آیلتس

آموزش الکترونیکی زبان و مزایای آن

آموزش الکترونیکی زبان و مزایای آن

آموزش الکترونیکی زبان و مزایای آن
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ترکیبی از مولفه های محیط آموزشی معمول با پیشرفتهای مدرن تکنولوژی است که در قالب یک برنامه آنلاین عرضه میشود که با توجه به شرایط هر زبان، بصورت اختصاصی طراحی میشوند. این نوع از آموزش، مزایایی دارد که از آن رویکردی فوق العاده میسازد.

1.یکی از مهمترین مزایای استفاده از آموزش آنلاین، امکانات چندرسانه ای آن است. ویدیوهای جذاب باعث علاقه مند شدن زبان آموزان میشود در عین اینکه تلفظ کلمات را به بهترین حالت ممکن و با استفاده از بومی های آن زبان آموزش میدهند. قسمتها و فعالیتهای پویا و تعاملی این برنامه ها گرامر و املا را بهبود بخشیده و آزمونهای مخصوص این برنامه ها، میزان پیشرفت زبان آموز را سنجیده و تمرینات لازمه را پیشنهاد میدهد.
یادگیری صحیح املا و چک کردن صحت آموخته های زبان آموز در همان مراحل اولیه بسیار مهم است چون اگر زبان آموز لغتی را با املای اشتباه یاد بگیرد و بر اثر تکرار زیاد آن لغت در ذهنش تثبیت شود، تصحیح این اشتباه بسیار مشکل خواهد بود. مثلاً فرض کنید کسی که زبان آلمانی میاموزد، لغت hast به معنای داشتن را بصورت hasst بنویسد که بمعنی نفرت داشتن است. هم تصحیح این اشتباه سخت خواهد بود و هم باعث مشکل و شرمساری خواهد گشت.

2.یکی دیگر از مزایای استفاده از یادگیری آنلاین یا الکترونیکی زبان، در دسترس بودن آن است. برخلاف روشهای معمول همچون شرکت در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی، که ساعت برگذاری آن در اختیار زبان آموز نیست، یادگیری زبان بروش آنلاین یا کامپیوتری فقط نیاز به یک کامپیوتر دارد. یعنی مثلاً میتوانید هنگام تنفس میان کارتان روی تلفظ لغات کار کنید یا شبها قبل از خوابیدن لیستی از لغات زبان انگلیسی را در رختخوابتان مطالعه کنید و در قید و بند زمانبدی سفت و سخت کلاسهای آموزش زبان نباشید. اکثر برنامه ها یا دوره های آموزش الکترونیکی زبان، امکاناتی برای گذراندن دوره ها با استفاده از موبایل هم دارند که برای کسانی که سرشان شلوغ است بسیار بدرد میخورد.
در کلاسهای مرسوم آموزش زبان انگلیسی بعضی تمرینات گروهی و فعالیتهای مشارکتی ارائه میشود ولی به هیچ وجه قابل مقایسه با بعضی برنامه ها و وبسایتهای آموزش زبان نیست که در آن زبان آموزان میتوانند با سایرین و در هر زمانی که توانستند به مکالمه بپردازند.

3.مزیت عمده دیگری که یادگیری آنلاین زبان انگلیسی دارد این است که هرقدر که لازم باشد میتوانید تمرینات را تکرار کنید و برخلاف کلاسهای آموزش زبان مجبور نیستید خودتان را با سرعت یادگیری همکلاسیهایتان وفق دهید و پیشرفت دروس بر اساس تواناییهای خودتان انجام میگیرد. علاوه بر این کسل کنندگی و یکنواختی کتابهای خودآموز زبان را هم ندارد. یادگیری آنلاین زبان ترکیبی است از مزایای کلاس و خودآموز که زبانی که یاد میگیرید را با رویکردی منسجم و بر اساس نیازهایتان به شما ارائه میکند و زبان آموز میتواند با ریتم خودش پیش رفته و میتواند وقتی سراغ مطلب درسی بعدی برود که اطمینان حاصل کرده باشد که مطلب فعلی را بخوبی آموخته است.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *