کلاس فرانسه گروهی در حال یادگیری زبان فرانسه

سنین مناسب یادگیری زبان خارجی

سنین مناسب یادگیری زبان خارجی

مطالعات علمی نشان داده است که برای یادگیری یک زبان از سن کودکی تا بلوغ یک “دوره حیاتی” وجود دارد. طی این دوره کودکان به سرعت قواعد یک زبان را فرا می گیرند و صداهایی را که می شنوند به بهترین شکل ممکن تقلید می کنند به نحوی که به همان گونه ایی که زبان مادری خود را فرا گرفته اند زبان دوم را نیز فرا می گیرند.

سنین مناسب یادگیری زبان خارجی

با هدایت و راهنمایی‌های درست یک معلم زبان و با بالا بردن اعتماد به نفس زبان‌آموزان بزرگسال می‌توان به آن‌ها مهارت اصلاح زبان را یاد داد. این یعنی اینکه بزرگسالان هنگام حرف زدن بر صدای خود گوش کرده و آن را با ساختارهایی که یاد گرفته اند و لهجه‌های که شنیده اند و کلمه‌‌ها و مثال‌هایی که یادگرفته‌اند مقایسه می کنند و در صورتی که تفاوتی مشاهده کنند، می‌توانند زبان خود را اصلاح کنند؛ این اصلاح خود آگاه در بلند مدت می‎‌تواند زبان‌آموزان روانی بسازد که اصطلاحات و ساختارهای زبانی را به درستی و به راحتی استفاده می‌کنند.

یادگیری زبان در هر سنی امکان پذیر است. این درست است که می گوییم کودکان سریع‌تر و راحت‌تر زبان را یاد می‌گیرند. اما اینکه بگوییم بزرگسالان نمی‌توانند زبان را خوب و درست یاد بگیرند، اشتباه است. بزرگسالان باید تلاش بیشتری کرده تا به عادت‌های خود غلبه کنند. از طرفی دیگر، در سنین پایین‌تر، زبان‌آموزان باید هدفمندتر و شاید حتی گاهی در چهار چوب مشخص‌تری هدایت شوند تا بتوانند موفقیت بیشتر و همه جانبه تری را داشته باشند.

0 پاسخ‌ها

ارسال یک پاسخ

می‌خواهید در گفتگو‌ها شرکت کنید؟
راهنمایی رایگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *