خراب کنید، در حالی که سایر کلمات و عبارات را مثل یک فرد بومی ادا می‌کنید. از اولی یک یادداشت تهیه کنید و فهرستی از «بدترین‌ها» بسازید. این فهرست شامل ساختار عبارات آلمانی، زمان‌ها و دیگر نکات گرامری است که باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کنید. این روش به شما این امکان را می‌دهد که به‌طور هدفمند به نقاط ضعف خود رسیدگی کنید. کمی زمان بگذارید و فقط روی چیزی که برایتان سخت است کار کنید. خواهید دید نقاط ضعف به نقاط قوت تبدیل خواهند شد.

مهارت نوشتن به زبان خارجی / نوشتن به زبان آلمانی

ابزارهای آنلاین برای تمرین نوشتار آلمانی

 

لغت‌نامه‌های آلمانی رایگان و آنلاین زیادی وجود دارند که از بهترین آنها می‌توان به Leo و Linguee اشاره کرد.

 

لغت‌نامه Leo

 

لئو برای جستجوی کلمات و عبارات متداول عالی است که در کنار آن مزایای بیشتری مثل انجمن‌های گفتگو را هم شامل می‌شود. اگر کلمه‌ای را جستجو کردید اما هنوز با ترجمه دقیق آن مشکل دارید، می‌توانید یک تاپیک جدید ارسال کنید و سایر اعضا نیز با خوشحالی به شما کمک خواهند کرد.

 

لغت‌نامه Linguee

 

Linguee برای زبان‌آموزان متوسط تا پیشرفته آلمانی مفید است. وقتی کلمه‌ای را جستجو می‌کنید، متون مختلف از وب‌سایت‌های گوناگون را به شما نشان می‌دهد که آن کلمه در آن پاراگراف استفاده شده است. این به شما کمک می‌کند تا کاربرد عبارت مورد نظر را بهتر متوجه شوید.

 

استفاده از اصطلاح‌نامه

 

ممکن است متوجه شوید که کلمات مشابه را دائما تکرار می‌کنید. این معمولاً به دلیل محدودیت در دایره واژگان است. هنگامی که کلمات بیشتری را یاد گرفتید، عبارات و جمله‌های بیشتری برای استفاده خواهید داشت. ساختن جملات آلمانی زمان‌بر است، اما استفاده از اصطلاح‌نامه‌های آنلاین واقعاً مفید خواهد بود.

 

یکی از بهترین اصطلاح‌نامه‌های آنلاین آلمانی، Open Thesaurus است. اگر از استفاده مکرر از کلمه schön (به معنی عالی و زیبا) برای توصیف همه چیز خسته شده‌اید، آن را در موتور جستجوی Open Thesaurus قرار دهید تا نمونه‌های مشابه با تفاوت‌های ظریف و معانی مختلف هر کلمه‌ی جایگزین را یاد بگیرید.

الگوی نامه و ایمیل

 

بسیاری از اسناد و نامه‌ها به زبان آلمانی از نظر سبک نوشتار با اسناد فارسی متفاوت هستند. هنگام نوشتن نامه یا ایمیل به آلمانی باید دقت زیادی داشته باشید تا مطمئن شوید که تصور اشتباهی به خواننده ندهد. برای جلوگیری از خرابکاری، ایده خوبی است که از یک فرم آنلاین استفاده کنید.

تعداد زیادی الگوی نامه و ایمیل به صورت آنلاین وجود دارد. بسته به چیزی که به آن نیاز دارید، با یک جستجوی ساده در گوگل مثل عبارت Bewerbungsschreiben می‌توانید نمونه‌های زیادی را پیدا کنید.

نوشتن به زبان آلمانی

خودتان تمرین کنید

 

نوشتن، یک فرم انفرادی در تمرین است. صحبت کردن به بیش از یک نفر نیاز دارد و از آنجایی که همیشه نمی‌توانید یک شریک در زبان آلمانی در دسترس داشته باشید؛ نوشتن می‌تواند به خودی خود یک کار تک نفره را تکمیل کند.

 

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *