آموزش زبان فرانسوی

آموزش زبان فرانسوی در رشت || معرفی بهترین تکنیک های یادگیری

آموزش زبان فرانسوی در رشت

 

بهترین کلاس زبان فرانسوی در رشت در موسسه زبان دیپلما رشت با رویکردی نوین به آموختن این زبان شیرین با روش های نوین آموزشی و بهره مندی از اساتید با تجربه و دوره دیده در دو سبک گروهی و خصوصی برگزار می شود.

در دوره های گروهی بر اساس چارت از پیش تعیین شده ی موسسه بر روی کتب استاندارد برگزار می شود. در این دوره ها هر ۴ مهارت آموزشی به طور کامل تدریس می شود اما تاکید اصلی بر روی مکالمه ی روان و کاربردی شماست.

بهترین کلاس زبان فرانسوی در رشت با اساتید مجرب می توانند شما را در زمانی مناسب از سطح A1 مبتدی تا C1 پیشرفته برسانند و حتی شما را برای آمادگی آزمون های سفارت فرانسه آماده کنند.

 

بدون شک، یادگیری زبان فرانسوی یک تجربه جذاب و مفید برای شما خواهد بود. در این مقاله، ما به شما چند تکنیک یادگیری زبان فرانسوی را آموزش می‌دهیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به سرعت زبان فرانسوی را یاد بگیرید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

مطالب بیشتر : 6 گام ساده برای تقویت لهجه زبان فرانسه 🇫🇷

 

آموزش زبان فرانسوی : کلمات جدید

 

واژگان و کلمات، اجزای اصلی برای یادگیری هر زبان جدید، بوده و درک آنها بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، بهترین روش برای یادگیری زبان فرانسوی نیز این است که در حد توانتان به زبان فرانسوی بخوانید. هنگام بحث درباره خواندن، روش خواندن هر فرد بسته به سطح آن فرد متفاوت است:

برای افراد مبتدی، توصیه می‌شود کتاب‌های سطح پایینی مخصوص کودکان یا نوجوانان، متون کوتاه مانند بروشورها و اخبار، وب‌سایت‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی را بخوانند.

افراد با سطح متوسط ​​باید سعی کنند کتاب‌های سطح متوسط ​​مانند داستان‌های کوتاه، رمان‌ها و داستان‌های خبری را بخوانند.

افراد در سطح پیشرفته می‌توانند زبان فرانسه خود را با مطالعه کتاب‌های اصلی بهبود دهند؛ داستان‌های داستانی و غیر داستانی، متون تخصصی و علمی مرتبط با حوزه کاری، اخبار طولانی و جزئیات را بخوانند.

حتماً کتابی که با سطح خودتان سازگار است را پیدا کنید! یک روش عالی برای یادگیری از طریق خواندن این است که کلمات جدید و مفید را یادداشت کنید، سپس آنها را به طور مرتب تکرار کنید تا در ذهنتان ثبت شود.

 

آموزش زبان فرانسوی

دستور زبان فرانسوی را بشناسید

 

اگر می‌خواهید در یادگیری زبان فرانسوی بهتر از مکالمات اولیه پیشرفت کنید، باید با دستور زبان آن آشنا شوید. احتمالاً انگیزه برای صرف وقت در یادگیری گرامر بالا نباشد، اما با صرف زمان کافی برای یادگیری دستور زبان، پیشرفت سریعی خواهید کرد.

یادگیری و رعایت اصول گرامری به صورت خودآموز ممکن است سخت باشد، بنابراین توصیه می‌شود یک یا دو منبع یادگیری معتبر را با دقت انتخاب کنید تا زمان مطالعه‌تان به صورت منظم و مفید باشد. در ادامه، برخی از نکاتی برای ارتقای سطح دستور زبان فرانسوی آورده شده است:

  1. از یک کتاب درس دستور زبان فرانسوی استفاده کنید و از آن بخوانید.
  2. از برنامه‌های آنلاین، اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت‌ها برای یادگیری دستور زبان استفاده کنید تا تجربه یادگیری برایتان جذاب باشد.
  3. برای آموزش گرامر، از کمک یک معلم یا سعی کنید یک فرد بومی زبان فرانسوی پیدا کنید.
  4. ویدئوهای آموزشی درباره موضوعات مفید را تماشا کنید و در زندگی واقعی خود از آنها استفاده کنید.
  5. از خودتان انتظارات بالا نداشته باشید. این نکته مهم است که در مورد دستور زبان توجه کنید و به آرامی و پیوسته پیش بروید.

 

به شروع تماشای فیلم‌های فرانسوی با زیرنویس بپردازید.

 

یادگیری زبان فرانسه تنها شامل خواندن کتاب، شرکت در کلاس و حضور در دوره‌ها نیست. در زندگی خود ترکیبی از روش‌های مختلف برای یادگیری زبان فرانسه پیدا کنید؛ از نوشتن لیست خرید و مرور شبکه‌های اجتماعی تا تماشای برنامه‌های شبانگاهی.

تماشای ویدئوها به زبان فرانسوی یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری خودآموز و گروهی زبان فرانسه است، حتی بدون اینکه خودتان به آن فکر کنید. هنگامی که روی مبل در حال استراحت هستید، محتوای مورد علاقه خود را تماشا کنید تا به طور ناخودآگاه زبان فرانسه را یاد بگیرید:

 

– ویدئوهای یوتیوب

– سریال‌های تلویزیونی

– فیلم‌ها

 

اگر مبتدی هستید، در ابتدا فیلم‌های دوبله با زیرنویس فرانسوی را تماشا کنید تا واژگان و عبارات جدید را شناسایی کنید. در سطح متوسط ​​یا پیشرفته، فیلم‌ها را با زیرنویس فرانسوی تماشا کنید. بدون توجه به سطح، می‌توانید مطمئن باشید که این یکی از راه‌های ساده و موثرترین برای یادگیری زبان فرانسه است.

 

تکنیک های یادگیری زبان فرانسوی

 

گوش کنید، گوش کنید، گوش کنید!

 

یادگیری زبان از چهار مهارت اصلی تشکیل شده است: خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن.

 

بیشترین چالش برای زبان آموزان در میان این چهار مهارت به گوش دادن مربوط می‌شود، زیرا نیازمند آشنایی بیشتری با لهجه‌ها، تلفظ، ساختار دستور زبان و واژگان است. با این حال، این یکی از مهارت‌های ارزشمندتر برای تمرین است، زیرا هنگامی که شما فرانسوی را درک می‌کنید، به راحتی می‌توانید صحبت کنید. بهترین راه برای یادگیری زبان فرانسوی از طریق گوش دادن، پر کردن گوش‌های خود تا حد امکان با زبان فرانسوی و فرو رفتن در آن است. با استفاده از تمرینات زیر می‌توانید گوش دادن به زبان فرانسوی را در زندگی خود جای دهید:

 

– گوش دادن به پادکست‌های فرانسوی در موضوعات مختلف مانند زبان، فرهنگ، اخبار و غیره. بهترین پادکست‌ها را در اینجا پیدا کنید.

– گوش دادن به موسیقی فرانسوی (روشی خوب برای یادگیری عبارات رایج و عامیانه). بهترین آهنگ‌ها را در اینجا پیدا کنید (فعال‌سازی VPN ممکن است لازم باشد).

– خواندن کتاب‌های الکترونیکی از نویسندگان فرانسوی در هر سطح.

– گوش دادن به رادیوی فرانسوی (شامل موسیقی، اخبار و گفتگو). بهترین رادیوهای رایگان را در اینجا پیدا کنید.

 

نکته مهم این است که لازم نیست همه جملات را به طور کامل درک کنید، کافیست فقط گوش دهید و درک خود را بهبود بخشید. رسانه‌های صوتی بسیار مفید هستند زیرا می‌توانید در حین انجام دیگر کارها، فرایند یادگیری زبان را ادامه دهید. به عنوان مثال، با گوش دادن به آهنگ‌ها یا رادیو در حین رانندگی، سفر یا گوش دادن به پادکست‌ها در هنگام خواب، می‌توانید به سادگی زبان فرانسه را یاد بگیرید.

به کشورهای فرانسوی زبان سفر کنید

 

اگر فرصت زندگی در یک کشور فرانسوی زبان را ندارید، حداقل سعی کنید یک برنامه سفر در آینده داشته باشید. سفر یک روش عالی برای تمرین صحبت کردن با بومیان زبان اصلی است و علاوه بر این، هدفی خواهید داشت که برای آن کار خواهید کرد.

آیا می‌دانستید که فرانسه تنها مقصد برای زبان آموزان فرانسوی نیست؟ در برخی از کشورهای دیگر نیز این زبان صحبت می‌شود، از جمله:

 

– فرانسه (بدیهی است)

– کانادا (به خصوص در کبک و مونترال)

– بلژیک

– سوئیس

– ماداگاسکار

– سنگال

– هائیتی

 

برنامه‌ریزی برای سفر این انگیزه را به وجود می‌آورد تا درس‌های یادگرفته شده را مرور کنید و حتی گذراندن تنها چند روز در یک محیط بومی برای اعتماد به نفس معجزه می‌کند.

 

آموزش زبان فرانسوی

 

یک فرد فرانسوی زبان برای صحبت پیدا کنید

 

خوشبختانه، در حال حاضر روش‌های متعددی برای ملاقات با افراد در سراسر جهان وجود دارد، مانند:

– شرکت در برنامه‌هایی که افراد با علاقه‌های مشترک در آنها جمع می‌شوند.

– شرکت در رویدادهای تبادل زبان که شامل صحبت کردن به زبان فرانسوی است.

– استفاده از برنامه‌های دوستیابی (به خصوص واتساپ، تلگرام و اینستاگرام، جستجوی نام‌های فرانسوی یا کانال‌های فرانسوی)

– اگر حتی نتوانید به یک کشور فرانسوی زبان سفر کنید، همچنان می‌توانید با یک فرد فرانسوی زبان تمرین کنید. در حال حاضر، برنامه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین زیادی برای برقراری ارتباط یا مکالمه با افراد در سراسر جهان در دسترس است و حتی امکان آموزش آنلاین با معلمان حرفه‌ای به زبان فرانسوی نیز وجود دارد.

 

دایره واژگان خود را از طریق مطالعه گسترش دهید

 

باز هم تأکید می‌کنیم: واژگان نقش کلیدی در یادگیری زبان دارند، اگر واقعاً می‌خواهید از سطح مبتدی فراتر بروید. بهترین روش برای یادگیری زبان فرانسوی به صورت خودآموز، خواندن، خواندن و خواندن است.

اگر علاقه‌مند به خواندن کتاب هستید، این برایتان باید خیلی دشوار نباشد. با این حال، برای افراد مبتدی که نمی‌توانند به سرعت زبان مادری خود بخوانند، این امر ممکن است ناامید کننده باشد. به همین دلیل، بهتر است در ابتدا کتاب‌هایی را انتخاب کنید که با سطح شما سازگار باشند و از انتخاب کتاب‌های نامناسب و دلسردکننده خودداری کنید.

برای خواندن به زبان خارجی، دو روش اصلی وجود دارد. روش مطالعه دقیق، به این معنی که هر جمله را به طور کامل فهمیده و ساختار واژگان جدید را درک کنید. نکته منفی این روش در این است که ممکن است در پیگیری طرح کلی و موضوع کتاب دشواری داشته باشید. در روش دوم، می‌توانید یک رویکرد کلی داشته باشید و از واژگان جدید عبور کنید و مطالعه خود را ادامه دهید، تا زمانی که معنای متن را به طور کامل از دست ندهید، آن را متوقف نکنید.

 

چگونه می‌توان زبان فرانسه را به تنهایی و از طریق بازی یاد گرفت؟

 

با پیدا کردن روش‌های سرگرم‌کننده برای یادگیری، به احتمال زیاد علاقه و انگیزه بیشتری برای یادگیری مهارت‌های جدید خواهید داشت. به همین دلیل، گنجاندن بازی‌ها در برنامه مطالعه فرانسوی خود بسیار خوب و ضروری است.

البته توصیه نمی‌کنیم که زبان فرانسه را به طور کامل از طریق بازی یاد بگیرید، اما می‌تواند یک روش فوق‌العاده برای تقویت واژگان و آشنایی بیشتر با شنیدن و خواندن به زبان فرانسه باشد.

بازی‌های آنلاین در هر زمان و مکانی قابل دسترس هستند. با دانلود و نصب یک بازی فرانسوی بر روی گوشی، می‌توانید در وقت‌های آزاد خود آن را اجرا کنید.

زبان گوشی خود را به فرانسوی تغییر دهید.

همه ما زمان زیادی را با گوشی خود صرف می‌کنیم، پس چرا به دنبال یادگیری چیزی از آن نباشیم؟ حتی زبان‌آموزان سطح مبتدی هم می‌توانند با تغییر تنظیمات گوشی خود به زبان فرانسوی سود ببرند؛ زیرا بیشتر افراد می‌دانند که اغلب گزینه‌ها چه کاری انجام می‌دهند و معادل آن‌ها را به فرانسوی خواهند پیدا کرد.

ممکن است این یک تغییر کوچک به نظر برسد، اما همین گام‌های کوچک به مغز کمک می‌کند تا هر روز با کلمات جدید فرانسوی تعامل داشته باشد و آن‌ها را درک کند. تغییری ایجاد کنید و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد!

 

بهترین راه یادگیری زبان؛ صحبت کردن با خود به زبان فرانسوی!

 

نکته مهم در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسه این است که با خودتان و به تنهایی به زبان فرانسوی صحبت کنید! این تکنیک باعث تقویت اعتماد به نفس در افراد مبتدی می‌شود و آن‌ها را برای سطح بعدی یعنی صحبت با فرانسوی‌زبان‌ها آماده می‌کند.

می‌توانید کارهای روزمره را به یک درس کوتاه به زبان فرانسوی تبدیل کنید و آن‌ها را با جملات ساده (مثل “من دوش می‌گیرم سپس به تخت خواب خود می‌روم”) بیان کنید.

 

آزمون مهارت زبان فرانسه چیست؟

 

می‌توانید از آزمون مهارت فرانسه برای ارزیابی نحوه چگونگی استفاده از زبان فرانسوی خود برای برقراری ارتباط در شرایط واقعی استفاده کنید. 4 مهارت زبان فرانسوی، یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن، در این آزمون ارزیابی می‌شود.

آزمون‌های فرانسوی با استاندارد بین‌المللی وجود دارند که توانایی افراد غیرفرانسوی‌زبان را بررسی می‌کنند. سازمان‌های مرتبط این آزمون‌ها را در سراسر جهان برگزار می‌کنند و از دستورالعمل CEFR (چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبان) نیز پیروی می‌کنند.

 

چرا باید در آزمون مهارت زبان فرانسه شرکت کنید؟

 

اگر در حال یادگیری زبان فرانسه هستید، شرکت در آزمون مهارت فرانسه به شما امکان می‌دهد سطح خود را ارزیابی و اثبات کنید.

آیا می‌خواهید در فرانسه، کانادا یا یک کشور فرانسوی‌زبان تحصیل کنید؟ مدرک معتبر زبان فرانسه برای تحصیل در دانشگاه‌های مختلف به پذیرش و تحصیل راحت‌تر کمک می‌کند. علاوه بر این، بیشتر موسسات آموزشی آن را برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌پذیرند.

با وجود اینکه ممکن است اجباری نباشد، اما کالج‌های زیادی ترجیح می‌دهند که دانشجویان بین‌المللی مدرک زبان فرانسوی داشته باشند. علاوه براین، تقاضا برای مشاغل نیز باعث شده تا افراد بسیاری به دنبال گرفتن مدرک زبان فرانسوی باشند.

برای استخدام در شرکت‌ها با شرط تسلط بر زبان فرانسوی نیز استفاده می‌شوند. از آنجا که مدرک آزمون مهارت فرانسه به عنوان یک مدرک جهانی شناخته می‌شود، بدون شک یک امتیاز در رزومه به حساب می‌آید.

همچنین اگر در حال تحصیل زبان فرانسوی هستید، احتمالاً دوست دارید که سطح دقیق خود را پیدا کنید.

در آزمون مهارت فرانسه می‌توانید دانش خود را بررسی کرده و برای آزمون بعدی برنامه‌ریزی کنید. در واقع، اعتماد به نفس خود را تقویت می‌کند.

 

یادگیری زبان فرانسوی

 

یادگیری زبان شیرین فرانسوی در موسسه زبان دیپلما رشت به یکی از بهترین اشکال ممکن در حال برگزاری است. این کتاب جدید و فوق العاده عالی برای مکالمه زبان فرانسوی به صورت گروهی در هیچ موسسه آموزشی دیگری در گیلان آموزش داده نمی شود و استفاده صحیح و کاربردی برای مکالمه این زبان اصیل توسط مدرسان با تجربه موسسه زبان دیپلما رشت انجام می پذیرد.

 

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *