جلسه پرسش و پاسخ در کافی شاپ مرکز زبان دیپلما

یادگیری زبانهای خارجی وافزایش درآمد

یادگیری زبانهای خارجی و افزایش درآمد

ممکن است شما جمله­‌ی محبوب وارن بافت را شنیده باشید، «هر چه بیش­تر یاد بگیرید، بیش­تر پول در می‌­آورید» این به صورت قاعده‌­ای در می­‌آید که بیش­تر از همیشه برای یادگیری زبان‌ها به کار می‌­رود.
پیش‌بینی استخدام سایت کریر بیلدر دات کام نشان داده است که ۳۹درصد از کارفرمایان امریکایی گفته‌­اند برنامه­‌شان استخدام افراد دو زبانه است و نیمی از آن­ها گفته­‌اند اگر دو متقاضی شغلی داشته باشند که به یک اندازه واجد شرایط باشند، بیش­تر تمایل دارند آن متقاضی دو زبانه را استخدام کنند.

یادگیری زبانهای خارجی وافزایش درآمد

درآمد بیشتر

دفتر استخدامی کارشناس زبان یورو لندن نشان داده است که یادگیری زبان‌های خارجی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد به حقوق‌­تان اضافه می­‌کند.
این نشان می‌­دهد که یادگیری زبان سرمایه ­گذاری عاقلانه برای هرکسی در هر سنی است، چه برای ورود به یک محل کار آماده می‌­شوید چه به دنبال توسعه­‌ی موقعیت­‌های‌تان هستید.
یک حقوق متوسط حدود ۴۵۰۰۰ دلار را با احتساب ‘پاداش زبانی’ ۲ درصدی به طور متوسط در طول ۴۰ سال و همچنین افزایش سالانه یک درصدی در نظر بگیرید، شما قبل از بازنشستگی ۶۷۰۰۰ دلار اضافی دریافت خواهید کرد. به دلیل این­که شما می­‌توانید زبان جدید را با یک روش درست به سرعت یاد بگیرید، آن سرمایه­‌گذاری نسبتاً خوب زمان­‌تان است.
علاوه بر این، پاداش­‌های حقوق به زبانی که شما در آن مسلط هستید بستگی دارد. دراین­جا چند زبان مختلف فرعی و پاداش‌­های سالانه‌­شان طبق گزارش موسسه­‌ی اکانمیست( اقتصاددان) تجزیه و تحلیل شده‌­اند:

  • اسپانیایی- ۵/۱ درصد پاداش
  • فرانسه-۳/۲ درصد پاداش
  • آلمانی-۸/۳ درصد پاداش

این یعنی این­که شما می‌­توانید ۵۰۰۰۰ تا ۱۲۵۰۰۰ دیگر درآمد داشته باشید، فقط به دلیل صحبت کردن به یک زبان خارجی.

گسترش فرصت شغلی
از همه مهم­‌تر این است که با ظهور جهانی شدن، یک تقاضای تصاعدی برای شغل­‌هایی وجود دارد که به زبان‌های خارجی نیاز دارند.
طبق دفتر آمار کار، مترجمان همزمان و مترجمان مکتوب جزو ۵ سریع­ترین شغل رو به رشد هستند، با فرصت­‌هایی که انتظار می­رود بین سال­‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲، تا ۴۶ درصد افزایش یابند. برای مثال، نظامیان امریکایی می‌­توانند، در صورتی­‌که به چند زبان مسلط باشند، حداکثر تا ۱۰۰۰ دلار بیش­تر در هر ماه درآمد داشته باشند.
شما می‌­توانید درهای‌­تان را به سوی فرصت­‌های شغلی جدید باز کنید مانند مترجم بازی­‌ها برای نینتندوکه درآن­جا شما برای ترجمه­‌ی بازی­‌های ویدئویی حق‌­الترجمه دریافت می­‌کنید.

کارآمدترین زبانها برای یادگیری:

بیایید به کارآمدترین زبانها برای یادگیری بپردازیم اگر شما می­‌خواهید پول بیش­تر دربیاورید و در شغل­‌تان پیشرفت کنید.

۱. آلمانی
آلمانی بهترین زبان شناخته شده است که می­‌تواند برای شما بسیار پول ساز باشد بیش از ۱۲۵۰۰۰ یورو پاداش کسب می‌­کنید.
آلمانی یک مورد خاص است، زیرا آلمان یکی از سه مرکز قدرت در اروپا است. این بدان معنی است که این زبان برای یک بیگانه به لحاظ اقتصادی ارزشمندتر از زبان اقتصاد نسبتاً بسته ( نه صادرات دارد نه واردات) است.

۲. فرانسوی
با وجود بیش از ۲۰۰ میلیون جمعیت در ۵قاره­‌ی مختلف در سراسر دنیا که به زبان فرانسه صحبت می­‌کنند، شما می­توانید ببینیدکه چرا این زبان به عنوان یکی از کارآمدترین زبان­‌ها برای یادگیری طبقه­‌بندی می­‌شود.
فرانسه به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا و سومین مقصد برای سرمایه‌­گذاری خارجی، همتای اقتصادی مهمی است.
برای دانشجویانی که به دنبال مقطع کارشناسی ارشدشان یا کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی­‌شان هستند، دانستن زبان فرانسه مزیت بزرگی است.
دانشگاه­‌های فرانسوی یا دانشکده­‌های کسب و کارِ معروف به عنوان موسسات تحصیلات تکمیلی برتر در اروپا و جهان طبقه­‌بندی می­‌شوند. دانشجویانی که می­‌توانند به زبان فرانسه صحبت کنند برای اخذ فرصت­‌های بورسیه­‌ی تحصیلی واجد شرایط هستند، که در پایان می‌­تواند ده­‌ها هزار دلار برای شما ذخیره کند.

۳. اسپانیایی
در طول دهه­‌ی گذشته، دانستن زبان اسپانیایی نه فقط برای کارجویان مزیت بود، بلکه یک ضرورت به شمار می­‌رفت. در امریکا و اروپا، اسپانیایی یک زبان خارجی منتخب بعد از انگلیسی است، و نیز زبان رسمی ۴ قاره در سراسر دنیا است.
مهم نیست شما در چه صنعتی باشید، اعداد و ارقام به تنهایی مورد قوی برای یادگیری اسپانیایی را، به خصوص در کسب و کار نشان می­‌دهند. علاوه بر تعداد زیادی از مردم که شما می‌­توانید با دانستن اسپانیایی به آن­ها نزدیک شوید، کشورهایی مانند مکزیک، شیلی و کلمبیا به سرعت مرکز قدرت در اقتصاد جهان می­‌شوند.
در این­جا چیزهای خیلی خوب اتفاق پس از دیگری می­‌افتد: اگر زبان انگلیسی می­‌دانید اسپانیایی از میان کارآمدترین زبان­‌ها، ساده‌­ترین زبان برای یادگیری است.

۴. ماندارین
بر کسی پوشیده نیست که چین اقتصاد غالب جدید است، با نفوذ در حال رشد از افریقا تا امریکای شمالی و جنوبی. اگر شما در کسب و کاری هستید، چین معدن طلای فرصت­‌هاست، با بیش از یک میلیارد جمعیت که شما می­‌توانید هدف قرار دهید.
طبق شرکت تحقیقاتی آسنتیتور واقع در لندن، درخواست سِمت­‌های اداری توسط شرکت­‌های امریکایی و چند ملیتی در چین ۳۵ درصد نسبت به سال­های قبل افزایش یافته است و ارقام مشابه از دیگر شرکت­‌های استخدامی را منعکس می­‌کند.
اما ماندارین بر خلاف اسپانیایی، زبان سختی است. خبر خوب این است که همه آن را می‌دانند. اگر شما موفق شوید ماندارین را یاد بگیرید، می‌­توانید شرط ببندید که رییس و همکاران­‌تان تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

۵. عربی
دنیای عرب یکی از ثروتمندترین مناطق در دنیا شناخته شده است، با بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی. به طور کلی اندازه­‌ی اقتصاد خاورمیانه به تنهایی، تقریبا ۱۲۰ درصد در ۵ دوره از اواسط ۲۰۰۳ تا اواسط ۲۰۰۸ افزایش یافته است.
به دلیل فراوانی فرصت‌­های بازار در خاور میانه، عرب زبان­های بخش‌­های غربی کشورهای عربی در تقاضای بسیار زیاد ولی در عرضه­­‌ی بسیار کم هستند. آن­هایی که به عربی صحبت می­‌کنند دارای فرصتی برای توسعه­‌ی حرفه­‌ی بین­‌المللی در صنعت­‌های مختلف از جمله آموزش، مالی، خبرنگاری، خدمات خارجی و سایرین، هستند.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *