آزمون ایتالیایی چیلز

انواع آزمون PTE و فرمت آن

انواع آزمون PTE و فرمت آن

آزمون PTE یکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مانند IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثرکشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. این آزمون را سازمان PEARSON که ناشر انتشارات Longman می باشد برگزار کرده و علاقه مندانی که به دنبال تحصیل در کشور های مختلف و یا مهاجرت به کشور استرالیا می باشند می توانند از این آزمون استفاده کنند.

انواع آزمون PTE و فرمت آن

این آزمون همانند تافل با استفاده از کامپیوتر و اینترنت انجام می شود و چهار مهارت اصلی زبان از جمله Speaking ,Redaing, Listening و Writing ارزیابی شده و نمره آن از ۹۰ محاسبه می شود.  باید بدانید که برای ادامه تحصیل تمامی دانشگاه های دنیا این مدرک را مانند تافل و ایلتس قبول ندارند و حتی بعضی از دانشگاه ها در دنیا ممکن است برای بعضی از رشته ها و یا مقاطع تحصیلی خاص این مدرک را قبول کنند.

یکی از دلایل محبوبیت این آزمون در بین زبان آموزان این است که از دو سال قبل اداره مهاجرت استرالیا این آزمون را برای مهاجرت به جای ایلتس هم قبول می کند و علت اینکه چرا افراد زیادی تمایل به شرکت در این آزمون رادارند این است که این آزمون ساده تر از آزمون آیلتس و تافل می باشد.

فرمت کلی آزمون PTE:

بخش اول Speaking&Writing

۷۷ تا ۹۳ دقیقه زمان برای این قسمت لازم است و شامل موارد زیر است: معرفی شخصی، خواندن بلند read aloud تکرار جمله، توصیف تصویر، تکرار یک lecture ، جواب به سوالات کوتاه، خلاصه کردن متن ( یک جمله )،  خلاصه کردن متن ( یک پاراگراف )، مقاله ( ۲۰ دقیقه ).

بخش دوم Redaing

تا ۴۰ دقیقه زمان برای سوالات چند گزینه ای، چیدن پاراگراف ها، پر کردن جاهای خالی ( ۱۰ دقیقه برای استراحت به صورت اختیاری )

بخش سوم Listening

۴۵ تا ۵۷ دقیقه برای: خلاصه کردن یک بخش Speaking سوالات چند گزینه ای، پر کردن جای خالی، مشخص کردن ( highlight ) کردن خلاصه درست، مشخص کردن کلمات نادرست

یکی دیگر از ویژگیهای این آزمون این است که نمره شما ۵ روز بعد از انجام آزمون در وب سایت pearson  قابل مشاهده است و شما می توانید بعد از آن بلافاصله در صورت نیاز مجددا ثبت نام نموده و در آزمون شرکت کنید.

انواع آزمون PTE:

آزمون پی تی ای هر هفته در 3 نوع برگزار می شود:

  • آکادمیک (Academic PTE)
  • عمومی (General PTE)
  • کودکان و نوجوانان (Young Learners PTE)

هر کدام از آزمون ها برای مقاصد خاصی کارایی دارند و داوطلبان با توجه به نیاز خود انتخاب می کنند

مراکز برگزاری آزمون PTE

پیرسون در بیش از 45 کشور و حدود 250 شهر مرکز رسمی برگزاری آزمون دارد و این اعداد هر روز در حال افزایش است. شما برای امتحان PTE باید در یکی از این مراکز حاضر شوید و امکان غیرحضوری و آنلاین وجود ندارد. متاسفانه در ایران مرکزی وجود ندارد و زبان آموزان باید در یکی از مراکز پیرسون در کشورهای همسایه مراجعه کنند. در آسیا و خاورمیانه مراکز زیادی وجود دارد اما مراکز محبوب ایرانیان در حال حاضر کشورهای امارات، ترکیه و آذربایجان هستند.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *